Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juli 2019

Svartkärrets Koloniområde och Båthamn Enköping och Styx

Av Malin wiper - 22 juli 2019 08:30

 

I fredags åkte vi även till Svartkärrets Koloniområde och Båthamn som har blivit en tradition då vi hälsat på min son i Enköping. Det finns två småbåtshamnar där men vi promenerar från parkeringen till denna lilla  


 

Vi blir så glada så länge dessa utomhusmöbler står kvar för nu har vi fotat oss där i flera år. Först ut min son och man. Möblerna är nymålade sen några år tillbaka. Dom har även fått en grill i närheten som inte kom med på bilden                                             

 

Klicka här för att se hur det såg ut i september 2018 då vi hade fika med oss. Klicka här för att se när vi var dit i april 2017. Klicka här för att se när vi var dit i september 2017. Klicka här för att se när vi var dit i juni 2017. Klicka här för att se när vi var dit i januari 2017. Klicka här för att se när vi var dit första gången 2010


  

Sen var det min son och jag som blev fotade. Vi har haft med oss fika dit en gång

                                                                                          

  

Sist min man och jag. Dom har ett väldigt fint koloniområde där jag inte fotat


 

Bakom oss dök en fin segelbåt upp och den turen har vi haft varje gång vi varit dit


 

Här seglar den iväg på nya äventyr

 

      

Styx med Come Sail Away. Styx är ett amerikanskt rockband som bildades 1970. Deras mest kända låtar är "Lady", "Come Sail Away", "Renegade", "Babe", "Too Much time on My Hands", "Mr Roboto" och "Show Me the Way"

 

 

På parkeringen sto denna PONTIAC BONNEVILLE från 1964 och lyste upp i sin blå glans                  


                                                                                      

Vi var även på ett museum i fredags men bilderna är inte klara än. Nu är det måndag igen och vädret har inte bestämt sig riktigt hur det blir, varierat som vanlig kanske?. Min man skall till Vårdcentralen för waranprov som tas rätt ofta i och med att han fick en stroke 2007. Jag fixar lite hemma under tiden och gör mig iordning för promenad. Hoppas ni haft en fin helg och får en bra början på veckan. 

 

                                           

 

#Svartkärrets #Segelbåt #Styx #Bonneville

 
 
wiolettan

wiolettan

22 juli 2019 11:18

Härliga bilder med blå himmel och blått hav och mycket annat somrigt, där emellan.
Roligt att se de andra bilderna också ifrån samma ställe. Jaa, jag såg att ni fikade där också.
Tjusig gammal Pontiac, i vacker blå färg.
Jag fick också äta Waran i många år efter min tia-attack, men har nu gått över till Eliquis, slipper dessa provtagningar ofta.
Ha en finfin dag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 juli 2019 11:59

Kul att du gillar bilderna. Vi hade verkligen skönt i fredags och lördags. Vi var på många ställen så det tar lite tid med bilderna och annat som skall in.

Ja du det finns många tjusiga veternabilar och på sommaren får man verkligen njuta av dom. Vad bra att du fått en sån medicin så du slipper en massa provtagningar. Min man mår så bra på Waranet så han vill inte byta

Ha en jättefin måndag
kram
Malin

 
Annelie

Annelie

22 juli 2019 12:54

Härliga bilder som vanligt.
Vi hade en superhelg med vår husbil, eftersom Göran jobbar hela sommaren så kan vi ju bara åka på helgerna. Eftersom han jobbar dagtid förra veckan och denna, så kom vi ju iväg först vid 15-tiden i fredags, men vi åkte bara två mil, till en jättemysig camping vid en sjö.
Nu till helgen har vi också bokat plats, på en annan camping som ligger två mil åt ett annat håll.
Helt otroligt vad campingar det finns runtomkring oss, därför gör det ju inte så jättemycket att Göran jobbar till 14.00, men från och med nästa vecka börjar han sitt ordinarie skift 13.45 - 23.14, ledig fredag. Då, kan vi ju åka lite längre, när han är ledig fredagarna.

Ha nu en jättefin måndag min vän, sköt om dig och hälsa maken. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

22 juli 2019 13:02

Tack snälla du. Lyckostar som har husbil, det ger sån frihet. Förstår att ni haft det härligt. Kul att det finns så många campingar att välja på. Bra att Göran får längre ledighet sen så ni kan vara ute fler dagar

Ha det jättebra själv och sköt om dig
Kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards