Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 april 2021

Av Malin wiper - 15 april 2021 17:00


  

Vi åkte ut med elbilen i dag och det var ett fantastiskt väder än om det blåste lite mer i dag. Jag har fotat rätt mycket men nu har jag lite fågelbilder klara som vi såg på olika ställen runt Öster Mälarstrand och några andra ställen

 

                      

 

När vi åkte omkring på dom mindre vägarna på landsbygden så såg jag en trana från bilfönstret så vi stannade så jag kunde fota från bilfönstret

 

                           


Brosch i form av en trana. Konst och formgivare är Wiwen Nilsson (1897-1974). Den finns på Action net.com

 

   

Jag dök även på en Rörhöna och såna har jag mig veterligen inte sett förut. Den var jättefin med sin röda näbb med gula inslag

 

       

 

Klicka här för att läsa lite mer om Rörhöna


 

En andhane låg i solen och brydde sig inte om oss så jag kom rätt nära


 

Jag dök sen på en ringduva som burrade upp sig


 

En kaja hade fått tag på byggmaterial till sitt bo och det såg så roligt ut..  . Hen hade fått tag på papper som täckte hela ansiktet på kajan. 


 

Skrattmåsar finns det gott om och jag tycker dom är jättefina. Jag har fotat många under åren och dom finns bland mina bästa bilder i flera mappar


 

En skrattmås som ser ut som den stretchar nacken


 

Den som gapar efter mycket


  

Många skrattmåsar stod på träpelare ute på vattnet

 

Nu skall vi bara ta det lugnt och inte göra nåt annant än äta lite gott, se på film eller nån serie. Hoppas ni besökare haft en fin dag och får en skön kväll. Tack för alla värmande kommentarer, ni är guld värda

 

       

Imagine dragons birds. Härlig låt och animering. Klicka här för att få texten på svenska. Vet själv hur det känns att ha blivit mobbad. Imagine Dragons är ett indierockband från USA som bildades i Las Vegas 2008. De slog igenom med sin låt Radioactive 2012. Låten var med i en reklamfilm samma år för datorspelet Assassin's III och fick stor spridning

 

#Elbilen #Trana #Rörhöna #Andhane #Kaja #Skrattmås #Imagine

Av Malin wiper - 15 april 2021 07:30


 

Min man fick ett tråkigt samtal i går och vi som trodde allt var över nu. Mr T fick skriva ner vad som hänt:


Läkare från onkologen i Västerås ringde upp och meddelade att man funnit skivepitel(cancer) celler i de två lymfkörtlarna som opererades bort. Jag måste genomgå några veckor med strålning på hals och tunga för att minimera risker av metastaser. Redan på måndag skall jag till Onkologen i Västerås. Så det blir varje dag i flera veckor som jag skall åka sjuktaxi in till Västerås Sjukhus

 

                   

 

Tungcancer är den vanligast förekommande subgruppen av munhålecancer som ingår i begreppet huvud- halscancer och består av tumörer, vanligen skivepitelcancer, som utgår från den rörliga delen av tungan framför papillae vallate. Tumörerna uppstår oftast som ett sår längs tungranden, d v s längs tungans sida, men kan växa över mot munbotten och i djup tungmuskulatur. Många tumörer diagnostiseras i ett tidigt tumörstadium utan kliniska metastaser, men ockult lymfkörtelmetastasering (mikrometastaser) är vanlig.

 

   

Det känns skrämmande och hotfullt men efter att vi smält det hela så bestämde vi oss för att inte ta ut allt elände i förskott utan ta en dag i taget. Vi bestämde oss också för att ta den längre promenaden som vi hade planerat i går efter lunchen. Vi tog med oss kaffe i en termos och köpte vasin muffins på OKQ8 och gav oss iväg till en av slussarna i Strömsholms Kanal

 

Klicka här för att se när vi var med om en slussöppning i augusti 2020. Klick här för att se när vi besökte slussen 4 augusti 2020. Klicka här för att se när vi tog med oss fika till slussen i juni 2020

 

 

Det är så vackert vid slussen och i går var det helt vindstilla så det var spegelblankt i kanalen. På vår och sommar brukar en del stå runtom på olika ställen och fiska

 

                 animated-dividing-line-image-0114


        

Vilket kul animerat klipp Going Fishing. A stop motion Animation by Guldies

 

 

En bild jag tog från andra sidan där båtar brukar stå förtöjda vid bryggorna

 

   

Sen var det dags för den medhavda fikan. Vi satt så vi såg bilarna en bit upp mot vägen och även Skantzö Bad & Camping

 

 

Vi invigde muggarna som alla hyresgäster fick från Hallstahem 2020. Dom går att vika ihop så dom blir helt platta. Klicka här för att se vad alla hyresgäster fick mer

 

 

En bild på min man också framför kanalen

 

  

Från där vi sitter så ser vi campingen och det finns en del bofasta där 

 

      

Take It easy Mando Diao feat Good Harvest (The Eagles cover)

 

Vi vaknade till solsken igen och vindstilla så det blir en toppendag. I och med att min man skall in varje dag till sjukhuset så är det inte säkert att vi har möjlighet att hyra bilen på ett tag för vi vet ju inte hur han kommer att känna sig. Därför har vi hyrt elbilen i dag från Hallstahem. Om vi inte kan åka till min son 24 april så hyr han bil och kommer till oss. Nu är det bara att önska er alla en härlig vårdag

 

                        

 

 #Strålning #Slussen #Fiska #Animerat #Muggarna #Campingen #Harvest 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards