Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Malin wiper - 10 januari 2022 16:30

 

Hallsta Symaskiner har tyvärr upphört. Dom har utförsäljning 29-30 januari. Om jag hade fortsatt att sy som förut så hade jag köpt lite där och även rengjort symaskinen. Jag sydde så mycket 9 år sedan så jag lessnade nog lite, sen gjorde jag även nåldynor i porslinsskrin. Jag har så mycket tråd, nålar, utsmyckningar kvar så jag behöver inget. Det har ju varit fantastiskt med en Symaskinsbutik i samhället och han som driver den är supertrevlig och proffsig. När vi flyttade hit så fanns även en garnbutik som hette Garnstugan. Klicka här för att se hur våran symaskin ser ut

 

Klicka här för att se när jag skrev om dom 19 juni 2021. Klicka här för att se när jag skrev om dom 2019

 

                         

Clipart Library 

 

Jag skrev om Borås häromdan och deras fasadmålningar (muralmålning). Sen kom jag på att vi har ju även en fasadmålning här i Hallstahammar. Det är på kortsidan av detta hus där Sagabiografen har sina lokaler. Det är en rätt fin fasadmålning

 

       

Gatukonst, väggmålningar konst Göteborg 

 

 

Här kommer lite bilder från vår andra promenad i dag. Snön ligger kvar och vi har 2 grader kallt. Vår kondition har verkligen gått upp så att gå långt är inte så påfrestande längre. Fast det blir lite jobbigare när det är halt för man spänner sig

 

 

Vi gick igenom kvarter med såna här fina hus. Detta  ser så vackert och välskött ut och det är HSB

 

 

Än om det är vinter och snö så kan man göra det fint utomhus

 

 

I dag har vi fått en guldkrona på vår stegräknar ap. Sammanlagt har vi i dag gått 8,98 km och det blir 12,666 steg. då har vi gått bort 618 kcal. Det är det längsta vi gått på dessa 4 månader sen vi börjad promenera. Nu har jag bara att önska er alla en skön och mysig kväll

 

         

Crosby, Stills, Nash & Young med Our House (Joni Mitchell and Graham Nash fan video)

 

#Symaskiner #muralmålning #kondition #hus #stegräknare #Crosby

Av Malin wiper - 10 januari 2022 11:30



 

Här kommer lite bilder från gårdagens promenad. Promenaden blev sammanlagt 5,59 km. Lika fint och vitt är det i dag men bara 2 minusgrader


 

Detta är en veteranbil jag fotat några gånger förut men nu var den snötäckt. Bilen är en PLYMOUTH VALIANT SIGNET från 1967. Jag hoppas verkligen att att läget är bättre mot vår och sommar så vi får tillbaka vår qruising här i Hallstahammar.

 

                                    

Bilstereohörnan

 

Mitt i nön på ett ställe stod en hållar för små smällare. Det är nog sen nyårsafton men den har bara blivit lämnad där sen. Tänk så enkelt att bara ta med sig den till miljöbonden eller vår andra insamling i området.   

 

Gula cyklar ser man inte så ofta men dom lyster verkligen upp


         

En av mina första idoler var Donovan och här framför han låten Mellow Yellow, och det passar ju bra i och med den gula cykeln. Det var en av många låtar jag satt och spelade gitarr till och sjöng i mitt tjejrum. 

 

           


emusik

 

En gran som kommit lite på sned och det passar ju nu då julen är slut och vi är inne i ett nytt år


 

En bit från centrum har dom byggt en massa nya hus och detta är ett av dom men det finns många fler. Dessutom har dom även byggt helt vita trähus längre ner. Det fanns inte nåt där när vi flyttade hit för snart 5 år sedan. Inte så smart med platt tak men dom kanske har nån slags avrinning eller annat numera


 

Här ser man ett av dom andra husen och även antar jag miljöbod och kanske cykelrum i byggnaden framför. Det är en ren gissning. Dessa hus är ju lite roligare än dom vita


 

Huslängan längst fram på bilden är mer i min smak. Det är Hallstahema som äger dom och det känns lite retro med lite pastellfärger

 

Dagens morgonpromenad blev 5,41 km. Jag skall gå ut igen för jag blir så uttråkad av att vara inne resten av dan. Vi fick en bra pratstund med en man vi lärt känna här i Hallsta och han har förut haft flera egna företag. Hade det inte varit för pandemin så hade vi haft många att bjuda hem. 

 

        

Elvis Presley med låten Blue Suede Shoes. Om Elvis hade levt i dag så hade han varit 87 år. Han blev endast 42 år gammal. Det var min bloggvän Lena som numera är en kär vän som talade om detta för mig. Jag hinner inte hänga med i alla svängar. Tack snälls du

 

                                                       


Clipart Library

 

#Promenad #Plymouth #smällare #cyklar #Donovan #gran #hus #pastellfärger #Elvis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards