Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Marlon Brando!

Av Malin wiper - 5 januari 2012 18:01

 


Jag har tyvärr inte kunnat blogga eftersom jag inte har kommit ut på nätet  förrens nu. Min man fick avinstallera modemet och sen installera igen och nu funkar det ett tag igen. Det var så segt så det tog 5 minuter mellan varje klick och det funkar ju inte. Detta gör att jag inte kunnat gå in på era bloggar.


  


Jag började istället att sy en gardin som skall vara i badrumsfönstret. Det ser avskalat ut på syplatsen för jag måste planera vad jag skall ha där. Det blir nog nåt skåp ovanför och nåt annat. Det är i alla fall härligt att ha en syhörna och slippa sitta i vardagsrummet som förut och måsta plocka bort allt efterråt. Gardinlängderna är färdigsydda och nu skall bara öljetter sättas i och min man sätter upp stången i morgon.


    


  


Ovanför min data har jag satt upp den Italienska almanackan som jag fick av min bloggvän Helga som är flygvärdinna. Jag skall senare göra en tavla som skall kläs med tyg och där skall almanackan sitta och då blir det lite finare och effektfullare. Jag kan då även hänga upp lite kom ihåg lappar och annat. Bilderna i almanackan föreställer motiv ur filmer med Gregory Peck.


 


 


I går när vi var till Värnamo så gick vi in på Gallerix för att kolla om dom hade nån rea. Vi hittade en inramad tavla i 3D med med motiv av skådespelaren Marlon Brando i hans rollfigur i filmen "Gudfadern" Dom filmerna har jag nog sett om 4 gånger och har hela den boxen. Tavlan hade kostat 247 kr och var nu nedsatt med halva priset och kostade nu 123.50 Den blev ett bra komplement till min filmhall och sitter nu ovanför skoskåpet. 


 


Klicka här för att läsa om Marlon Brando. Klicka här för att läsa om The Godfather triologin.



  


Denna skola är det första jag ser när jag går utanför dörren. Det har varit en gammal folkskola men är nu en skola för mindre barn. Den heter nu Östra skolan men det är så kul att dom behållit skylten där det står "Folkskola"


  


Så här nära har vi ner till källaren där tvättstugan och förråden är. Vi bor till höger och är ensam på våningsplanet.


  


En titt på vårt hus igen. Det känns inte som nån stor omställning när man inte flyttat till en skyskrapa...  från att ha haft eget hus. Vi trivs bättre för varje dag och lägenheten är lite ovanlig och det känns spännande.


       


Här kommer en annorlunda och lite häftig version av GodFather Theme som spelas av Slash. Jag har spelat orginalet förut. Klicka här för att höra orginallversionen. Klicka här för att komma in på Slash hemsida



Det händer så mycket just nu av både jobbiga och roliga saker så vi kom visste inte ens att det är trettondagshelgen nu. Vi har nåt att göra hela tiden och jag kan inte koppla av riktigt förrens huset är helt klart. Det är inte lång tid kvar nu tills dom nya ägarna flyttar in. Min son har varit hos sin sjuka pappa i flera veckor och åkte sen hem några dagar men nu har han åkt till honom igen och vet inte hur länge han blir borta. Hans tjejkompis Miss M ser till hans lägenhet och kollar posten. Ha en fin kväll



Happy Thursday - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!




 
 
Maya

Maya

8 januari 2012 10:14

Jättefin, snygg och passande tavla med Marlon Brando till Er filmhall, vilket bra fynd!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

8 januari 2012 12:13

Det var verkligen ett fynd så vi blev så glada. Kul att du gillar den också min filmvän ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards