Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juli 2021

HP 1300 motorbåt, blandade bilder, sonen och Supernova Sightseeing

Av Malin wiper - 2 juli 2021 09:15


 

En öppen motorbåt som jag såg för ett tag sen och den ser lite tuff ut så man får en känsla av James Bond

 

Klicka här för att höra alla soundtracks från James Bond filmer från 1962-2020


      

HP 1300 en modern cruising motorbåt. Jag fick en liten retrokänsla när jag såg båten. Den var lite kantigare och skiljer sig från mängden

 

 

I går då vi umgicks med min son så var vi till hamnen och kollade hans lilla motorbåt. Han skall ha solpaneler på den. Han skall tydligen bara behålla den i år för i grunden är han en hängiven seglare så det blir nog en segelbåt igen.

 

 

En riktigt lång smal och låg segelbåt och dom ser man inte så ofta numera

 

 

En plåtbåt låg vid en lång brygga

 

 

Vi såg även denna gamla Pilot husbil

 

   

Balkonger i ett stort stenhus mitt i Enköpings centrum.

 

 

Vi åkte sen iväg dit vi skulle och det var till en fågelsjö som jag skriver om när bilderna blir klara. Utefter vägen såg vi en koskulptur som stod framför ett staket till ett vackert hus med fantastisk trädgård. Kolossalt häftig..  

 

  

Här ser man lite mer av trädgården men jag vill inte exponera huset 

 

 

En bild på min fina son. Jag är så glad att han finns..  

 

     

Här kommer en låt som min son komponerat då han kallade sig för Supernova Sightseeing. Han har med sig Bodil Eriksson på tvärflöjt och låten heter Song for mended hearts. Min sons pappa spelade tvärflöjt och saxofon bland annat. Min son har nu gått och lärt sig spela tvärflöjt på Musikskolan och han blev erbjuden att gå med i deras orkester till hösten.       

 

Klicka  här för att se ett klipp han gjort från Båtmässan i Stockholm 2018 då vi tre vad dit tillsammans. Min man och jag är också med i klippet där vi står och vinkar. Vi har fått en helt ny värld sen dess och inget är sig likt

 

 

Det var dessa två tvärflöjter han spelat på under upplärningen. Läraren sa att han blivit så bra nu så han måste skaffa en mer avancerad tvärflöjt 

 

  

En bild från en annan gång vi var ute och den får avsluta detta inlägg. Vi hade det toppen med min son och vi skojar har kul och hittar på saker hela tiden. Det var så härligt att få träffa min son igen och vi skall snart träffas igen och då skall vi ta en fika på hans båt eller glass för dom har en glasskiosk där. Nu har han snart semester i ett antal veckor. Ha en fin fredag och sköt om er mina kära besökare

 

                             


Clipart Library 

 

#Motorbåt #HP #Solpaneler #Segelbåt #Husbil #Balkonger #Koskulptur #Son #Supernova #Tvärflöjt

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 juli 2021 15:13

I dag hade det varit skönt med en åktur på sjön och svalka sig.
Vilka häftiga kor, en sådan skulle vara fint att ställa i trädgården.
Förstår du är stolt över sonen som är så duktig och musikalisk.
Barnen betyder verkligen allt och man oroar sig över dom även fast de sköter sig, men finns så mycket elände,jag trodde jag skulle svimma när sonen blev rånad i hemmet.
En fin helg önskar jag och lagom med värme.
Kram!


Malin wiper

2 juli 2021 15:30

Det hade det verkligen varit. Det är 27 grader hos oss och luften står stilla

På avstånd såg den ut som en vanlig ko som var på rymmen ;)

Ja den skulle du/ni ha i er trädgård ;). Jag är så glad att han är så ordentlig och även musikalisk. Som du säger så oroar man sig för sitt/sina barn hur gamla dom än blir.

Så hemsk upplevelse för din son och även familjen. Hoppas det slutade bra så ingen blev skadad. Det är ett hårt klimat nu i samhället.

Jag önskar dig en fin helg också. Med lagom värme

kram

 
Amisa

Amisa

2 juli 2021 20:41

Vad kul att ni kunde träffa din son nu! Det kanske blir lättare nu när alltfler blir vaccinerade.

Bra att han tänker på miljön och använder sig av solpanel, det funkar bra för saker man mest använder så här på sommaren.

Det var fin och spännande musik han hade gjort! Så kul att få vara med och spela i en orkester, det låter så mycket mer när man har alla möjliga instrument med jämfört med när man sitter själv och harvar på ett instrument. Häftiga färger på hans tvärflöjter!

Ha en bra helg!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

3 juli 2021 09:00

Det känns toppen att slippa vara så rädd när man träffas. Nu har ju sonen vaccinerat sig också så man känner sig lite säkrare men vi har inte kramat om varandra än för det törs vi inte

Solpaneler är toppen och jag är glad att han tänker så också.

Han har spelat med i en hel del orkestrar och blåsorkestrar, symfoniorkestrar genom åren. Fast det var länge sen nu

Jag tyckte också det var läckra tvärflöjter ;)

Ha en fin helg själv

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards