Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 maj 2020

Jan-Olof Stranberg, en utebliven utflykt med bil och en katt och kråka

Av Malin wiper - 3 maj 2020 11:45

  

Jan-Olof Stranberg har dött och det i en ålder av 93 år. Han var en svensk skådespelare, teaterchef och regissör. Jag har lyssnat på honom många gånger genom radioteater när jag var barn och senare på TV-teater och har alltid gillat honom. Jag tyckte han var en fantastiskt bra skådespelare med stor utstrålning.

 

                                    

Kamda 

Hösten 2006 och våren 2007 medverkade han i Erland Josephsons pjäs Blomsterplockarna som då spelades på Strindbergs Intima Teater, och under våren på Dramaten. Klicka här för att se allt han medverkat i. Han medverkade bland annat i TV-miniserien Markurells i Wadköping. Goda grannar var en populär TV-serie 1987-1988 som han också hade en roll i. Vad jag kan se så var det filmen Trolösa år 2000 som blev hans sista gärning. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

                     animated-shakespeare-image-0008                                      animated-shakespeare-image-0006 

från 1963 var han gift med Rigmor Sahlberg. Jan-Olof har en son Mikael Strandberg (död 2000 46 år gammal), så tragiskt med skådespelaren Anita Blom (gift 1951-1958) och han är också skådespelare

 

       

Här blir Jan-Olof Stranberg intevjuad. Tyvärr hittar jag inget annat klipp med honom

 

                         animated-film-camera-image-0031  

 

   

Min man gick för att hämta elbilen 08.00 men när han kom dit så fanns ingen bil. Kundtjänst var inte öppen förrens 09.00 och då ringde han och pratade med en trevlig man. Nån hade hyrt bilen före oss och skulle ha lämnat tillbaka den 07.00 Mannen ringde upp kunden och ringde sen tillbaka till oss. Han fick inte tag på personen så vi är oroliga för att det skett en olycka. Nu är det bara att vänta och se vad som händer innan vi sätter upp oss på bilen till veckan istället. Vi hade som ni ser ovan kylväska och annan väska med oss för en utflykt i det gröna

 

 

Vi blev lite ställda och bestämde oss för att ta fram termosen och smörgåsarna och fika på köksbordet istället för att lugna ner oss lite. Vi glömde i hastigheten att vi hade kunnat sitta på balkongen.  . Resten av fikat tar vi med oss ut lite senare och sätter oss nånstans vid vattnet för nu är det fint väder. Ha en fortsatt fin dag och sköt om er

 

                              

Mumintermos från Bluebox 

      

Katt och kråka bästa vänner. Så rörande och fantastiskt


#Strandberg #Elbilen #Termosen #Katt

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

3 maj 2020 14:20

Så tråkigt att er utflyktsdag med bilen gick om intet.
Hoppas på att ni kan göra den en annan dag istället. Märkligt att bilen inte hade blivit inlämnad som den skulle.
Tack för filmen om katten o kråkan, så rörande!
Trevlig fortsättning på dagen önskas!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 maj 2020 14:34

Det blev verkligen snopet för vi var så väl förberedda och längtade verkligen ut. Det har funkat så länge med bilen men det kan ju ha hänt en olycka eller nåt annat.

Den filmen var verkligen rörande.

Ha en fin fortsättning själv på dagen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards