Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 april 2021

Stilmark Hallstahammar, Harproli, Ek's Gelato och Majbrasa

Av Malin wiper - 30 april 2021 17:30

   

Nu har Stilmark här i Hallstahammar fått hem sommarbyxorna som blev så populära förra året. Jag köpte själv 3 par. Ett par blå, ett par svarta och ett par gröna. I år har dom mörkblå, beige, vitt och grönt. Förra året kostade dom 199 kr och jag antar att det är samma pris i år. Jag glömde att kolla. Jag skall försöka gå in där en dag precis då dom öppnar och kolla runt lite

 

Klicka här för att se när jag var dit i maj 2020


  

Så här ser dom ut på nära håll. Dom har fickor med blixtlås och knappar som utsmyckning. Sen har dom resår i midjan och dom är i ett behagligt material och känns bekväma

 

                            

 

Klicka här för att se när jag fotade inne och ute på Stilmarks i juni 2020. Klicka här för att se ett inlägg med herrkläder på Stilmarks och skor från Sko Expo

 

 

Så här ser dom gröna ut på nära håll. 

 

 

I dag hade den nya glasskiosken Ek's Gelato öppnat på centrumgatan och dom säljer Italiensk glass som skall vara helt fantastiskt god. Vi kommer att köpa glass där emellanåt men väntar tills det blir lite varmare.Till vänster ser man kön till Systembolaget. Dom tar ju bara in några kunder åt gången, därför blir det en rätt lång väntetid

 

Klicka här för att se vad jag skrivit om denna glasskiosk förut

 

                               


                                                         Glasskopa från Confident Living  

     

En cover på John Lennons låt Imagine med Harproli. Han är en munspelare som jag gillar för han har alltid en handling i sina Youtubeklipp. Ofta är dom humoristiska också.

 

 

Sen såg jag en lagomt stor husbil på en parkering. Den skulle jag inte säga nej till. Om ändå Svenska Spel kunde ringa..  

 

 

Jag fotade två fiskmåsar när jag var ute och promenerade. Dettar var en av dom

 

 

Här den andra av paret

 

  

Här blev jag lite uttittad och det kändes häftigt

 

 

Efter ett tag promenerad jag hemåt och då såg jag denna lyftkran mellan två hus. Den hade en sån där hisskorg.

 

Vädret har varit toppen i dag men lite kallt i skuggan så det är bara solen som värmer. Det var mer folk än vanligt i centrum så det sjöd av liv och lust. Min man mår bra efter sin strålbehandling så inget ovanligt har hänt än och det känns skönt. Vi får ta en dag i taget och inte oroa oss för mycket. Jag känner mig mer avslappnad och cool just nu. Hoppas ni har nåt roligt att se fram emot så här på Valborgsmässoafton. I morgon åkter vi ut på äventyr med elbilen. 

 

                           Ha nu en fortsatt bra Valborgsmässoaftonanimated-fire-image-0026



      

Jag växte ju upp i Sundsvall och där hade dom varje Valborgsmässoafton  Majbrasa. Den traditionen har nog fortsatt men inte i år. Då gick man alltid ut och kollade på dessa majbrasor och många slängde smällare då också så man fick värja sig

 

#Sommarbyxorna #Glasskiosken #Harproli #Husbil #Fiskmåsar #Majbrasa

 
 
Amisa

Amisa

1 maj 2021 00:13

Jag saknar också valborgsmässoelden! Vi får hoppas att det kan bli ett normalt firande nästa år.

Man måste inte äga en husbil för att åka husbil. Det går ju också bra att hyra en under någon vecka om man vill prova på det.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

1 maj 2021 07:38

Vi får verkligen hoppas att det blir normalt nästa år. Detta med att hyra hade jag inte tänkt på så tack! för tipset. Fast det är nog rätt dyrt men jag skall ändå kolla upp detta. Man kan ju hyra en privat begagnad.

Njut av din husbil och allt runtomkring

Ha en fin första maj
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards