Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2023

Move About Västerås, Roy Orbison, James Taylor & Carole King och Claes Eriksson

Av Malin wiper - 2 oktober 2023 10:30


  

Vi har hyrt denna elbil sen november 2019 då genom Hallstahem som i sin tur hyrde in den från Move About i Västerås. Då var det billigt att hyra bilen men sen la Hallstahem ner uthyrningen för det var för få som hyrde. Innan vi flyttade från Hallstahammar till Västerås där Move About finns så höjdes priset så vi började hyra mer sällan och åkte buss istället men det är ju så bra att kunna hyra när man så behöver.

 

                                                          

 

Bilen är en Nissan Leaf och den har varit till full belåtenhet, och vi har blivit trevligt bemötta under dessa år

 

   

Efter att vi bott ett tag i Västerås så höjde dom priset från ca 800 kr för en helg till 1.085 från fredag 17.00 till söndag förmiddag. Nu tog helt plötsligt vår guldkant slut för dom har höjt priset igen och då från 1.085 till 1.916 kr, helt sanslöst. Nästa gång vi åker till min son så blir det antingen med buss eller privat hyrbil som är mycket billigare. Nu har vi hittat några seriösa privata uthyrare så vi skall testa den som ligger närmast vårt bostadsområde

 

        

Roy Orbison med I Drove All Night. Klicka här för höra en version med Cyndi Lauper 

 

Roy Orbison var en amerikansk sångare, låtskrivare och musiker känd för sin passionerade sångstil. Han dog redan 1988 i en ålder av 52 år. 

 

    

Det var roligt så länge det varade och vi har haft stor användning av Move About. Med den pension vi båda har så går det inte längre, vi blev ju sjuka innan pensionen så vi kan inte ens ha egen bil längre. Vi har dessutom flyttat så mycket så bufferten måste byggas upp igen. Nu har jag dessutom avbetalning på glasögon framför mig som jag vill ha bort så fort som möjligt.

 

                            Tack för den tid som varit.. 

    

Vi fick inte tag på den billiga laxen i går hos Willys. Den såldes ut direkt så nästa gång skall vi hänga på låset. Vi köpte hem lite annat istället som var nedsatt i pris. För det mesta så har vi numera köpt lax hos Lidl när dom fått in till billigare pris. Efter covid är inget sig likt, allt är dyrare.

 

 

Den här laxsidan köpte vi sist och den kostade 129 kr/kg och det är skillnad motför 300 kr/kg som det ofta kostar nu

 

 

Vi promenerade även ner till ICA Ettan för att köpa sånt vi inte hittade i Hälla Shopping. Då gick vi förbi Runes Pizzeria & Café. Det var inte öppet förr på söndagar men nu var det full fart. Vi blev så sugna på att ta en fika och sitta där ute i det soliga vädret.

 

 

Här har jag slagit mig ner och dom har en stor uteplats också från insidan av cafét men den är stängd nu för säsongen

 

Min man valde en äppelpaj och jag en blåbärspaj och man fick dom lite varma med kall vaniljsås. Supergoda var dom båda två. 

 

   

Det blev en bild på min man också där vi satt 

 

          

James Taylor & Carole King med You've got A Friend 

 

I går såg jag på Vilket Liv på tv4 play. Denna gång hyllade dom Claes Eriksson och jag har själv alltid gillat honom och Galenskaparna & After Shave. Jag gillar även hans åsikter om allt korkat som har dykt upp i vårt samhälle som folk går på. Har skrivit om det förut. Klicka här för att läsa om hans sommarprat. Jag tyckte att denna gång var den bästa för det var inte så överdrivet som en del andra gånger, utan behagligt, roligt och trovärdigt

 

Klicka här för att se ett kul klipp som också är så talande för vår tid

 

  

Nu önskar jag er en härlig början på nya höstveckan. Vi har lite regn här och 11 grader varmt. 

 

#elbilen #Roy #Move #laxen #James #Claes

 
 
Znogge

Znogge

2 oktober 2023 12:59

Det var verkligen en minst sagt maffig höjning får man säga. Knappt försvarbar men det verkar som om många utnyttjar den allmänt väldigt höga prisbilden. Kanske är jag orättvis men...

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

2 oktober 2023 13:14

Det var verkligen en för stor höjning så dom biter sig själv i tårna. Det är nog många som slutar hyra nu. Håller med dig om det du skriver på slutet

Ha en skön måndag

 
Micke

Micke

2 oktober 2023 19:23

Vilka hutlösa höjningar, då hade jag hellre krupit i dikeskanten tror jag.

Ha nu en jättefin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

2 oktober 2023 19:26

Hutlös var rätt ord ;). Tack för tipset om dikeskanten ;) det blir nästa steg i min tillvaro ;)

Du så rolig Micke ;)

Ha en jättefin kväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards