Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juli 2020

Åsby Floristen rea, Marouk bullar, groda och Leonard Cohen

Av Malin wiper - 15 juli 2020 17:00


 

Åsby Floristen har just nu sommarrea och det finns mycket mer inne i butiken än i dessa lådor


 

Välkomnande kruka och blomma utanför butiksdörren


 
Jag kunde inte motstå denna roliga groda som jag nu satt på en hylla i toaletten, Det blir en kul sak att upptäcka därinne. Det var inga kunder därinne då vi var dit. Jag var ute efter ett kort till en vän.


 

Nu hade dom bakat Marouk bullar med dadlar hos Hallsta Café & Restaurang. Min man köpte 4 st för han gillar verkligen dessa men tyvärr så funkar dom inte för min mage

 

    

Han bröt bitar av bullarna för då kan man ta upp bara två stycken små från frysen för en hel bulle är för mycket. Vi äter ju inget godis längre så en bulle eller nån kaka kan vi njuta av emellanåt till kaffet. Jag äter bara hälften av en bulle numera så dom räcker väldigt länge. Det som funkar bäst är antinen muffins eller karlspaderbullar och jag äter sånt bara ca 2 gånger/vecka hemma för att få njuta lite till kaffet i och med att jag inte kan äta smörgåsar just nu.

 

 

Håkans Hembageri här i Hallsta har dom såna här fina karlspaderbullar. Tyvärr är det en massa socker på dom så jag tar bort det så gott det går och sen delar jag och fryser in. Jag skall gå dit och beställa ett antal och be dom utesluta sockret på dom om det går. Min man säger att han skall försöka baka kalspaderbullar så får vi se hur det går. Vet inte varför kalspader funkar bättre för min mage än vanliga bullar. 

 

 

Så här ser Brynolf Bagares kalspaderbullar ut. Båda sorterna är lika goda. 

 

     

Karlspaderbullar från Mitt Kök. Bagaren är Roy Fares.   

 

                                   

Kaj 10

 

Hoppas ni får en skön julikväll mina fina besökare. 

 

     

Leonard Cohen med Everybody knows. Klicka här för att få texten översatt och den är så talanade för hur världen ser ut, och alla vet. 

 

#Floristen #Groda #Marouk #Karlspaderbullar #Leonard

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards