Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juni 2020

Av Malin wiper - 13 juni 2020 18:00


      

Här kommer en video som min son skapat på sitt arbete Onedotzero. Det är ett beställningsjobb från Kungsgården som är ett serviceboende i Enköping. Min son har gjort allt från musik, foto, time lapse, slow motion mm. Dom har även fått nya arbetsuppgifter i och med corona. Dom skräddarsyr konferanser mm över nätet. Jag gillar videon och tycker han gjort ett bra jobb. Dom har haft många såna här projekt och jag har visat upp ett antal förut i min blogg

 

                                                    


 

Nu är det vatten i fontänen i vår fina parkoas. Vi åkte dit det sista vi gjorde i fredags för att fika en bit ovanför parken där det finns ett utegym. Vi hade ju vårt kaffe kvar eftersom vi fikade på Runes Café


  

Vi köpte med oss några hallongrottor från Runes Café och 2 av dom tog vi till vårt medhavda kaffe. Dom är supergoda och ger inget sockersug. 

 

 

Vi satt där bra länge tills det var dags att packa ihop och lämna tillbaka bilen. Det kommer fler bilder från fredagen


  

Eftersom vi var på ett utegym så var det dags att träna efter kaffet. Fast det såg mer ut som "nig och kuta runt"..   . Vi tog med oss fika ut några timmar efter lunchen men det var så varmt och vi var supertrötta så vi vände och satt oss på balkongen med fikat istället. Så länge det är så här varmt så skall vi gå ut tidigt på morgonen istället och ta fika med oss.

 

 

Vi hade packat denna lilla Hinza väska med kaffe, bröd, servetter, lokavatten och lite till. Vi hade ändå måsta gå hem för vi hade glömt den lilla flaskan med mjölken. Vi vill helst ha mjölk i vårt kaffe. Vi har ytterligare en Hinz väska men den är större och i ljust grönt. Väskorna köpte vi på City Skor i Vaggeryd, en fantastisk skobutik. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2016. Jag visste inte att vi haft dessa väskor så många år. Ha nu en skön kväll

 

 

#Onedotzero #Kungsgården #Parkoas #Hallongrottor #Utegym 

Av Malin wiper - 13 juni 2020 13:00


 

Vi hade kaffe och smörgås med oss i går när vi åkte ut med elbilen. Vart tror ni vi hamnade?..  . Toka på sommarnöje som min mamma brukade säga. Vi bestämde oss för att dom gånger vi åker ut med bilen då skall vi fika på Café men när vi går på utflykt hemma så tar vi med oss fika. Som ni ser så blev det Runes Café som är ett stamfik när vi är i Västerås. Jättefin stämning där och hon som arbetar/ägare är supertrevlig

 

  

Här sitter jag och väntar på det vi beställt in

 

 

Vi åt falafel som var innehållet i samoun bröd och den innehöll också: tomat, gurka och flera sorters sallad. Allt var hemmagjort och det var verkligen. Supergott!. Jag orkade inte hela brödet så jag åt hälften och innehållet. Min Man fick ta resten. 

              


  

Här ser man den på nära håll.

 

 

Här ser ni det läckra och frestande tillbehöret som är en hummus. I mitten olja och kikärtor och det ser ut som en tårta. Hummusen är ytterkanten. Jag är inte så förtjust i sånt så jag avstod men min man åt upp allt och var lyrisk

 

  

Dom hade pyntat på den stora uteserveringen med blommor och annat. Där satt vi förra gången men nu ville vi sitta mot vägen. Det gick inte att fota uteplatsen helt för det var för mycket sol där. Skall nästa gång vi åker dit gå ut på gräsmattan och fota in mot uteplatsen

 

 

En annorlunda tårta i lysande gult med dekorationer stod där i bröddisken och försökte fresta oss. Jag har blivit av med mitt sötsug efter 9 dagar och jag är inte lika hungrig som förut. Det känns lite konstigt för jag hade ständiga hungerskänslor innan. En kaka kan jag unna mig nån gång/vecka och då är hallongrottor det bästa för dom ger mig inget sockersug. Vi köpte med oss några såna som vi sen fryste in. 

 

  

Ytterligare en tårta som såg läcker och god ut


Några timmar senare så tog vi till vårt medhavda fika och satt oss på en plats hemma i Hallsta innan vi lämnade tillbaka bilen igen. Vi åkte även på små vägar för att njuta av grönskan, kor, hästar och lite annat. Det kommer i ett inlägg så småningom. Nu har vi lördag och det är bara att gå ut och njuta igen men då i närområdet.

 

       

Jag avslutar med nåt magiskt vackert. Ennio Morricone med La califfa. Han är min favoritkompositör och jag blir aldrig less på hans filmmusik. Han är nu 91 år och i full gång fortfarande med att både dirigera och skriva musik, och varför inte då man har hälsan och kan. Inget konstigt med det

 

                                animated-music-image-0332 Musikalisk hälsning från Malin

 

#Runes #Falafel #Hummus #Uteserveringen #Tårta #Ennio

Av Malin wiper - 13 juni 2020 08:00


 

I går när vi kom hem från bilturen så låg ett paket i vår postbox. Jag hade beställt kort (scrapbooking) från Pisan. Hon hade slagit in innehållet med bubbelplast men nöjde sig inte med det utan hon satt ett fint rosa silkesband runt detta. Sen ett egenhändigt skapat kort med scrapbboking. Jättefint!. Pisan  gör  smycken av alla de slag och nu har hon börjat skapa gratulationskort och även kort utan text. Hon har även tovat broscher och annat. Jag skickade efter 6 st kort men jag kan bara visa 4 st för dom andra skall till två personer som fyller jämna år


 

Här ser ni dom 4 korten hon har skapat och dom är otroligt fina och välgjorda. Hon är så skicklig på att sätta ihop och dekorera.

 

                    animated-butterfly-image-0135                    animated-butterfly-image-0135                    animated-butterfly-image-0135                    animated-butterfly-image-0135


 

Här kommer närbilder på alla kort. Det är så jättevackert och hon har pyntat både med pärlor, fjärilar och blommor. Bakgrunden är ju också så snygg och passar så bra till det andra


 

Här kommer nästa som har prästkragar i botten och fjärilar ditsatta med nåt gnistrande i mitten. Vilket arbete hon lagt ner


 

Efter det ett grattiskort som jag skall använda till nån som fyller ojämna år eller att det hänt nåt annat. Jag gillar det exra snirklarna som breder ut sig


 

En korg med blommor. Tvåfärgad bakgrund och fjärilar. Den vågiga kanten på korten ger också en snygg effekt


        

Dom är även dekorerade inuti. Klicka på bilderna så blir dom större


Tusen tack Pisan för dom vackra korten. Klicka här för att komma in på Pisans påskkort. Klicka här för att se lite fler vackra kort. Klicka här för att se ett vackert påskkort Pisan skickade till oss i påskas. Klicka här för att se ett kort jag fick när jag fyllde år

 

       

Ella Roberts med The Bonnie Banks of Lock Lomond. Den spelar jag för Pisan för det är en av flera musikgenrer hon gillar. Klicka här för att läsa en biografi över Ella Roberts

 

 

Vi hade en toppendag i går men jag har inga bilder klara än. Nu har dom asfalterat klart på gården som ni ser på bilden ovan. Nu slipper man dom hemska buskarna där vissa slängde in skräp. Nu är det bara blommorna som skall planteras i stenformationerna eller vad det nu heter..    Jag hittar inte rätt ord för dessa

 

                Ha en toppenfin lördag. Solskenshälsning från Malinanimated-sun-image-0758


        

Dagens vindskulpturer

 

#Pisan #Kort #Ella #Asfalterat #Vindskulpturer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards