Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 mars 2020

Allvarligt tal, tankar runt matleverans, Samtal och Jeff Lynn's ELO

Av Malin wiper - 23 mars 2020 09:15




                          


                                                                                        PNG tree

Stefan Lövens tal hade sån allvarlig underton så man förstår att det är så allvarligt som jag själv trott hela tiden. Det känns i kroppen och i morse vaknade jag med ångest. Vi skall i dag ringa runt till våra matbutiker för att se om man kan antingen få hemskickade varor eller att dom kan plocka ihop och man hämtar utanför butiken. Går inte detta så får vi luska vidare vad för hjälp som finns att få. Det finns ett alternativ och det är att beställa från ICA Maxi i Västerås för dom har ett drive In där man sen hämtar upp sin påse med varor utan att träffa folk och betalar över nätet. Då måste vi hyra bil och i så fall tidigt på morgonen då den stått och laddat och bakterier inte finns längre i bilen om nån med smitta suttit där. Extra åtgärd är att tvätta ratten med handsprit och ha handskar på sig. Fast den utvägen är lite omständig så kan inte ICA så får vi ringa till dom andra butikerna. Vi känner folk här men dom är i samma situation som oss dom flesta. Vi skall leta på nätet i dag.

 

     

Nu en stund senare har vi ringt till vårt ICA Supermarket Matkassen och dom har en frivilliggrupp som finns till hands i morgon och dom samarbetar med ICA och andra. Då ringer man in varulistan eller skickar in och sen plockar gruppen ihop varorna och kommer med dom utanför dörren. Man kan betala med swish eller på faktura. Nu känns det lite mer lättande. Vi kollade även upp Matpiraten och dom har öppet redan 06.00 måndag-fredag för folk i riskgrupperna

 

            

Klicka här för  att läsa om en ICA butik i Stockholm som säljer toapapper för 29.90/rulle..  . Det är en hel del galenskaper som sker i Coronas spår

 

Jag skulle ha promenerat som vanligt lördag och söndag men jag har varit inne och det visar sig nu i och med att ländryggen börjar ta stryk. Jag fick en låsning och jätteont nedanför midjan så nu måste jag ut på promenader. Träffar man på folk så gäller det att hålla avstånd på 2 meter för jag tar verkligen detta på allvar. Regeringen var så aningslösa så dom lät folk åka upp till Åre och även gå på After Ski. Klicka här för att se vad som hände då. Nio nya fall bara efter denna dumhet. Alla måste vi ta vårt ansvar i tiden vi befinner oss i nu.

 

                              


                                                          Fruugo 

I går pratade jag med Lena i Göteborg som blivit min vän efter att hon läst min blogg sen 2009 och sen tog kontakt och på den vägen är det. Hon kan tyvärr inte läsa bloggen numera för hon har problem med synen men roar sig ändå med att läsa ljudböcker, lyssnar på musik och har nyss varit och sett filmen "En del av mitt hjärta" som har många musiknummer. Hon har även gått på en del konserter men allt innan Coronaviruset

 

             animated-laptop-and-notebook-image-0032                                                   animated-laptop-and-notebook-image-0032

 

Jag har ju lite svårt att blogga nu för jag är van att ha fotomaterial än om jag säkert kan komma på nåt men jag känner mig lite handlingsförlamad så det får bli som det blir nu ett tag framöver. Sköt om er mina fina besökare. 

 

     

Jeff Lynne  med Telephone Line ELO 

 

#Stefan #ICA #Lena #Jeff

 
 
wiolettan

wiolettan

23 mars 2020 10:58

Så fint att det ordnade sig för er med maten och att ni kan få den hemskickad.
Det gäller att vara rädd om sig, så gott det går i alla fall, så att man vet att man har gjort vad man har kunnat, mer kan vi ju inte göra.
Att vissa inte kan sköta sig och inte bryr sig, det har jag läst om och förstår det inte. Kanske har de inte förstått allvaret ännu.
Det är skönt att kunna gå ut och få lite frisk luft och det kan vi ännu så länge.
Var rädda om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 mars 2020 11:10

Det känns verkligen toppen och lättande. Du har så rätt i det du skriver och vi båda vill inte utsätta oss för nåt onödigt. Jag förstår inte heller att det finns dom som struntar i allt för dom utsätter oss andra för fara. Det var toppen att få promenera lite i dag så vi har nyss kommit hem.

Tack för din fina kommentar

Var rädda om er ni båda också
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards