Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2020

Chevrolet El Camino, Lastbil, Cadillack Sedan Deville och vindskulpturer

Av Malin wiper - 12 juli 2020 08:15


 

Strax utanför Arboga åkte vi in på ett ställe för att kolla på bilen ovan. Det är en Chevrolet El Camino från 1972. Det var ett gulligt par från Degerfors som ägde den och jag fick lov att fota deras fina bil 

 

       

                          

     

På väg hem så åkte vi förbi en gård som var fylld av veteranbilar. Gick ut och zoomade in denna läckra lastbil. 

                                              

      

Åkarsvängen 2019 Tunga Rallyt


 

Zoomade även in denna Cadillack Sedan Deville från 1958 som stack fram från ett garage. Jag stod på andra sidan vägen en bit från gården. Det fanns många fler men då hade jag måsta gå närmare gården och även ringa på och fråga och det kände jag inte för

 

 

tradera  


 

Det var så vackra moln på himmelen i fredags. Jag fotade massor men det är svårt att fota moln och sen få till bilderna


   

Det fanns många såna här blomgrupper i Arboga. Det stod två bänkar innanför blomhavet


 

När vi var på väg hem piggnade man till av detta långa klädstreck fullt med t-shirts. Jag fick nästan känslan av en installation

 

Vi var på underhållning i går på Hallsta Café & Restaurang. Vi hade jättetrevligt och det var full fart där men jag har inga bilder klara än. Det funkade för mig att dricka öl så nu vet jag att magen tål det igen. Längtar tills vi kan börja träffa lite folk igen för det behöver vi nu. Vi skall i alla fall åka till min son en dag nästa vecka om det går som vi vill

 

      

Hypnotiska vindskulpturer. I dag skall vi förutom en promenad hålla oss hemma för vi behöver fixa lite som vi ligger efter med. Ha en skön söndag och sköt om er 

 

#Arboga #Chevrolet #Lastbil #Åkarsvängen #Cadillack #Moln #Klädstreck #Café #Vindskulpturer 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 5 juni 13:15

  I går eftermiddag fick vi besök av en ekorre som åt av våra blommor i blomlådorna på balkongen. Vi har undrat varför det ser så risigt ut i lådorna och nu fick vi svar. Det bjuder vi på för dessa blommor var ett misstag för dom lyser inte upp ...

Av Malin wiper - Onsdag 5 juni 08:30

    Senare på fredagen då  vi var till Uppsala tillsammans med min son så promenerade vi bort till Uppsala Slott. Här går vi förbi denna byggnad med en tjusig kupol i koppar     Ett träd som såg ut som en skulptur i sin nakenhet. Det var ...

Av Malin wiper - Tisdag 4 juni 07:45

    I Uppsala centrum så har dom en sån här "långbänk" där man bara kan slå sig ner och njuta av folkvimlet.      Här ser man längden på en av bänkraderna och till vänster fortsätter dessa "långbänkar". Jag har aldrig sett nåt liknande fö...

Av Malin wiper - Måndag 3 juni 06:30

    Vi började i fredags med en fika på Güntherska cafét i Uppsala. Vi satt på deras uteservering som var inglasad. Vi har fikat där en gång tidigare för några år sedan med min son och hans kompis Mr R. Då satt vi inne i cafét och det är hur fin...

Av Malin wiper - Söndag 2 juni 08:45

    Här kommer lite fler bilder från Örsunsbro. Såg denna röda Merzedes Benz 308 parkerat vid ett gammalt rött trähus     Dök sen på en Volkswagen LT 31 från 1988     Det fanns fler gamla bilar som här en Chevrolet Van från 1989...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards