Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 april 2020

Fiat Pössl från 2016, minnesbilder och Matt Giles

Av Malin wiper - 13 april 2020 14:30

 

När vi kom ut från vårt bostadsområde så såg jag en Fiat Pössl från 2016 stå på en av parkeringarna. En sån kan jag verkligen tänka mig att äga. Den är lagomt stor för att kunna åka iväg ett antal mil och kunna ligga över i. Det är en skåpbil som är ombyggd till husbil. 

 

Klicka här för att se bilen på en bild från nätet


 

Jag blev stormförtjust i denna och drömma får man ju. Vi har haft två husvagnar en äldre KABE och en helt ny Adria men för oss hade det passat bättre med husbil. Vi är inte såna som kan ligga på en camping i flera dagar eller veckor. Åka runt överallt är vår melodi. Vi såg nog halva Sverige när vi hade husvagn. Med Adrian åkte vi upp till norrland och träffade våra släktingar där. Sen köpte vi hus och sålde Adrian

 

         animated-camper-and-rv-image-0008                                         animated-camper-and-rv-image-0008


  

        

 

När vi kom en bit ner mot centrum så stod en bil precis i solen och lyste upp nåt så otroligt med sin röda färg. Tyvärr var vi tvungna att vända hemåt igen bara efter 15 minuter för det blåste så pass kraftigt. Vi åkte nästan med vinden ett tag. Tänkte då istället sätta oss på balkongen med en fika men trots att balkongen är lite inbyggd så kom såna kastvindar så det funkade inte. 

 

                   animated-weather-image-0073                                      animated-weather-image-0073


 

En minnesbild från Vaggeryd där vi bodde i 17 år. Detta var min favoritbänk nere vid Ingelund. Där satt jag ofta och tittade ut över lagans vatten. 

 

Klicka här för att se lite mer från Ingelund. Klicka här för att se lite bänkminnen från Ingelund

 

      

Matt Giles med låten Sitting In the park waiting for you (Billy Stewart cover)


 

Här ser ni min syster och mig då vi badade i Stödesjön. Föräldrarna hyrde en banvaktsstuga som vi var till mest på somrarna men ibland även på vintern. Vi hade egen badstrand där vi låg på luftmadrasser och där grillades korv rätt ofta också. Nu är tyvärr banvaktsstugan riven för länge sen och det känns sorgligt

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2010 där jag skriver om banvaktsstugan och visar lite bilder

 

                                          

 

Vi barn var ofta ute på olika badstränder med våra föräldrar. På denna bild ser man min pappa till vänster, brorsan tittar fram bakom en badrock, framför brorsan vår kusin Ronny, sen ser man min morbror Nicke och jag framför. Dom var och hälsade på från Umeå. Min mamma är född i Umeå. Mamma hade 4 bröder och nu är hela syskonskaran borta. 

 

                                             animated-swimming-image-0086


I morgon har vi nåt att se fram emot för vi har hyrt elbilen från 08.00 och 5 timmar framåt. Dom har extra tvätt och regöring på bilen i dessa tider och den har stått på laddning över natten. Vi kommer ändå att ta handsprit på att och växelspak. Sen skall vi ha plasthadskar på oss hela tiden. Jag längtar och sånt som var lite självklart förr är inte det längre så man blir överlycklig för minsta lilla sak som blir det lilla extra. Vi kommer att ta med oss fika och sätta oss nånstans vid nån sjö och bara åka omkring på små vägar. Nu önskar jag er en fortsatt fin annandag påsk.


#Fiat #Röd #Favoritbänk #Stödesjön #Pappa

 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

13 april 2020 15:37

Åh jag älskar att åka omkring med husbil, men jag vill ha en riktigt stor med mycket utrustning, och dessa kostar över miljonen, så keep dreaming för min del. Fast jag skulle också vilja ha en Najad 440 som den gamla seglarkvinna jag är, men den kostar mer än husbilen så även där får jag fortsätta drömma. Fina bilder på bad och semester.
Kram och fin måndag

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 april 2020 19:37

Förr hade jag nog velat ha en stor men nu skulle jag bli nöjd med en mindre. Dom är som du säger jättedyra också. Vad kul att du är en seglarperson det är min son också. Måste kolla upp denna Najad 440. Kul att du gillar nostalgibilderna det känns som 100 år sedan ;)

Ha en fin måndag själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

13 april 2020 18:51

Det är något lockande med det där att ha ett hem på hjul! Man kan ständigt förflytta sig till nya spännande platser, träffa massor av människor och befinna sig just där man för tillfället känner för att vara. Nackdelen är väl att bränslet kostar en hel del och att det är jobbigt om husbilen går sönder då man är långt hemifrån.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

13 april 2020 19:38

Det är verkligen lockande och som du beskriver så bra spännande till tusen. Ja du bränslet kostar en del om man skall åka långt och om det händer nåt med husbilen. Numera så har jag ingen lust eller ork att åka så långt.

Ha en fin kväll
Hälsning Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

13 april 2020 21:46

Fina bilder igen, både nya och gamla. De gamla fotografierna är det något alldeles speciellt med, det kan inte hjälpas.
Hoppas att ni får en fin tripp med bilen imorgon! Lycka på färden!

Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

14 april 2020 07:04

Tack snälla du. Håller med dig om gamla foton dom är speciella.

Vädret är toppen i dag och rätt vindstilla så det blir nog en toppendag

Tack för ditt lycka till fina Karin

Ha en härlig dag själv och sköt om dig
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards