Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Oksana Baiul!

Av Malin wiper - 6 mars 2011 14:30

Swan

     


Jag kom inte ut nåt i dag utan tar nya tag i morgon. Har en förlamande trötthet som inte vill ge sig. Tur att man kan kolla på film och tv-serier.

 

  

 

Jag såg två svanar från fönstret och bad Mr T gå ut och fota. Dom verkar vara lite yngre, gissar på att dom föddes 2009. Han försökte slänga ut lite bröd men dom blev bara rädda.

 

  

 

  

 

Här en av dom på lite närmare håll. Han fick zooma rätt rejält. Vi hade nästan helt tama svanar för några år sedan men det funkar inte i längden att ha 8-15 sång och knölsvanar i ån som vi hade då. Dom kommer upp till husen och skrämmer slag på folk...  Man tordes knappt gå ut ibland när dom stod nedanför bron och skulle ha mat. Till slut så lärde jag mig hur jag skulle mota bort dom. Man far ut med armarna och går bestämt emot dom för då backar svanarna.

 

      

  

   

 

Det är så vackert nere i ån nu när isen smälter och solen ligger på. Nu har vi dessutom en vidare utsikt när dom kommunen gallrat och rensat bort gamla täd och buskar. Det var en granne (man) längre ner på vår gata som tjatat i flera år att dom måste göra nåt. Stort tack till den mannen...    

 

 

 

   Klicka här för att komma in på en bildsida med Konståkerskan Oksana Baiul. Oksana Baiul är född 1977 i Ukraina och är nu en professionell konståkare. Hon blev olympisk mästare 1994 i Damernas singlar och 1993 världsmästare. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

  

 

   Här ett klipp från ett åk med Oksana Bauil 1994. Hon åker till musik från Svansjön. Klicka här för att läsa om baletten svansjön.

  




 
 
Maya

Maya

6 mars 2011 18:18

Svanar är ju så vackra djur :)

Ha en fin filmkväll :)
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

6 mars 2011 18:34

Håller med helt

Ha en fin kväll själv
kram

 
Stevie

Stevie

6 mars 2011 20:01

Vilken gullig make Du har,
han får Du vara aktsamm om!
:)
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

6 mars 2011 20:36

Han är toppen och vi sköter om varandra eftersom vi båda haft dålig hälsa dom sista åren

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

6 mars 2011 21:16

Ni har en otroligt fin natur där ni bor. Att kunna se årstiderna växla vid vatten är det bästa som finns. Önskar jag kunde bo på vår ö hela året så jag fick vara med när isen försvinner på sjön bla. Att få skriva en dagbok för varje dag om vad som händer. Vi har haft svanar uppe på land och de är riktigt otrevliga att ha och göra med. De är vackra i vatten och när de kommer med sina ungar som är bedårande. Tyvärr äter gäddan eller minken upp en del av deras ungar varje säsong de fått dem. Sen har vi de däringa gässen som skitar ner så in i bänken på tomten. Men men det är bara o ta fram spaden och hiva iväg det. Tänk, ikväll har jag bakat brödbullar. Det var så länge sedan. Vi är ett gäng som brukar ses ibland och pyssla ihop och då har vi knytis. Vi tovar ull, stickar eller som det senaste vi börjat med är amigurumis. Virka. Trevligt att ses o prata lite och fika. Ha en fortsatt fin kväll. Kram fr Mia

Malin wiper

6 mars 2011 23:40

Vi har verkligen fin omgivning som vi får njuta av varje dag. Då har du samma erfarenhet av svanar. Vi hade ett svanpar som vi matat när det var kall vinter och sen kom dom och visade upp sina barn ;) Ja du det är inte många av svanungarna som överlever. Det låter gott med brödbullar ;) Vad kul att träffas ett gäng och både baka och ha trevligt. Vad är amigurumis? Förstår att det är kul att ha ett gäng att träffa

God natt
kram

 
Vicke

Vicke

7 mars 2011 04:17

det är ståtliga fåglar, jag hoppas att du kommer ut idag

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 mars 2011 07:55

I dag skall jag ut i naturen ;)

Ha en fin dag
kram

 
Hebbe

Hebbe

7 mars 2011 07:03

Mors,,fasiken så vackert du bor..
Ja det känns bra nu när jag bestämt mig var jag ska vara framöver,,men det skiljer en hel del på bloggportalerna,,men man får lära pö om pö..
Jag kommer att köra min metroblogg pararellt till dom stänger ner..Haé Kram

http://www.metrobloggen.se/boda

Malin wiper

7 mars 2011 07:54

Ja du man får verkligen njuta av utsikten. Alla bloggportaler är olika så det tar ett tag att lära. Ja men då får jag ha kvar din gamla blogg ett tag också

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards