Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 september 2020

Äppelparken Independent Cruisers Hallstahammar, film och bildspel

Av Malin wiper - 8 september 2020 14:15

        

Jag filmade Independent  Cruises runt Äppelparkens Äldreboende som utgick från Lidl i Hallstahammar. Varje år så besöker cruisingen Äppelparken och låter dom boende åka en tur i veteranbilarna. I år funkar ju inte detta i och med Covid-19 men det hindrade inte bilarna från att åka flera varv runt serviceboendet. Dom boende fick sitta på första parkett inne i sitt hus och titta ut på bilkaravanen. Jag är inte så nöjd med filmningen på grund av zoomen.

 

                                                 

 

 

Jag tycker det är fantastiskt bra gjort av Independent Cruises som ändå gjorde det bästa av situationen och det coronasäkert. Dom åkte runt Äppelparken många, många gånger så man fick verkligen njuta av dom tjusiga bilarna. Jag fick reda på detta i sista minuten så det var bara att skynda sig dit. Bilarna samlades på Lidl:s parkering och jag kom precis då dom skulle åka iväg men hann ändå ta lite bilder

 

 

När jag kom ner till Lidl så fotade jag först denna snygga uppställning av tjusiga Veteranbilar. Den gjorde jag sen en header av.

 

      

Jag har skapat ett bildspel över söndagens bilar om Independent Cruiser som åkte runt Äppelparken här i Hallsta. Tyvärr blev bildspelet lite långsamt det brukar gå fortare annars så jag vet inte vad som hände.  Bildspelet har jag skapat i Ashampoo Slideshow Studio HD4 . Jag har använt gratismusik till alla mina föregående bildepel men denna gång har jag köpt musiken. Den kommer från envato market . Jag kommer även att kolla in iTunes som min Youtube-vän Paola tipsat mig. Där kan man även få sång till musiken. Det är inte så lätt att lära sig allt nytt så det tar lite tid

 

      

Vi har inte kommit ut nåt i dag för vi färdigställer hemma i och med att dom ev kommer i morgon och ställer in ventilationen och lite annat. Ha en fortsatt fin dag

 

#Independent #Äppelparken #Veteranbilar #Bildspel #envato

 
 
Veiken

Veiken

8 september 2020 19:24

Jag blir så glad när folk tänker på dom gamla och visar kreativitet. Jag kan tänka att det nästan var lika bra som att få åka med. Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen. Tur att du hann så du fick lite bilder. Många läckra bilar i bildspelet!
Hoppas verkligen att den jäkla coronan snart har gjort sitt!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

8 september 2020 22:34

Det är jättefint gjort av dom för det är ingen höjdare att vara instängd på ett serviceboende nu. Jag känner mig lyckligt lottad som kan klara mig själv och har min frihet.

Kul att du gillar bilderna i bildspelet. Det tar lite tid att beskära och fixa till innan man får in dom i ett bildprogram och sen till Youtube. Det är mer jobb än man tror. Sen skall musiken in också så det blir många program det skall gå igenom.

Jag är också less på denna corona som tycks hålla kvar sitt grepp

Ha det bra
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

8 september 2020 20:01

Man måste beundra alla bilfantaster som håller på och
underhåller sina bilar.
Vad duktig du är och kameran du fick av sonen går väl varm
sedan.Då har ni att göra i morgon när det är klart med ventilationen för det blir alltid stökigt när de har varit i farten.
God kväll och kram!

Malin wiper

8 september 2020 22:30

Håller med dig. Jag har inte hunnit lära mig den filmkameran än utan jag filmade med min vanliga kamera. Den jag fick av sonen tar lite tid att lära sig för det finns massor av funktioner. Det skall bli skönt att dom ställer in ventilationen efter att dom arbetat i lägenheten för några månader sen.

Hoppas du haft en fin helg
Kram från Malin

 
Ingen bild

Independent Cruisers

13 september 2020 16:06

Härliga bilder och filmer, Tack för du delade med dig av dom mvh Josef Åhfeldt Racz

Malin wiper

13 september 2020 18:30

Vad kul att du tycker det. Jag njöt av bilcruisingen och gillar era snygga bilar och ert engagemang.

Tack för kommentaren
Med vänlig hälsning
Malin

 
Ingen bild

Micke Slytmo

13 september 2020 19:08

När vi kan så ställer vi upp, och jag hoppas att pandemin är över till nästa år, så man får se de äldres glada miner igen.
Och självklart tar vi med dem en sväng.
Inte mycket arbete för att göra några glada.

Ha en bra höst och vinter /// Micke, Independent Cruisers

Malin wiper

13 september 2020 21:39

Jag tycker ni är fantastiska och som du säger så hoppas jag pandmin är över till nästa år. Ni gör verkligen dom glada och sånt glöms inte

Ha en fin höst och vinter själv och tack för din kommentar

Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla Eriksson

13 september 2020 21:34

Ni uti Independent Cruisers Uti Hallstahammar . Ni är suveräna verkligen som Gör detta för Våra Gamlingar och visar upp era snygga Jänkare. Å och om det ej va Corona tider hade ni ju även kört runt med våra Gamlingar. En stor erloge vill jag även rikta till JOSEF Åhlfeldt-Racz som anordnar det hela varje år för våra Gamlingar uti Hallstahammaroch Kolbäck..

Malin wiper

13 september 2020 21:41

Jag håller med om vad du skriver Gunilla. Fint skrivet av dig. Hoppas verkligen att corona är borta nästa år.

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards