Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2023

Parkteater Stadsparken Västerås, Nedskräpning och Anne Linnet

Av Malin wiper - 16 augusti 2023 08:15


I går var vi tillbaka till Stadsparken och då hade dom byggt färdigt scenen där Parkteatern har sina uppträdanden. Det var sån otur för dom i går för vi hade full sommar ända tills klockan var ca 16.00 och sen öste regnet ner och vi fick åska.


 

Här ser man dom sittplatser som finns men där blir nog fullt direkt så det bästa är att ta med sig egen stol. Lite jobbigt för oss som inte har bil längre

 

                           

 

Här tog jag en bild från andra sidan. Hoppas det inte regnar på torsdag och fredag för då vill vi gå dit

 

         

Här kom selfiepinnen fram igen för ett foto från Västerås hamn.

 

 

 

                   

 

Här promenerade vi i Västerås centrum och en gata som har både restauranger, pubar mm. Bakom cyklarna finns stora torget. Som ni ser sticker nåt svart fram på bilden och vad det är ser ni på nästa bild

 

Skräp som slängts med en svart jacka längst ut och massor av papper, påsar, plastflaskor mm. Jag blev uppfostrad från grunden att inte slänga skräp på marken så det sitter hårt i mig och det är jag glad för. 

 

                               

Klicka här för att läsa om nedskräpning på Naturvårdsverket. Det är olagligt att skräpa ner i Sverige så man kan få böter eller fängelse. Från 1 januari 2022 gäller även boten för den som slänger småskräp på marken, som ex cigarettfimpar, tuggummin eller godispapper. Tyvärr ser jag ingen som är ute från myndigheter och kollar upp detta. 

 

 

På nära håll ser man lite mer vad som slängts. Det såg inte fräscht ut. Klicka här för att se antalet skräpböter 2011-2022 

 

                            

Klicka här för att läsa om skräpets konsekvenser. Jag har tagit upp detta ämne i bloggen många gånger och tänker inte sluta. Klicka här för att se vad jag skrev om nedskräpning 2022

 

         

Garbage Truks In Action 

 

 

Jag gick förbi ett annat ställe med skräp men då  lite mindre och ännu mer vanligt lite överallt. Det är en sån vanlig syn så det har blivit på nåt märkligt sätt accepterat. 

 

                                     

Papperskorgar & Skräpkorgar  

 

I en sandlåda hade nån glömt Beach Ball racket eller bara lämnat kvar

 

 

Utanför låg ett likadant racket men det var trasigt. 

 

 

Här en sittplats inte långt ifrån vår bostad och där är det helt rent från skräp. I detta område så åker det omkring en person och plockar bort det lilla skräp som finns. Jag är så glad att vi bor i ett område där det inte slängs lika mycket skräp som på andra ställen

 

 

Lika fint är det i vår lekpark där dom även har grillplats. Där ser man ofta folk i området som grillar 

 

  

Här en vägg som är uppbyggd av mosaik så snyggt. Den väggen har fått vara ifred än så länge från skadegörelse. Jag har fotat vägen ett antal gånger genom åren men nu börjar den bli lite smutsig och sliten. Den är nog väldigt gammal för stilen är lite retro men ack så tidlös 

 

                               

Från det ena till det andra, nu har vi sol igen och det känns toppen och jag hoppas det håller i sig hela dan så Parkteatern får så mycket folk som möjligt. Nu är det dags att gå ut i verkligheten igen för en lång promenad. Hoppas ni har ni har en fin onsdag att se fram emot. Sköt om er

 

        

Anne Linnet med Tusind Stykker, som annars är känd som Tusen bitar med Björn Afzelius 

 

 

#Parkteatern #sittplatser #selfiepinnen #nedskräpning #Trucks #Beach #grillplats #mosaik #Anne

 
 
Ingen bild

Gunilla

16 augusti 2023 20:30

Må vädergudarna vara nådiga nu så det kan bli en trevlig stund med parkteatern.
En väldig fin mosaikvägg kan bara hoppas den får vara ifred.

Har nu varit ute och tagit tag i saker som väntat på att jag skulle må bättre. Inte riktigt bra än men vad spelar det för roll när det nu går åt rätt håll.

En fin torsdag önskar jag!
Varma keamar!

Malin wiper

16 augusti 2023 20:38

Tack snälla du. Vi har bestämt att besöka Parkteatern i morgon med min mans bror. Sen blir det nog på fredag också om det inte blir busväder

Hoppas verkligen väggen får vara ifred. Den syns inte så väl så det är nog därför den fått vara ifred

Så härligt att allt går åt rätt håll. Jag håller tummarna för att du snart är bra igen.

Ha en fin torsdagskväll
Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards