Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Kaffe & Kackel!

Av Malin wiper - 30 augusti 2010 13:57

             

Förra onsdagen var vi tillbaka till det lantliga caféet "kaffe & kackel" som var stängt sist vi var där. Hon sa att dom bakar på fredagar. Dom har annars väldigt bra öppettider. Synd att vi inte kom dit senare för det skulle ju bli underhållning. Det verkar nu som att säsongen är över och man får se fram mot nästa år igen.

 

   

Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 

   

Väldigt passande namn för dom har både tuppar och höns vid sidan av caféet.             

 

          

Här en av dom ståtliga tupparna.               

 

   

Här en bild när jag står framför huset. Det går både att sitta under tak och i det fria.                  

 

           

Denna läckra bänk i järnsmide stod på gården och det är bara att sätta sig från varsitt håll.          

 

           

På huset hängde så passande denna gamla rejäla kaffepanna.

 

    

På sidan om huset fanna man denna lilla berså där dom sålde ut lite trädgårdsprydnader.

 

        

 

Vad sägs om en välkommenspade fint dekorerad.

 

      

 

En vattenkanna i samma serie fanns det också. Den hade kostat 129:- och nu 99:-

 

   

 

Ytterligare en bänk.        

 

   

Sen var det dags att gå in på Caféet och där fanns det hur mycket saker som helst att handla.

 

  

 

Dom hade safter, sylter mm i långa rader.

 

  

 

Här lite fina muggar som dom tillverkade så dom skall se slitna ut.  

 

   

Även dessa tovade äpplen kunde man inte undgå för dom lyste verkligen upp.

 

   

Det fanns hur mycket som helst på hyllorna.

 

  

Deras kaffebröd var inte att tänka på så vi tog oss en skinksmörgås som vi alltid gör numera..

 

 

  

 

Om man inte vill sitta ute så kan man sitta här under tak. Det är ett hopplock av gamla möbler i alla former. 

 

        

 

I en monter fanns en utställning av gamla dockor.

 

     


 

Dessa gulliga dockskor är i nåt slags plast (tror jag)   

 

  

 

Fåren som förut var och betade i en annan hage var nu placerade nere vid vattnet.

 

       

 
 
Nena

Nena

30 augusti 2010 15:07

Vilken massa kul och fina saker.
Gillade bänken man kan sitta på från vars ett håll.
Dockskorna ser ut som skor som min Skrållan-docka hade när jag var barn fast de var vita.

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

30 augusti 2010 17:14

Ja du den bänken hade man viljat ha i sin trädgård ;) Vad kul att du också känner igen dessa skor. Jag har sett dom själv som barn.

Ha en fin kväll
kram

 
Vicke

Vicke

30 augusti 2010 16:25

det ser härligt ut där, om jag åker dit någon gång så blir det ett besök av mig, ha en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 augusti 2010 17:13

Ja du det var det också ;) Det tycker jag verkligen du skall göra.

Ha en fin kväll själv
kram

 
Lena

Lena

30 augusti 2010 16:55

Kikar in för att säga hej!


Kram

Lena

http://wilenas.blogg.se

Malin wiper

30 augusti 2010 17:13

Jag blir jätteglad att du tittar in och säger, Hej tillbaka ;)

Ha en fin kväll
kram

 
fru-glad

fru-glad

30 augusti 2010 18:04

Hejsan tack för alla fina bilder du lagt ut, de tovade äpplena o tavlorna är ju jättefina.Och alla mysiga cafeer o smarriga bakelser, men en smörgås är faktiskt mycket godare tycker jag.Annars 14gr här i Tumba och sol just nu.
Kramar till dig från fru glad

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 augusti 2010 18:53

Kul att du gillar bilderna. Det tovade var verkligen fint. Jag har vant mig av med kaffebröd men skall äta nån gång sen när jag gått ner till normalvikt. Då har ni varmare än vi har det här.

Kram till dig också och ha en fin kväll

 
Berith

Berith

31 augusti 2010 07:38

Godmorgon vännen ! :))
Vilket trevligt cafe´, ett cafe´i mitt tycke och smak :))
Tack för att du tog med mig/oss till detta cafe´och visade mig/oss alla dessa underbara bänkar och annat smått och gott !! :))
Önskar dig en bra dag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 augusti 2010 08:25

Ja det var lite annorlunda. Varsågod ;) det är bara roligt att få visa upp ställen man besöker

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards