Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 november 2019

Sagabiografen inställt besök och mössproblem

Av Malin wiper - 22 november 2019 08:45



                                                       animated-magician-image-0121


Det som inte fick hända, hände i går för jag fick ställa in besöket på Sagabion där Carl-Einar Häckner skulle uppträda som jag sett så mycket fram emot. Jag hade varit lite illamående på dan och supertrött efter att ha haft sömnproblem på natten. Jag gjorde mina övningar men inget hjälpte. I går eftermiddag fick jag kramp i magen och illamående. I nedre delen av magen och magen svällde upp så mycket så jag fick knäppa upp byxorna. Tog Omeprazol men det hjälpte inte för dessa besvär så jag gick och la mig och tänkte att det går nog över tills vi skall gå iväg. Jag tappade helt kraften och efter flera försök att göra mig iordning så fick jag ge upp. Vet inte vad som utlöste detta. Min man gick dit för att fösöka sälja biljetterna och han hade sån tur att han fick tillbaka pengarna, tusen tack snälla du

 

      

Ang gårdagens musupptäckt i förrådet:


Vi ringde bostadsbolaget i går ang mössen i vårt kallförråd och efter ett tag kom en man hit med en musfälla som vi skall ställa dit. Först Plockade min man bort allt från förrådet och hade plasthandskar på sig. Jag var så dålig i magen då så jag kunde inte hjälpa till.Han var tvungna att tvätta allt ordentligt och en av lådorna var fulla med skräp som dom hade tugga sönder bland annat en julkrans. Locket hade åkt bort så dom hade varit i lådan och det känns lite äckligt. Han höll på rätt länge med detta och får fortsätta i dag.

 


    


Vi var tvungna att ställa in min mans brors besök på lördag både för att jag inte känner mig bra och för att min man kommer att ägna sig åt förrådet med både att tvätta allt och hitta ställe att lägga in det som blir kvar för han har slängt en del som blivit skadat. Jag måste kurera mig och få ordning på magen, jag vet inte vad det var som triggade igång den nu. Hoppas ni får en okomplicerad fredag kära ni

 

                         

       

 

 #Häckner #Mössen

 
 
Bittan

Bittan

22 november 2019 10:32

Hej! Krya på dig! Tänk så fort man kan få magvärk och hoppas det går över för dig idag. Så tråkigt att Ni fick ställa in besöket.
Igår äntligen skrev jag lite på min blogg
Idag skall vi åka till barnbarnet och putsa fönster och sätta upp julgardiner
Många kramar från Bittan ❤

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

22 november 2019 11:51

Tack snälla du. Jag är bättre i dag men så trött så jag bara pysslar lite hemma och tar det lugnt. Det var ingen höjdare att måsta ställa in det jag hade längtat efter att se.

Då kommer jag in på din blogg och kommenterar

Ser att du har julbestyr nu och det är bra att vara ute i tid

Ha en härlig dag
Varma kramar från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

22 november 2019 11:24

Krya på dig nu Malin! Hoppas du snart står på benen igen och känner dig pigg.
Så bra att ni har fått fälla att ta mössen. Det gäller att föregå istället för att föregås.

Krya på dig kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

22 november 2019 11:53

Tack snälla du. Jag är bättre i dag men väldigt trött. Tar det lugnt och pysslar lite hemma

Det var härligt att vi fick tag på en mus i alla fall men vi har satt ut fällan igen och skall kolla lite senare. Jag har själv aldrig varit med om nåt sånt ;)

Tack snälla du för omtanken Karin. Kommer in till dig lite senare och läser

Ha en toppendag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards