Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Melanie Safka!

Av Malin wiper - 6 mars 2011 11:05

  

Bilden kommer från Vicke animera i gimp


Det var länge sen jag hade en tävling så jag ämnar ha en nästa vecka. Trodde jag skulle kunna lotta ut nåldyna och klänning men jag har inget kvar till detta ändamål och dom jag håller på med är redan bortlovade. Jag kommer istället att ha två andra priser. Förut hade jag rätt många gissningstävlingar men jag har inte hittat nåt på sista tiden som man kan gissa på. Därför blir det nog utlottning om jag inte kan hitta på nån klurig fråga. I dag är min nacke bättre och jag skall ge mig ut i solskenet. Vi kom upp rätt sent i dag så det blir ingen utgång före lunch. Ev åker vi ut med bilen och promenerar på nåt vackert ställe. Synd att vi inte kunde besöka musikdagen på Folkets Hus i går som säkert var jättekul och intressant med både musik och utställningar. Jag har vant mig vid att livet inte är som förr så jag får ta vara på dom dagarna som är bättre.

 

Jag önskar er alla en solig och skön söndag...  

 

  

 

Här sjunger och spelar Melanie "Summer of love" Hon är en av mina ungdomsidoler. Klicka här för att komma in på Melanie Safkas hemsida. Klicka här för att läsa hennes biografi. 

 

 


  

 
 
Ingen bild

Mia

6 mars 2011 12:30

Underbara sol. Jag var ute tidigt i morse vid 7 med hundarna innan Vasaloppet började sändas på tv. Härligt för det var bara några fåglar som hördes. Är supertrött idag och jag somnade flera ggr framför programmet. Ska snart ut i solen igen. Skönt att du är bättre i nacken. Min kropp har haft fullt upp med influensan men nu när den är på gång över så börjar musklerna jobba ihopa sig... men men det kanske inte vore fel att få en genomgång hos en massör. Lätt lätt. Ha en underbar dag i solen och njut. Kram fr Mia

Malin wiper

6 mars 2011 14:30

Låter som du har fler än en hund ;) vad är det för raser? Jag kollar inte på vasaloppet tyvärr. Läste att det var rekordmånga som åker. Skönt att du är bättre från din jobbiga influensa.

Ha en underbar dag själv och njut
kramar

 
Sussi

Sussi

6 mars 2011 14:22

Så skönt att du känner dig bättre. Lite sovmorgon skadar inte heller. Skönt :)
Här skiner solen idag med. Det känns väldigt vårigt. Hoppas det håller i sig så vi får bort allt det vita någongång.

Visst är det tråkigt med Lasse Eriksson. Läskigt att det gick så fort..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

6 mars 2011 14:27

Fast jag kom inte ut nåt i dag utan tar nya tag i morgon. Härligt att det är sol hos dig också. Ja du det var verkligen tråkigt med Lasse

Ha en fin dag
kram

 
diana

diana

6 mars 2011 15:25

Skönt att nacken är bättre. Vad kul med en uttlottning. Sådant är jag gärna med på :)

http://www.metrobloggen.se/diana

Malin wiper

6 mars 2011 18:07

Ja det känns toppen. Alltid kul att vara med in nån tävling. Då får du komma hit när jag har tävling

Ha en fin kväll

 
Vicke

Vicke

6 mars 2011 16:00

Vad skönt att du känner dig bättre

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 mars 2011 18:04

Ont krut förgås inte så lätt ( som dom sa förr) ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

6 mars 2011 16:15

Jag har två stycken blandrashundar som är 3 o ett halvt år gamla. Blandning av dvärgschnauzer och engelsk cockerspaniel. Det var grannhunden som hoppade över staketet kan man säga :). Blev en bra blandning iaf. De är svarta båda och den ena har ärvt mer dvärgschnauzer och den andra mer av cockern. Så Chilli är rak i pälsen och fäller tyvärr en del emedans Milla är lockig och fäller inte så mkt. De är otroligt sällskapliga och ja, hunden blir ju vad man gör den till. Det är härligt att ha hund för jag kommer ut i alla väder. Även hur trötter man än är så ska jag ut. Äntligen var vi ute i skogen igår och det var ljuvligt. Jag känner en del som åker vasaloppet och har släkt i området också som hjälper till i spåren. Men jag har även hunnit med att putsa alla fönstren i lägenheten och det är såå skönt att ha fått det gjort. Nu kan jag se ut :) Egentligen ska man ju inte putsa i solsken men det blev bra iaf. Kram o ha det så gott.

Malin wiper

6 mars 2011 18:04

Dvärgschnauzer har jag fotat flera gånger och haft inne i min blogg. Det är jättefina hundar. Även cockerspaniel som är så söta ;) Det var en slug grannhund :0)) Vilka fina namn dom har. Jag önksar jag kunde ha hund för jag ser ju vilken glädje min syster och svåger har av både sina katter och hund. Man får ju som du säger också motion och frisk luft. Kan tänka mig att det är kul att gå ut med hundarna i skogen. Vad kul att du har släkt som åker Vasaloppet. Inte dumt att få fönstren putsade så här före våren. Våra ser hemska ut men vi skall skrapa och måla om alla fönster i vår.

Tack för att du svarade på mina frågor ang hundras.

Du verkar vara en sån fin och snäll person.

Ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

6 mars 2011 16:50

jätteskönt soligt väder idag
ja, man får ta tillvara dagarna när det går
hoppas att du känner dig bättre nu
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

6 mars 2011 17:58

Jag är bättre men orkade inte gå ut men det kommer en ny dag i morgon

Ha en fin kväll
kramar

 
Glimz

Glimz

6 mars 2011 17:56

Bra att du tar hand om dig & en sovmorgon är inte dumt alls, mysigt =) En fortsatt ta hand om sig dag till dig vännen :)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

6 mars 2011 17:58

Tack snälla du ;)

Ha en fin kväll kära du
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 mars 2011 20:29

Vad kul med en tävling. Jag har tänkt länge på att ordna med en också men jag är verkligen kluven både när det gäller tävlingen och priset. Nåja det kommer nog tids nog.
Hopas du tagit väl hand om dig och att ni får en bra vecka.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

6 mars 2011 20:51

Det värsta är att jag inte vet vad jag skall ha för priser. Jag får tänka ut nåt.

Jag har bara vilat och slöat ;) tack för din omtanke

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

6 mars 2011 21:23

Tack för de fina orden du skriver och långa svar. Det verkar du också vara, otroligt fin och snäll <3 Kram

Malin wiper

6 mars 2011 22:22

Varsågod! Jag mår bra av att vara snäll och tycker det är jobbigt när jag måste ta i och säga ifrån än om jag blivit bättre på det med stigande ålder när nån ger sig på mig utan anledning. Snällhet är underskattat.

God natt och sov gott
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards