Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2020

Bildspel i vårens tid och Laleh

Av Malin wiper - 23 april 2020 07:30

     

Jag skapade ett bildspel på en del av bilderna jag tog i går på vår promenad. Jag blev rätt förskräckt när jag såg att jag fotat 440 bilder..  men tack och lov så kunde jag kasta rätt många i papperskorgen på skärmen.

 

 

Det började inte bra för vi hade så dåligt med mjukt bröd så vi tog några hårdbrödsskivor. Sen glömde vi mjölken till kaffet och även tomater som skulle med. I dag när vi åker ut med elbilen så kommer vi vara mer förberedda

 

                           


                                                 Hemyra 

 

Skantzö Bad & Camping börjar vakna till liv nu

 

 

Nästa gång skall vi nog slå oss ner här för att kolla ut över vattnet och även få se lite fåglar på nära håll. Vi får se om det dyker upp båtar som förtöjder där i sommar.

 

 

När vi gick hem igen så såg jag denna mopedbil för 2 personer stå där så frestande röd. Jag och Mr T skulle inte säga nej till en sån. Den heter Zero och kostar 80.000 Klicka här för att se en gul Zero i ett klipp

 

     

Laleh med En stund på jorden. Jag gillar både henne och denna låt. Den är även ledmotivet till den fantastiska filmen En man som heter Ove . Rolf Lassgård är så suveränt bra i denna film så man baxnar. Klicka här för att se vad jag skrev om filmen 2017

 

   

Vi åker ut med elbilen redan 08.00 i dag och blir borta 5 timmar så vi får se om det kommer in några fler inlägg i dag. Hoppas ni får en fin dag att se fram emot mina kära besökare. Till helgen skall det bli sämre väder så det gäller att passa på nu. Läget i världen ser likadant ut vad jag förstår av det som sägs och skrivs. Det skall bli skönt att komma ut lite på dom små vägarna och vi åker åt ett annat håll nu än Västerås. Många tar inte detta med avstånd på allvar utan verkar tro att allt är över nu. Jag är så stolt över Hallsta Café & Restaurang som satt borden 2 m ifrån varandra..  . 

 

 

#Bildspel #Bröd #Skantzö #Zero #Laleh

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards