Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Elbilspoolen, Kyckling med currysås, Loplift och En trävolvo

Av Malin wiper - 24 februari 2020 18:00

  

En liten bild på elbilen och männen innan vi åkte hem från Köping i lördags.

 

              

Trävolvo

  

  

Min man lagade lunch och den bestod av stekta kycklingskivor som han hade marinerat före, ris, currysås med morötter och purjolök, vinbärsgele och tomater som vi köpt på ICA som heter "pickolino" dom är extra söta och goda

 

  

Så här såg det ut och smakade jättegott. Min man lagar för det mesta maten så jag dukar och diskar. Han gillar att laga mat men jag får smaka av för jag har bättre smaksinne och känner minsta detalj

 

                          


                           Frapp

 

Nu har jag sett denna cykel 3 gånger och den har flyttats runt lite. Nu kan man tro att det bara är att lämna in den till polisen men så enkelt är det inte numera. Det finns ingen polisstation här som tar emot cykar. Jag har ingen bil nu och skulle jag ha en så måste jag då frakta in den till polisstationen i Västerås och jag tror inte dom tar emot cyklar heller, kanske anmälningar men då måste jag frakta hem cykeln under tiden och vart skall jag få plats med den. Det ligger cyklar lite överallt så det skulle behövas en lastbil då och det har jag ingen tillgång till. Därför är det bra att det finns ett ställe på fb när det gäller cyklarna här i Hallstahammar. Det heter "Stulna cyklar och mopeder" i Hallstahammar. 

 

                          


                                                                              Woody 

När vi bodde i Vaggeryd så hittade vi en stulen cykel då vi var ute och promenerade på små vägar. Vi ringde polisen men dom kunde inte ta emot den men däremot en anmälan. Vi hade då eget hus så vi kunde ta hem cykeln och efter ett tag så dök det upp en kvinna som mist sin cykel och hon kunde beskriva den i detalj. Det var så roligt att se hennes glädje för cykeln var rätt ny. Jag har faktiskt lyckats med en cykel som jag satt in på fb sidan och en person hörde av sig och kunde hämta cykeln, det var roligt. Även en katt har vi och en annan tjej anmält försvunnen och den kom också tillrätta. Min man hittade även ett USB minne i trappen och efterlyste ägaren och han hörde av sig och blev jätteglad för det var många fina minnesbiler på minnet

 

      

Det här är min drömcykel med gåband eftersom jag inte kan cykla på vanlig cykel längre. Jag har visat rätt många klipp på dessa men gör det igen. Tyvärr är det ingen agent som köpt in dom till Sverige och skall man skicka efter en så kostar dom ca 40.000 kr. Den går under namnet Loplift

 

           

          via GIPHY 

 

 

#Elbilen #Trävolvo #Kycklingskivor #Loplift  

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 februari 2020 22:17

oj, så gott det ser ut det mannen din tillredde! mums!
så där ja, då fick jag veta hur landet ligger till hos er när det gäller upphittade cyklar.
Det fungerar alltså inte annat än på det sättet att en snäll person som t.ex du är, försöker hitta ägaren via fb eller blogg.
Jag önskar dig lycka till Malin!
Vi som bor i ett mindre samhälle har det enklare, verkar det som. Polisen tar hand om, lagrar en viss tid o har ingen ägare som kan bevisa att hen äger det borttappade, stulna, så blir det polisauktion.
Pengarna tillfaller polismyndigheten.
Ha det gott, vilket du ser ut att ha med tanke på maten som din make tillreder.
<3

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

25 februari 2020 08:03

Det var verkligen gott. Ja du det är märkligt att man inte kan göra som förr då man hittar cyklar nu skall man sköta allt själv. Vet själv hur det känns att förlora en cykel för jag har fått två stulna. Polisen har tydligen inte tid med såna saker längre. Tack för dina gulliga ord ;) jag lägger in cyklar både i bloggen och på fb när jag ser nån som ser olåst och övergiven ut. Det är fler och fler som gör så och det känns bra

Vad bra att ni har en station som har utrymme. Här har vi en liten polisstation som har en polis nån gång i veckan men det finns inget utrymme att förvara cyklarna. Om det hade varit nån cykel då och då som blivit stulen men nu är det hela tiden.

Ha en fin tisdag själv
kramar från Malin

 
Annelie

Annelie

25 februari 2020 05:39

Mums, vilken god middag din man tillagade.
Jag tycker ni verkar väldigt duktiga på att använda grönsaker, både i själva rätten och sedan vid sidan om.
Vid sidan om är vi urusla, men ofta i rätterna. *glad för det*, fniss.

Ha en jättefin tisdag min kära vän.. // Kramar Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

25 februari 2020 08:07

Det var verkligen gott och han är så bra på currysås. Vi gillar verkligen grönsaker och jag mår bra av det och magen kommer igång.

Ja men då är ni inte dåliga på detta om ni har grönsaker i rätterna.

Ha en jättefin tisdag själv vännen kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards