Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 september 2019

Åsby Hem & Trädgård bildspel "Kinesiskt tema" och en gofika

Av Malin wiper - 3 september 2019 14:33

       

Nu har jag skapat ett bildspel av bilder jag tog i dag på Åsby Hem & Trädgård. Jag tog sammanlagt 262 bilder men alla blev inte lyckade. Jag har 30 bilder i bildspelet. Vill ni se det i större bild så är det bara att klicka på Youtube till höger. Jag har många fler bilder kvar att visa och dom kör med Kinesiskt tema i höst. Dom har verkligen fantasi och hittar ständigt på nytt. Kreativitet och fullt upp att göra hela tiden har den trevliga mysiga personalen. Nu har det börjat lukta mindre från doftljus och tvålar så jag kan gå runt lite mer. Vi blev borta några timmar och hade det jättemysigt.

 

När man väljer helbild på Youtube så blir bilderna inte helt tydliga för det tar nån eller några timmar innan det blir helt klart i kvalitet

 

 

Vi fikade på Åsby också och jag tog en äppelkaka med vaniljsås så det blev lite slarv i dag men mest äter vi smörgåsar. Tack till den gulliga tjejen som höll upp brödet så jag fick fota

 

                            

 

Så här såg det ut på tallriken och det var en av dom godaste äppelkakorna jag ätit. Jag fick gåshud och njöt hejdlöst. Vaniljsåsen var också av bästa slag

 

 

Min man valde citron & Vallmokaka

 

                                

 

Han blev också helnöjd och sa att den var supergod och inte så söt. 

 

                                    

 

Nu håller min man på att plantera våra blommor i vardagsrummet i nya krukor som vi köpt. Han fick lotter på sin födelsedag som han vann på och sen tog han nya och vann lite mer och då köpte vi krukorna för dom pengarna. Vi är så missnöjda med dom vi har i vardagsrummet för dom är för dystra. Nu kunde vi byta och det känns toppen för det blir lite ljusare och passar in bättre. Det har varit ända upp i 18 grader i dag och solen har skinit men nu verkar det bli regn. En toppenskön dag då jag slapp svettas. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag.


#Åsby #Bildspel #Äppelkaka

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

3 september 2019 17:10

Så himla duktig du är på bildspel och allt som har med datorn att göra. Imponerande.
Själv har jag bara klippt häcken, lite slarvigt, ska göra om det och grävt upp ett par gamla buskar som håller på att döden dö.
Ha en fin fortsättning på kvällen Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 september 2019 18:18

Tusen tack snälla du. Jag har varit ute på nätet länge och mitt sista arbete hade datorer och även pekdatorer. Har gått på en del utbildningar sen lär man sig eftersom. Min man har lärt mig göra bildspel men det var inte så svårt som jag trodde. Man måste ha lite intresse av det också.

Du har ju fullt upp i din trädgård och är så kreativ med både det, bloggen och Cafét.

Ha en jättefin kväll
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards