Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Semledagen!

Av Malin wiper - 8 mars 2011 15:24

  


Jag kan inte låta bli att blogga lite ändå...  Har fått så mycket uträttat i dag så det föll en tygnd från mina axlar. Min man och jag gjorde sällskap på min promenad i dag och här ser ni en gammal kanot som låg vid åkanten.

 

     

 

  

 

Sen dom rensat bort en massa skräp och gamla träd och buskar vid ån så ligger det fågelholkar överallt. Här en som har plåttak...  

 

           

 

  

 

Ytterligare en som låg på marken.

 

  

 

  

 

Här en liten äldre modell naturlig...  

 

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade denna bild

 

  

 

Det är så vackert och njutbart, rena meditationen att promenera och njuta.

 

  

 

När man ser en tröja utanför ett hus på tork som rör sig i vinden, då känns det vår i luften...

 

  

 

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna T-shirt med en not på

 

  

 

Här har min man plockat upp skräp från marken i vanlig ordning...  och slänger i närmaste tunna...  Han fick ge upp till slut för det som göms i snö kommer upp i tö.. och det är inte lite.

 

  

 

Man kan hitta mycket i naturen. Här ett litet provtält som säkert stått på en affär.

 

  

 

Mr T på väg med liten matkasse.

 

  

 

Min tur att fotas med matkassen...  

 

   

 

Den här kassen finns på Russian Blue Klubben. Klicka här för att komma in dit 

 

  

 

På Ritz konditori hade dom fullt upp med semledagen. Eftersom dom som är medlemmar i Ritz klubben fick gratis semla i dag så var det fullpackat med folkt och dom fick jobba på och ta ut nya semlor från bageriet i ett kör. När jag växte upp så åt man semla i en djuptallrik med varm mjölk.

 

  

 

Deras fantastiska semlor. Fettisdagen kallas i Sverige tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan. Tidigare även kallad bullmåndagen, och skonsdagen.

 

   Den här virkade semlan hittade jag här 

 

 
 
Ingen bild

Mia

8 mars 2011 19:57

Det finns mycket att finna när snön försvinner. Mycket skräp. Otrolig god gärning att plocka det och slänga. Jag tar hand om flaskor eftersom det finns dem som gärna slår sönder dem så att våra djur trampar i dem sen. Blir så tråkiga följder av det. Plus att däcken får punka på cyklarna. Jag virkar amigurumis och det var en härlig semla du fann. Ska gå in och kolla om man kan få tag på mönstret. Ha en fin kväll. Kram fr Mia

Malin wiper

8 mars 2011 21:27

Ja du det var så skräpigt när vi var ute så man hade haft heltidsarbete för att plocka upp allt. Det var fint av dig att ta upp flaskor. Jag såg så mycket sönderslaget glas i går när jag var ute och gick. Vad kul att du virkar. Vad är amigurumis?

Ha en fin kväll själv
kram

 
Margit

Margit

8 mars 2011 21:01

Så många vackra o fina bilder du tagit på promenaden idag, när ni var ute!!!
Så många slängda HOLKAR!!! Dom kanske har "städat"....
Ja man känner att våren...elller en försmak har kommit!!!
Så man får förväntan!!! Och förhoppning!!!
Kramar!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

8 mars 2011 21:14

Kul att du tycker det. Det var så fint ute och njutningsfullt. Ja du man vill nästan bara plocka upp holkarna och ta ner dom i källaren och reparera dom. Som du säger så är det en försmak av våren

Ha en fin kväll
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

8 mars 2011 21:17

Min farmor åt alltid semla med varm mjölk och vi barn trodde inte hon var klok :D Jag har provat några gånger och det är inte så illa.
Jag kan meddela att tvätten torkar verkligen fort ute nu. Efter bara en liten stund i vinden så luktar det gott och är torrt, härligt!
Jag hoppas att det finns några holkar kvar uppe till de stackars fåglarna. Det gör ont att se deras holkar ligga på marken.
Hoppas du är lite piggare.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

8 mars 2011 21:25

Vad kul att din farmor också åt semlor med mjölk men hon är nog i min ålder. Det smakar mycket godare än att äta till kaffe tycker jag fortfarande. Vad härligt att du får din tvätt torr så fort och kan ha den ute. Det blir verkligen god doft. Jag tycker också synd om fåglarna och om vi hade orkat så hade vi satt upp dom på andra träd. Jag är lite piggare.

kram och tack för din omtanke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards