Öppen Ridå

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin wiper - 6 januari 2012 09:19

 


Jag såg denna häftiga bil på en parkering inne i samhället häromdan och blev bländad...  


  


Det var en Porsche Carrera 4 GTS. Klicka här för att och se bilder på  Porsche Carrera 4 GTS och även läsa om bilen.


  


  


Den finns inte bara i vitt utan i dessa kraftfulla färger också.


Nu åker vi en sväng till IKEA i Jönköping för att köpa saker så vi kan hänga upp tillfälliga gardiner i vardagsrummet. Det fattas upphängningsanordningar och fästen. Vi hittade rumsgardiner i källaren som vi hade i vardagsrummet för några år sedan innan vi bytte och dom passar rätt bra i rummet och räcker till båda fönstren. I dag kommer vi även att få upp gardiner i toalettfönstret och datarummet.  Ute har det snöat lite nu och är så vackert och vitt. Även solen har kommit fram.


Free Orkut,Facebook and My Space Flowers Graphics Glitters
Facebook Orkut Myspace Flowers Comments & Graphics


Av Malin wiper - 6 januari 2012 07:22


    


 

Tänk att vi inte ens visste att det var trettondagsaftonshelgen...  vi som hade tänkt åka in till IKEA men då har dom säkert inte öppet i dag. Jag får kolla upp detta. Jag har varit uppe rätt länge för att kunna hinna gå ut och läsa era bloggar som jag inte haft tid med riktigt sen denna jobbiga flytt började. Det tar sån tid att fixa foton och skriva inlägg och sen fixa härhemma också. Det lugnar ner sig mer och mer och bara vi får klart med husstädningen så faller en börda från våra axlar.


  


I går hade dom otroligt goda croissant på Ritz konditori. Dom var så frasiga och njutbara så det var en fröjd att äta en sån till en kopp kaffe.  Det är ett franskt bakverk av smördeg som ofta förknippas med Frankrike. Bakverket äts vanligast till frukost. Den bör inte förväxlas med gifflar trots slående likhet med vissa typer av dessa.  En croissant ser till formen ut som en nymåne. Jag har själv erfarenhet av att ha fått dåliga croissant på en del ställen och då är dom sega och mjuka och det är ingen höjdare så jag njöt verkligen av denna superba croissant på Ritz.


 



 


Ritz hade gjort egen musliblandning som jag köpte en påse av till Mr T. Jag själv kan inte äta så mycket fibrer för då får jag rena rama ballongmagen.


  


Dom hade flera sorters tårtstubbar i går men jag fick inga bra bilder för jag slarvade väl lite och hade för bråttomt som vanligt.


  


På vår spelbutik "Konfekthörnan" höll Susann på att packa upp lite nya varor och då passade jag på med kameran att fota henne in action. Tack för att du bjöd på dig själv härliga du...  

 



  


När vi var till Värnamo häromdan så besökte vi det lilla köpcentrumet "Kärnan" och gick in på Karlssons varuhus som skall lägga ner och då var det halva priset på allt. Tyvärr så var det så utplockat så det fanns knappt nåt kvar att köpa men jag hittade dessa klistermärken i lite scrapbooking för halva priset. Dom kostade 29 kr/ark men nu 14.50 så jag köpte 4 ark. Dom kan vara bra att dekorera med om man skall skicka ett kort eller göra nåt collage eller annat


     


      

Klicka på bilderna så blir dom större   


Nu hör jag att min man gått in i duschen så jag skall fixa en njutbar frukost så vi kan sitta i lugn och ro och bara njuta. Känner mig väldigt positiv i dag och det är en härlig känsla


                      


Ha en underbar dag ni härliga bloggläsare och tack för att ni besöker min blogg, det glädjer mig mycket...    




 


 

Av Malin wiper - 6 januari 2012 05:50

 


Jag fick en utmaning av spanaren55 som jag nu fick tid att skriva ner. I går var mitt bredband ur funktion mer än halva dan


1. Vad gjorde du för tio år sedan


Då var jag ute och arbetstränade efter att jag gått in i väggen och varit utslagen flera år.


2. Vad gjorde du för ett år sedan


Hade som nu permanent sjukbidrag efter både utbrändhet och nackskada mm


3. Fem snacks du gillar


cashewnötter, valnötter, pinjenötter. Kommer inte på nåt mer för jag tycker inte om chips


4. Fem sånger du kan hela texten till


Jag kan inte komma på nån som jag kan hela texten på numera


5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär


Om jag hade haft samma hälsa som förr så skulle jag resa jorden runt. Gå på massor av konserter, teater, bio. Skänka bort en summa till ex läkare utan gränser mfl. Ge en summa till min son och släkten mfl. Bjuda hit alla mina bloggvänner på en härlig bloggträff i en hyrd lokal och betalt boende och uppehälle. Ha en summa kvar som räcker resten av livet  eftersom man då kan känna sig trygg när man blir pensionär och även då kan unna sig en guldkant på livet och även ha råd att gå till läkare och köpa medicin mm. Pengarna man avstått i lön i alla år för att få en bra pension har ju gått upp i rök. Jag skulle även åka in på ett hälsohem för att få hjälp att komma i form och även bli av med sötsuget


6. Fem dåliga vanor


Sockerberoende, ser för mycket på tv och sitter vid datan för mycket så nacken tar stryk. Det finns många men hjärnan fick kortslutning nu


7. Fem saker du gillar att göra


Fota, blogga, promenera, gå på bio, gå på teater, gå på konserter, resa, cykla (går ej längre för nacken)  nu blev det för många saker men det finns ännu mer om jag bara hade orkat


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i.


För snäva kläder till min kropp, för urringat, stringtrosor, för höga klackar, päls


9. Fem favoritleksaker


Jag leker inte längre och vet inte vad som menas men det kan ju vara mobilen?


Tack Spanaren55 för utmaningen 


Nu skickar jag över denna utmaning till dom som vill bli utmanade. Jag har som ni vet svårt att välja ut 10 st.




 
Av Malin wiper - 5 januari 2012 19:04


 


Här kommer nu lite försenat dagens Tio i topp. Denna gång med Larry Finnegan och hans låt "Dear one" som låt etta på Tio i topp 8/9 1962. Han föddes 1938 och dog redan 1973 i en ålder av endast 35 år gammal. Han var en amerikansk sångare som slog igenom 1962 med just denna låt "Dear One" som nådde 11:plats på amerikanska Billboardlistan. Jag kom ihåg att jag lyssnade mycket på honom.


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


Framgången var ännu större i Europa, och framför allt i Skandinavien. Det bidrog till att han flyttade till Sverige 1965. Här startade han skivbolaget Svensk-American, som förutom Finnegans egna skivor även gav ut bland andra Sven-Ingvars skivor.  Klicka här för att läsa mer om honom 




Have a great weekend! - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!



Av Malin wiper - 5 januari 2012 18:01

 


Jag har tyvärr inte kunnat blogga eftersom jag inte har kommit ut på nätet  förrens nu. Min man fick avinstallera modemet och sen installera igen och nu funkar det ett tag igen. Det var så segt så det tog 5 minuter mellan varje klick och det funkar ju inte. Detta gör att jag inte kunnat gå in på era bloggar.


  


Jag började istället att sy en gardin som skall vara i badrumsfönstret. Det ser avskalat ut på syplatsen för jag måste planera vad jag skall ha där. Det blir nog nåt skåp ovanför och nåt annat. Det är i alla fall härligt att ha en syhörna och slippa sitta i vardagsrummet som förut och måsta plocka bort allt efterråt. Gardinlängderna är färdigsydda och nu skall bara öljetter sättas i och min man sätter upp stången i morgon.


    


  


Ovanför min data har jag satt upp den Italienska almanackan som jag fick av min bloggvän Helga som är flygvärdinna. Jag skall senare göra en tavla som skall kläs med tyg och där skall almanackan sitta och då blir det lite finare och effektfullare. Jag kan då även hänga upp lite kom ihåg lappar och annat. Bilderna i almanackan föreställer motiv ur filmer med Gregory Peck.


 


 


I går när vi var till Värnamo så gick vi in på Gallerix för att kolla om dom hade nån rea. Vi hittade en inramad tavla i 3D med med motiv av skådespelaren Marlon Brando i hans rollfigur i filmen "Gudfadern" Dom filmerna har jag nog sett om 4 gånger och har hela den boxen. Tavlan hade kostat 247 kr och var nu nedsatt med halva priset och kostade nu 123.50 Den blev ett bra komplement till min filmhall och sitter nu ovanför skoskåpet. 


 


Klicka här för att läsa om Marlon Brando. Klicka här för att läsa om The Godfather triologin.



  


Denna skola är det första jag ser när jag går utanför dörren. Det har varit en gammal folkskola men är nu en skola för mindre barn. Den heter nu Östra skolan men det är så kul att dom behållit skylten där det står "Folkskola"


  


Så här nära har vi ner till källaren där tvättstugan och förråden är. Vi bor till höger och är ensam på våningsplanet.


  


En titt på vårt hus igen. Det känns inte som nån stor omställning när man inte flyttat till en skyskrapa...  från att ha haft eget hus. Vi trivs bättre för varje dag och lägenheten är lite ovanlig och det känns spännande.


       


Här kommer en annorlunda och lite häftig version av GodFather Theme som spelas av Slash. Jag har spelat orginalet förut. Klicka här för att höra orginallversionen. Klicka här för att komma in på Slash hemsida



Det händer så mycket just nu av både jobbiga och roliga saker så vi kom visste inte ens att det är trettondagshelgen nu. Vi har nåt att göra hela tiden och jag kan inte koppla av riktigt förrens huset är helt klart. Det är inte lång tid kvar nu tills dom nya ägarna flyttar in. Min son har varit hos sin sjuka pappa i flera veckor och åkte sen hem några dagar men nu har han åkt till honom igen och vet inte hur länge han blir borta. Hans tjejkompis Miss M ser till hans lägenhet och kollar posten. Ha en fin kväll



Happy Thursday - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!




Av Malin wiper - 5 januari 2012 09:43

 


Jag har fått en kommentar från ett par som undrar vart man får tag på boken om Tio i topp. Klicka här för att se vart den finns att köpa för 299 kr. Den såldes mycket billigare på Tradera för 105 kr men auktionen är avslutad. Klicka här för att läsa om boken lite mer ingående och på den sidan är boken ännu dyrare med sina 335 kr så priset varierar på boken


Hoppas ni blev hjälpta av detta Agge och Peter. Tack för kommentaren

Av Malin wiper - 5 januari 2012 08:26

 


I går blev draperiet färdigt som vi köpt på Mimmis Magasin. Vi tog bort vår sovrumsdörr och nu hänger det fina draperiet mot vår filmhall och det passar som handen i handsken. Therese har sytt det så bra och proffsigt så man bara njuter av att ha det där. Det lyser upp hela hallen. Tack för detta...  


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida


 


  


  Det går inte att få fram riktigt hur fint det ser ut och lite sidenaktigt och helt skrynkelfritt


  


   


  


Vi skall köpa nya knoppar till draperistången för dom hade såna häftiga och mer passande på Mimmis Magasin. Dom vi har är jättegamla och dom kan vi sätta på stången i datarummet där vi skall sätta upp en gammal gardin i dag som får sitta tills vidare


 



 




Av Malin wiper - 5 januari 2012 08:03


Här ett klipp som Marianne filmat ang invigningen av Stockaryds nya perrong i går. Jag själv fick inte med talen men det fick hon och även när tåget kom. Här får man lite mer information om Stockaryd.


 


Det var verkligen en pampig invigning i går och det kändes som att Stockaryd har en chans att blomma upp. Att det sen kom ca 130 personer gjorde inte saken sämre. Det kändes som en fin upplevelse.


  

Stinsen som kom med tåget i klädsel från 1953


Jag har behandlat min nacke på morgonen för jag vaknade med dimsyn så det är tur att ice gelé finns. Nu känns det bättre och vi har ett litet täcke med snö på gräsmattan som gör att det lyser upp i dag. Min man är på väg till sitt arbete och jag skall ta mig en promenad in till ICA för att handla lite som fattas i kylskåpet. I går tömde min man både kyl och frys i köket så huset är snart ekande tomt.


  

När vi åkte hem i går så gick jag ut för att fota några hästar som jag såg i en hage utefter den fina lilla vägen


Ha nu en fin dag mina härliga bloggläsare.


 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards