Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2020

Skadegörelse, Utbyggnad, postkrångel och Tony Joe White

Av Malin wiper - 24 augusti 2020 17:00


 

I sommar har det varit mer skadegörelse i centrum än förra året. Då fick dessa möbler stå kvar och vara en extra fin plats att slå sig ned på. I år har stolarna slagits sönder och en del trasiga stolar har flyttats till andra ställen i centrum. Det är bedrövligt och sånt får vi som sköter oss betala

 

 

På lite närmare håll så ser man hur nån/några dragit bort delar från stolarna. Förra året såg det så fint ut och folk satt där på dagarna och myste. 

 

 

Till och med en reklamskylt har rivits ner och lagts på ett av borden. På den står det: Tunnbrödsrulle 45 kr

 

 

Utanför ICA Supermarket Matkassen arbetas det för fullt för att få klart grunden till utbyggnaden. Det skall bli Café & Restaurang hos ICA. Det lyftes ner material från en lastbil

 

 

Lastbilsfirman heter WiklundsÅkeri. Till saken hör att jag föddes som Wiklund men har helt andra namn numera. Hela mitt namn var Maragaretha Wiklund men jag var inte döpt så när jag var 15 år döpte jag mig till Malin i och med konfirmationen. Då var det så ovanligt att hela Malin så ingen trodde på mig då jag sa vad jag hette. Klicka här för att läsa lite information om namnet Malin

 

 

Coca Cola, skyddshjälm och hörselskydd. Själv har jag aldrig varit nåt för läskedrycker och man fick nån sån nån gång ibland när jag var barn. När jag var mellan 0-9 åt då bodde vi ovanför Coca Cola fabriken i Sundsvall.  

  

Jag lånade denna bild från facebook där man ser Coca Cola fabriken i Sundsvall. Den är från 1954. Till vänster om bussen ligger bostadsområdet vi bodde i som hette/heter Vinkeltået Sundsvallshem.                  

 

  

När vi gick förbi en mindre parkoas så fick jag lite höstkänslor. En traktor var på väg att frakta bort en planteringsfat. Fast blommorna var rätt utblommade så det var nog dags

 

 

I dag kom detta kort och två frimärken i vår postlåda. Min svägerska fyllde jämna år 18/8 och vi hade skickat kort med present men det kom inte fram fast vi skickade det i god tid. Efter några dagar kom det tillbaka och det stod att det inte var levererbart. Då mejlade jag Post Nord och han som svarade förstod inte varför det inte delats ut för adressen var helt rätt. Han skickade därför två frimärken som kompensation och skrev lite på baksidan av kortet. Nu har vi fått byta kuvert och skickat det igen för några dagar sen men än har vi inte hört om det kommit fram så det har nog låst sig helt.                

 

      

Tony Joe White med Closer to the truth. Han var en amerikansk sångare, gitarrist och låtskrivare. Han dog av en hjärtattack 2018 i en ålder av 75 år. 

 

I dag har jag verkligen njutit av att vara ute för det har inte varit så påfrestande varmt och det har blåst lite svala vindar. Fast jag är lite trött av antibiotikan men inte så mycket som förut. Nu har vi satt igång och rensat i min mans lådor igen på hans datorplats. Nu är två lådor urstädade och det blev en hel del bortrensat till second hand. Vi har inte varit inne på nån second hand på 5-6 månader så när vi skall lämna in så kan man göra det utanför.  Hoppas ni får en fin augustikväll

 

 

#Skadegörelse #Reklamskylt #Utbyggnaden #Wiklunds #Skyddshjälm #Parkoas #Post #Tony

 
 
Göran

Göran

24 augusti 2020 20:36

Ser att du hann med att bo på ytterligare ett ställe under din tid här. Bilden med bussen fick mig att fundera och jag känner igen cola-fabriken (eller var det en depå bara...?) men har svårt att placera den. Kan det vara så att den låg vid dåvarande E75 (E14 numera). Bergsgatan alltså. Mot Nacksta-hållet. Eller...? Kanske du rentav bodde i Vikeltået då? Eller i Sallyhill? Där bodde jag under mina tre första år i livet innan vi flyttade till Östermalm.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 augusti 2020 09:24

Jag bodde i Vinkeltået Sundsvallshem så jag tror det var Bergsgatan. Det var i nacksta och längre bort i vägen så byggde dom höghus så småningom och på höger sida ner i en liten väg så låg Carlssons Kiosk

Sen flyttade vi till Salyhill Kniphammaren. Vad kul att du bott i Salyhill också.

Tiden bara rusar iväg. Jag har även bott i W:6 huset där föräldrarna hade en tjänstebostad.

Ha en fin dag
Hälsning Malin

 
Göran

Göran

25 augusti 2020 21:29

Sallyhillsvägen 7 c, andra våningen till höger. Men jag minns inte mycket därifrån och har inga foton heller. Men mina äldre syskon har. Kul att jag lyckades gissa rätt!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 augusti 2020 08:00

Jag var ca 9-10 år då vi flyttade dit. Vi bodde på andra våningen men jag vet inte vilket nummer. Vad bra att du kom ihåg rätt nummer. När man kommer upp där så var det till höger. Jag har ett foto där jag står i lekparken med min syster

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards