Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Drömfångare!

Av Malin wiper - 26 december 2011 09:20

 


Så här ser det ut där jag sitter nu och bloggar och det ger ingen julstämning precis men efter flera härliga snörika vintrar så brukar det bli så här. Det är bara att gilla läget och nu kom solen fram också. Jag har inte så mycket att skriva om eftersom det inte hänt nåt särskilt. Vi har bara vilat oss för att försöka orka åka till huset i dag och köra hit resten av kartonger och annat. Bara huset är tomt så känns det bättre och på tisdag får vi hjälp med städning. Vi börjar så smått vänja oss att bo här än om man får sina stunder av separationsångest efter huset.


 


Jag köpte en drömfångare på High Chaparral för 2 år sedan som verkligen har varit effektiv eftersom jag drömt så lite mardrömmar dessa två år men nu ville jag inte ta med mig den till lägenheten utan köper en ny nästa år på High Chaparral.


  


Så här ser drömfångaren ut som jag köpte då. Klicka här för att läsa inlägget jag skrev ang detta. Jag tror på sånt när jag ser att det hjälper men det kan ju även vara en placeboeffekt men det vill jag verkligen inte tro...  . Det går ju att skicka efter en sån över nätet också men det var så mysigt när solfångarna hängde på ett gammalt trähus på området och fjädrarna blåset lite lätt i vinden. Sen jag kom hit i lägenheten så har jag drömt rätt mycket men inga mardrömmar



Klicka här för att se hur man kan göra  en egen drömfångare- En drömfångare är ett indianskt magiskt föremål som man häger upp i taket på sovrummet men jag hade min på väggen. Den sägs fånga onda drömmar. De tillverkades först av Ojibwastammen i Nordamerika men har nu snabbt spridit sig i hela världen. Klicka här för att läsa om Ojibwastammen


Hoppas ni haft en mardrömsfri natt och får en fin annandag jul




 
 
Hebbe

Hebbe

26 december 2011 13:40

Tackar,,Önskar dig/er en god fortsättning,,inte så många dagar kvar att nöta ut av 2011..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

26 december 2011 19:28

Tack snälla du. Det är inte många dagar kvar så det gäller att suga på dom

Ha en fin kväll
kram

 
Stevie

Stevie

26 december 2011 13:41

Kul att Ni har en skön & lugn Jul!

Drömfångare fungerar, förutsatt att dom är av äkta vara,
och inte några plastkopior som några säljer!
För min del har jag två söta små masskottar med mig när jag reser.
Fick dom av syrran då jag låg på Lunds lassarett förra året!
Dom funkar också, även om det låter prilligt, för andra!
:o)
Jag är inte sådär översvallande för skinka jag heller,
men kan gott tänka mig tunnt skivad skinka med tomat på mackor!

Ha en fin annandag!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

26 december 2011 19:27

Min är äkta vara men jag skall köpa en ny till sommaren av Indianen jag köte av förut för jag vill inte ta med mig den till nya stället. Är lite skrockfull ;)

Vilken gullig syrra du har som gett dig såna fina mskotar. Jag tycker inte alls det låter konstigt

Jag gillar också tunna skivor när det gäller skinka

Ha en fin kväll
kramar

 
Spanaren

Spanaren

26 december 2011 16:38

Undra när jag kommer att få en drömfångare till mitt hus ;.)
Drömmarna ska säga oss något och det gäller att tolka dess budskap rätt ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 december 2011 19:25

Jag brukar försöka tolka budskapet i drömmarna och har en bok men sen beror det på hur man mår och har det.

Ha en fin kväll
kramar

 
ansepanse

ansepanse

26 december 2011 17:59

vad tråkigt att ni har separationsångest från huset ni flyttat ifrån :( men jag hoppas att det kommer att sätta sig och kännas bättre ju längre tiden går
drömfångare kanske man skulle ha :)
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

26 december 2011 19:24

Det är vanans makt och vi har bott där i 11 år och ju äldre man blir ju svårare är det med förändring. Förut kunde jag flytta hur mycket som helst och det var bara spännande. Det kommer säkert att gå över när vi får riktig ordning här

Jag tycker att drömfångare är bra men man skall inte köpa nåt skräp i plast utan en riktig

Ha en fin kväll goa du
kramar

 
Nina

Nina

26 december 2011 18:06

Då är vi två som använder drömfångare, jag mé nämligen :) Den har fungerat superbt på mig! Hade hiskliga drömmar & det var riktigt jobbigt ett tag. Men efter att ha inhandlat denna i en "indian" butik i Gamla Stan så har jag klarat mig riktigt bra & sover jätte gott :D
Kramen :D

http://www.ninz.se

Malin wiper

26 december 2011 19:22

Vad kul att du också använder dig av drömfångare. Då handlade du den på rätt ställe. Jag köpte min av en indian. Härligt att det funkar för dig också

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards