Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Flyttbestyr med en riktig röra!

Av Malin wiper - 18 december 2011 10:31

  

Just nu är jag i huset för att hämta lite mer saker medans killarna tapetserar och som ni ser är det nu vintervitt. Fast det är alldeles för varmt så snön blir så blöt och moddig. Vi har sovit första natten i nu i den nya lägenheten trots att vi inte har tagit dit sängen än men vi har ju en bäddsoffa så det gick bra ändå. Då såg vi att vi inte ville ha rummet som tapetseras som sovrum utan det får bli datarum, hobbyrum och gästrum.


  


Här ser ni vår bruna träbalkong som tillhör det vi skall ha som datarum. Känner att det blir lite för instängt att ha det som sovrum eftersom jag är van med huset att kunna se ut från en bred dörr in mot vardagsrummet och så kan man göra i det andra rummet där vi sov i natt. Det gör att allt kommer att ta längre tid för vi har satt upp möbler i det mindre rummet som nu måste flyttas om. Vi kommer nog att måsta köpa en mindre dubbelsäng också. I morgon skall vi åka ut och köpa lite skåp och hängare för badrummet för vi tog inte med oss det som finns i huset utan vill ha nytt.


  

Här har vi sovit i natt i soffan som ni ser på bilden. Det är inte så smalt som det ser ut och när det är högt i tak så får man en mer rymdkänsla. Som ni ser så hinner jag knappt blogga för datan står fortfarande kvar i huset  och min man hittar inte eliminatorn som han lagt nånstans i en påse säger han men det är inte så lätt att hitta i all röra. Därför får jag åka hit och kolla mejlen tills rummet är tapetserat och vi kan ta in hyllor och datamöbler så vi kan hämta datorerna. Just nu känns det som jag vill ha både lägenheten och huset...  Jag hade ångest i går innan jag somnade för man kände sig så vilsen och konstig. Fast vi har sovit så gott så min man stängde av klockan när den ringde och då skulle killarna komma och hjälpa honom med tapeseringen så vi fick skjuta fram tiden lite så vi kunde äta frukost.


  

Köket blir nästa projekt där vi skall måla i två olika färger. Fondväggen skall bli lite mörkare. Vi har kvar dessa köksmöbler tills vi ser hur vi vill ha det. Tyvärr går fönstren inåt så om man skall öppna så måste man ta bort krukor och det är ingen höjdare. Det är så varmt i lägeheten så vi får ha på nollan.


   

I huset har vi detta handfat som är toppen för det rymdes Culthållare med både tvål ljus och en porslinsgrej för bomull. Det handfat som vi fått nu är det mindre ställyta på så vi gick ner till Mimmis Magasin och frågade hur vi skulle göra och då hade hon en ny sak från Cult design som skulle passa bra


   

Den ser ut så här och är en hållare för porslinspumpflaskan. Det tar 72 timma innan det blir helt stabilt och vi kan sätta i tvålpumpen


  

     

Då är det bara att sätta ner den och det skall vara stabilt och hållbart. Sen får vi ställa resten på nån av hyllorna vi skall köpa.


  


Jag har fått dit blomkrukor och lite julsaker i fönstren men  det är långt ifrån färdigt. Vi har fått ett förråd i källaren som är nästan lika stort som det rummet vi skall sova i. Dessutom så har man egen dörr dit så ingen går igenom nån annans förråd.


  

I köksfönstret är det lite provisoriskt pyntat


  

Cult design hos Mimmis Magasin


Som ni säkert förstår så blir det bara nåt inlägg då och då tills jag får datan till lägeheten. Nu önskar jag er alla en riktigt fin söndag


 
 
helga

helga

18 december 2011 17:57

Vad roligt det är att se hur ni fixar och donar. Hoppas ni ska bli nöjda när ni väl flyttat helt och hållet...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 december 2011 13:05

Ja du men det tar sin lilla tid så jag har blivit tvungen att stressa ner lite. Det blir säkert bra

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

18 december 2011 18:58

Vad jag kan se på dina bilder så tror jag lägenheten kommer att bli jättefin när ni fått iordning.
Vad skönt att höra att din sons pappa har vaknat till.
Varje dag man kan få är ju guld värd.

Kram och ha en fortsatt fin 4:e advent.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

19 december 2011 13:04

Ja du det tror jag också sen skall vi tapetsera vardagsrummet och måla köket så på sikt kommer allt att bli bra

Det är så skönt att han vaknat än om han är lite borta och inte orkar så mycket

Ha en fin dag vännen
varm kram

 
Ninz

Ninz

18 december 2011 21:13

Raring där, det verkar ju urmysigt i er nya fina lägenhet! Känner igen det där med värmen. I huset som jag bodde i tidigare så var det lite svalare om man så säger. Sen när jag då flyttade till lägenhet ooooo shit vad varmt det blev!! Nu har jag vant mig ° det är uuuurmysigt med värme :D
Kramen till dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

19 december 2011 13:03

Ja du det är bättre än vi trodde och ju mer vi gör ju finare blir det. Så upplever jag det också med värmen, vi går och ställer ner hela tiden ;)

Stor kram till dig också vännen

 
Gunilla

Gunilla

19 december 2011 00:50

Hej på dig!
Var länge sedan nu som jag hälsade på dig här.
Kan hålla med dig att det är en aning irreterande när ett fönster går inåt, OM man har ngt framför fönstret, som man måste plocka undan när man öppnar det.

Så fint du har möblerat i vardagsrummet.
Så skulle jag oxå vilja ha det, OM jag får ett större vardagsrum ngn gång.

Önskar dig en riktig GOD JUL!

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

Malin wiper

19 december 2011 13:01

Jag har själv varit dålig på att kommentera nu för vi har fullt upp.Ja du det är ingen höjdare.

Kul att du gillar möbleringen. Det blev bäst så i det rummet.

God Jul sjäv till dig och din familj
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

20 december 2011 02:42

Vad kul det är att få se hur det förvandlas i lägenheten. Kanske fanns det något gott med sig i att ni var tvungna att tapetsera trots allt men jag tycker synd om er som måste stå och göra det mitt under flytten.
Alla våra fönster går inåt (de man kan öppna). Vi har en lite hasp nertill så vi kan ändå öppna fönstret lite utan att plocka bort alla krukor mm.
Det ska bli kul att se mer bilder sedan.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

20 december 2011 11:45

Ja du när vi är klara så kommer det att bli jättefint. Det är tur att vi fick sån bra hjälp med tapetsering annars är min man jättebra på sånt och noga.

Stackars er som också har inåtgående fönster.

kramar

 
Lillan

Lillan

20 december 2011 13:20

Förlåt för att jag inte har tittat in på länge! Jag har haft så mycket annat att göra. Jag har inte bloggat något själv heller. Men idag har jag lagt in en :)

Men så fint ni får! Vardagsrummet ser helt fantastiskt ut!
Vi håller också på att tapetsera.
Jag kommer att blogga om det sen.

Måste fråga en sak: Hur gör du när du lägger in något från Youtube?

kram

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

21 december 2011 11:06

Ingen fara jag har själv varit dålig på att kommentera. Kul att du tycker att det är fint fast det är hur mycket som helst att göra kvar

Kul att ni också håller på att tapetsera

Jag kommer in och svarar på din fråga

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards