Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 maj 2022

Av Malin wiper - 2 maj 2022 15:30


 
I går såg jag denna BMC MORRIS MINOR från 1959 som kom emot oss när vi var ute med elbilen. Vilken tur att jag hade kameran uppe från kameraväskan. Bakom bilen ser man två motorcyklister. Bilen var så läcker och syndes på långt håll i sin kraftfulla blå färg

 

Klicka här för att se ett klipp med en likadan Morris men en gul och med lite musik till. Klicka här för att se ett gammalt reklamklipp med en Morris från 1950-talet


  

Så här såg det ut när  min man satt på sig kylryggsäcken som vi köpte för endast 40 kr på second hand. Den funkade jättebra och man fick plats med det man behövde för en liten utflykt. Vi promenerade till en av våra slussar i dag

 

                                          

Kaffetermos/metallflaska med Star Wars motiv från Sakligheter 

 

Vi satt på en av bänkarna till vänster och intog vårt fika. Tyvärr så blåste det så kraftigt så bilderna blev inte bra och det vi hade satt på bordet blåste ner så vi fick lägga tillbaka lite och bara ha kaffemuggen i handen och det vi åt till kaffet. Min man tog en bild på mig men luggen och håret blåste mot ansiktet så det funkade inte 

 

  

Vi gick sen vidare upp mot en annan sluss och koncentrerade oss på att ta oss hem. 

 

 

En skylt med dom olika vägarna man kan välja på sin promenad

 

      

Elvis Presley med Spring Fever 

 

 

Här går vi på sidan om campingen vid vattnet.

 

 

Jag skulle fota en hel and men håret kom i vägen på mig så det blev en närbild istället och rätt tydlig märkligt nog.

 

 

En fiskmås låg på en stor sten ute i vattnet och myste i solen

 

  

Här har vi hamnat vid järnvägen och ett tåg står och väntar på ett annat som skall över spåret före. Det blev inte många bilder i och med blåsten. Jag får även såna besvär med vänster öga i blåsten det som skall opereras. Jag fick blunda på det ögat när det kom kastvindar för det känns som det skulle vara skräp i det hela tiden och det kliar, bränner, svider och är lite svullet. Jag börjar även se lite sämre på ögat så jag skall ringa till Ögonmottagningen och fråga hur långt jag har kommit i kön. Hade ju räknat med en operation som jag redan gjort men nu kommer det att bli fler. Jag har så många frågor till läkaren nu så jag har skrivit ner punkter.

                                        

Clipart Library 

I går besökte vi även Åholmens Naturpark men jag har inte orkat göra klar bilderna för jag får en förlamande trötthet varje vår men avslappingsövningar gör ändå att jag orkar gå ut på promenader men eftermiddagarna är tunga. Promenaden i dag blev ändå 5,45 km men jag skall ut en gång till men inte Mr T. Han har fått ont i höften igen och skall tillbaka till Fysioterapin i morgon

 

      

Vigon Bamy Jay med Feelings. Vilken fin version av låten och jag gillar sångarnas röster och även klippet. Vigon Bamy Jay var en franskt internationellt R&B musikalisk trio som grundades a M6 2013 bestående av tre mycket väletablerade sångare Vigon, Erick Bamy och Jay

 

Jag har i alla fall gjort det jag skulle i dag med både promenad, avslappning, dammtorkning och ett välgörande fotbad som gör fötterna glada. Hoppas ni mina kära beökare är nöjda med er dag.

 

                         En hjärtlig och färgsprakande hälsning från Malin     

 

 

#Morris #kylryggsäcken #promenerade #blåste #Elvis #honand #fiskmås #tåg #vårtrötthet #Vigon

Av Malin wiper - 2 maj 2022 09:30

  

I går när vi hämtade upp min mans bror så tog vi först en fika på Bread & Sweets by Jennie. En fantastisk fin budapestsubbe kom en av bagarna ut med från bageriet. Nu är det inte bara massor av folk som kommer dit och handlar bröd utan den lilla cafédelen börjar fyllas med folk också.

                                     

ArtGlassVista

       

Strawberry Wine med Deana Carter

 

 

Jag fick ingen möjlighet att fråga om denna nya skapelse dom bakat. Det var en kö  med folk som handlade eller hämtade tårtor och annat som dom beställt. Jag gissar att det är en croissant och den ser ut att vara fylld med nåt också plus, grädde och nån sås ovanpå.


 

Godsak i glas med vaniljpannacotta, kokos och nåt i botten som jag glömde att fråga om.


 

Min man valde en croissant o choklat. Denna är en av min mans favoriter


 

Min mans bror valde godsaken i glas och han tyckte den var supergod


 

Jag som inte varit så förtjust i prinsessbakelser har fått en sån som favorit. Denna är inte så söt utan smakrik istället. Sen är det sån god sylt inuti och både grädde och tårtbottnen är så goda


   

Efter det njutningsfulla fikat så promenerade vi ner till långbänken som inte ligger bara en bit nedanför cafét på en liten plats mellan dom nya höghusen. Så här glada blev vi efter fikat


    

När jag sen skulle fota min man och hans bror så sa jag till dom att se lite roliga ut. Det kanske blev a bit too much men vad gör väl det om 100 år

 

                                                            

 

Efter fotografering på långbänken så gick vi vidare nermot Öster Mälarstranden

 

 

En motorbåt på väg in mot hamnen

 

 

En stor arbetsbåt jag såg längst ut på en brygga


          

Lukas Nelson and promise of the real. Lukas Nelson är son till Willie Nelson och han uppträder ofta tillsammans med sin pappa  

                                                                      

Clipart Library 

Det har varit och är så segt på nätet så jag har haft svårt för att blogga. Det tar lite tid mellan varje klick så jag har fått ta en sak i taget så detta inlägg har tagit tid. Detta sega har varit över hela nätet men blev lite bättre i går kväll så jag kunde fixa bilderna. Vi har 9 grader varmt och solsken så det blir ytterligare en härlig dag. Vi skall ta med oss fika och sätta oss på nåt fint ställe och njuta. Hoppas ni haft en fin helg. Sköt om er och ha det så bra

 

 

I dag skall vi inviga kylryggsäcken vi köpte på second hand.


#Bread #Budapeststubbe #Deana #vaniljpannacotta #prinsessbakelse #croissant #långbänken #roliga #Lukas #kylryggsäcken

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards