Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2019

Härliga Gäster, Lekpark, Skantzen och Prinsessans Rockband

Av Malin wiper - 18 augusti 2019 08:00


                  


 

I går hade vi en toppendag för vi fick besök av min son, hans tjejkompis Miss M och hennes dotter som är 5 år gammal. Hennes sambo hade jour så han kunde inte följa med men det går ju fler tåg. Min man bakade en pärontårta dan före och sen köpte vi några kakor. Eftersom dom skulle komma lite sent så hade vi även matbröd och till dom brieost, skinka, färskost, vanlig ost och lite mimosasallad. Till det lite tomater och gurka. Pärontårta är ett säkert kort och nu skall vi börja baka lite så vi kan frysa in och ha när vi får gäster. Vi  får snart kaffegäst igen och sen ringde en person som bodde i Småland förut men har nu flyttat till Eskilstuna så hon och hennes vän kommer till oss lite längre fram.


                                       

 

Här ser ni Miss M och hennes dotter M, så fina. Det är så kul att få träffa Miss M igen som min son känt ända sen han bodde i Sundsvall. Förra gången vi var till Miss M och hennes sambo var så länge sen så dottern var bara 2 år då, nu är hon 5 år. Dom bor utanför Enköping. Själv fastnade jag inte på bild denna gång

 

             


  

Dottern satt och spelade ett spel på mobilen en stund innan vi fikade. Hon är så gullig och det är så kul att få träffa ett barn för det är vi inte bortskämda med då vi inte har några barnbarn. Min man har ju inga barn men han är ju styvpappa till min son och det är han glad för. Vi levde upp för det blev lite enérgi i vårt hem så vi hade så kul. 


 

Efter fikat så ville hon ner till lekparken för hon hade sett att det kom och gick barn hela tiden. Min man hjälpte henne att gunga men han var lite för försiktig så hon påpekade lite lillgammalt att han skulle ta i lite mer. 


  

Hon ville även testa lektornet men då tappade hon skon så min son hjälpte henne.


 

En bild på min son i parken. Det är alltid så kul när vi träffas och nu var det ett tag sen närmare bestämt då vi hyrde bil sist.


 

En cykel vid lekparken med korgen full av kramdjur och en dricka


 

Miss M hade inte varit till Hallstahammar förut så vi åkte runt lite och visade vad som fanns. Här har vi stannat vid Skantzen och en sluss. Jag får sån svindel när jag går nära


 

Andra hållet


 

Flickan tyckte det var så roligt och hon pratade med oss och ibland tog hon både min mans och min hand. Då blev jag så rörd och det kändes så mysigt. Hon sa att hon kunde tänka sig att ligga över med sin mamma hos oss och det var ett bra betyg så jag bara log..  . Dom var bortbjudna på kvällen så det hade inte gått nu i alla fall.


 

Sen kom vi då till dom nya båtarna som låg där i en barnvänlig sluss. Mamma och dotter gick in i styrhytten så jag fick fota. Så söta!


 

Dottern visade en bok som hon gillar som heter Prinsessans Rockband. Det är en lite tuffare saga


     

Prinsessans rockband med Trollkarlens och Häxans kärlekssång. Vi fick höra lite mer musik i bilen från Prinsessans rockband och det svängde så vi äldre gillade också vad vi hörde. Den låten vi hörde i bilen hittade jag inte på Youtube så jag tog denna istället. Det finns massor

 

                                                 animated-magician-image-0119

 

Vi åkte sen till Åsby Hem & Trädgård för där hade inte heller Miss M varit förut. Det kommer lite mer i nästa inlägg. Vi hade helt enkelt en toppendag och blev lite piggare av deras besök. Nu är det söndag och vi tar det lite lugnt men nån promenad blir det i alla fall. Ni får ha en vilsam och skön söndag


#Toppendag #Dotter #Lekparken #Sluss #Prinsessans

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

18 augusti 2019 10:52

Hela ditt inlägg är så ljust och härligt idag. Köket är snyggt som bara den och med det fyllt av trevliga människor kan det knappast bli bättre. Vilken härlig dag ni hade! Att träffa nära och kära är alltid roligt och ger en en extra kick! Socialt umgänge är viktigt.
Ha det bra Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 augusti 2019 11:40

Ja du jag känner mig väldigt ljus glad efter gårdagen som var så rolig. Vad kul att du gillar köket ;) Härligt med besök och när man trivs ihop

Vi har periodvis isolerat oss lite väl mycket men det blir så när man har skador i kroppen. Kan inte bestämma saker för långt i förväg. Nu känns det rätt bra och då passar vi på att bjuda hem lite folk och vi håller på att baka lite för att fylla frysen så vi har att ta upp.

Fint skrivet av dig

Ha en toppenfin söndag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards