Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 februari 2022

Hallsta Café & Restaurang, Daniel Boaventura, Blandade bilder och Stevie Wonder

Av Malin wiper - 14 februari 2022 14:45


  

Här är vi på väg mot centrum men det var så moddigt så det var jobbigare att gå ner till centrum 5 minuter än att gå en mil på barmark. Blir det kyla på detta så blir det halt så jag längtar till våren då man kan gå så långt man vill utan att anstränga sig så här mycket som nu. Klockan var över 10.00 när vi kom ut men ingen snöröjning sågs till så allt var igensnöat. Det blev bara 3 km lång promenad på förmiddagen men vi skall gå ut en gång till. Nu har snön smält bort lite i och med regn

 

 

Vi kunde inte låta bli att gå in och ta en Alla hjärtans dags fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag tog en Novalucol innan vi gick och sen tog jag samarin efter fikat. Fick inte i mig mer än halva kakan och halva koppen cappuccino. Jag tordes inte äta mer utan testade och det funkade med lite men gott. Jag fick ett sånt fint hjärta på cappuccinon. Min man tog en semla som dom gör själva för min man säger att den är supergod och den går lättast att äta i och med hans skador från cancerop. Andra år så har vi ju ätit alla hjärtans bakelser men det funkar inte nu och jag har ju dragit ner enormt på socker. Vi satt där och myste ett bra tag och pratade även lite med dom vi känner där. Jag fann ju mitt livs kärlek för snart 32 år sedan i september.

 

                              

 

        

Daniel Boaventura med Love Is In the air

 

  

Dessa hjärtekoppar drack vi kaffe i hemma i flera år men så flyttade vi från Vaggeryd och rensade ut jättemycket. Nu ångrar jag mig att vi gjorde oss av med dom. 

 

 

Den här muggen såg jag sist vi var till Myrornas second hand. Texten lyder på svenska: Följ ditt hjärta men  använd din hjärna också. 

 

 

I går då vi gick igenom centrum så låg detta cykeldäck mitt på gångbanan

 

 

Det kom ju i alla fall inte från denna trehjuling som stod vid ICA

 

 

Det såg lite vårigt ut inne i parkoasen på sidan om Hallsta Café & Restaurang. Nåt stack upp från stenen i fontänen

 

 

Nån lustikurre hade roat sig med att sätta i lite granris i fontänhålet

 

 

Ytterligare en båt jag fotade i lördags då det bara var is ingen snö på Mälaren

 

 

Därnere ligger ju även The Steam Hotel. Vi var in dit en gång för jag ville fota och då tog vi varsin cappuccino i baren och det var inte så dyrt. Annars ligger ett lyxigt rum på 3000-5000 kr/natt. Fast då kan det ju ingå både frukost, mat och annat. Ibland har dom nedsatta priser också.

 

Klicka här för att se när vi var dit och kollade

 

                                                    

Lilla Lager

Till saken hör att vi hade bokat rum på Chois Hotel 25 februari men fick boka om nu på grund av min operation. Jag har kvar presentkortet jag fick av min syster med man. Kunde inte utnyttja det sist vi bodde på hotell på grund av att man skulle ha ringt på ett speciellt nummer för att boka när man har fått presentkort. Det visste inte jag så vi fick då betala själva. Vi trodde inte att vi kunde boka om igen men det gick bra så vi har nu bokat till sista april och hoppas att ingen av oss blir sjuka eller nåt annat händer. Detta hotell är i samma kedja men heter Clarion Collection hotel

 

 

Avslutar med denna båt som jag sett på andra platser förut 

 

 

        

I Just Called to say I love you en klassiker med Stevie Wonder

 

                                        

Clipart Library 

 

#moddigt #hjärtans #Hallsta #Daniel #hjärtekoppar #cykeldäck #Steam #Stevie

 
 
Amisa

Amisa

14 februari 2022 17:23

Det var fina koppar och väldigt speciellt med hjärtformen. Själv skulle jag vara väldigt behjälplig med den där det stod att man ska använda sin hjärna också, jag låter nog lite för ofta mitt hjärta styra mig.

Ha en fin Alla-hjärtans-dag och många kramar till dig och din man!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 februari 2022 08:40

Dom var jättefina och jag fattar inte att vi gjorde oss av med dom ibland. Hjärnan hängde inte med ;)

Det som står på koppen stämmer nog in på oss alla emellanåt

Tack för hälsningen. Hoppas du själv hade en fin Alla Hjärtans dag. Min man hälsar tillbaka

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 26 maj 10:30

    Min man har satt dessa penseer i 4 balkonglådor men vi är inte nöjda utan ångrade att vi inte tog mer färgstarka blommor. Dom syns så dåligt så vi borde ha valt nåt annat och kanske haft andra blommor i två av balkonglådorna. Vi får stå ut m...

Av Malin wiper - Lördag 25 maj 08:00

  Jag är både ledsen och less nu efter 2 år med 4 ögonoperationer. Nu har jag haft det så bra sen sista operationerna som var för grå starr. Jag har bra glasögon och kan till och med se utan glasögon men det blir ett litet snäpp bättre med glasögo...

Av Malin wiper - Fredag 24 maj 06:30

    I går gick vi in en sväng till Röda Korsets second hand och vi passade då på att ta en fika. Det kostar bara 60 kr där för två personer. Min man valde en jättegod bulle och jag en härlig hallongrotta som är min favoritkaka. Vi har lärt känna...

Av Malin wiper - Torsdag 23 maj 08:15

    I går hade vi en riktigt härlig dag. Här tog vi fram selfiepinnen och fotade oss nere vid Östra hamnen. Vi var ute så tidigt så det var rätt lite folk där     Vi satt oss ner på en sån där lång träbänk som stod i rad på ett ställe och...

Av Malin wiper - Onsdag 22 maj 09:00

På vår promenad för några dagar sen så gick vi förbi detta fina hus med pelare. Såg då nåt ovanligt framför huset som såg ut som två bänkar och en pelare på mitten.  Det är ett bostadshus med insatslägenheter     Så här fint såg det ut me...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards