Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juni 2019

Cyklar i bildspel, parkoas och en kommande grillfest

Av Malin wiper - 4 juni 2019 07:00


      

Nu har jag satt ihop ytterligare ett bildspel och då med cyklar jag fotat under åren. En bild på mig dyker upp där jag står med min dåvarande cykel utanför där vi bodde i Katrineholm under 8 år. Det dyker även upp några gamla cykelbilder på min son. Gratismusiken är ingen höjdare och vad man än väljer så är den så mekanisk. Jag skall kolla in nån annan sajt också för att se om det finns nåt bättre. Skall be min son ta med sig lite musik som han komponerat när vi träffas i helgen.

 

 

En rolig cykel med barskåp. Hittade bilden hos Velo Valero

 

 

Efter besiktningen av lägenheten i går så begav vi oss ner till centrum för att handla sånt som fattas. Så här följer lite bilder från promenaden. Det var bara några små fel som måste åtgärdas efter stambyte och renovering. På eftermiddagen började det regna igen och vi hade ungefär 20 grader varmt 

 

 

Den här tiden på året brukar det blomma i rabatterna bakom dessa bänkar som står i anslutning till centrumkärnan. Nu ser det väldigt kalt ut

 

                                         

 

Klicka här för att se hur man enkelt kan tillverka en parkbänk i miniformat och sen ställa en blomkruka på

 

 

Så här såg det ut 24 maj 2017 vår första sommar i Hallsta

 

 

Så här såg det ut 2018 

 

   

Idylliskt med en gunga mitt i grönskan 


                          Gungor - GIFMANIA

 

   

Vårt långa centrum med blomterarrangemang som ser olika ut från år till år. I år är det vitt och blått som gäller

 

   

Det satt en lapp på vår anslagstavla i portuppgången. Hallstahem bjuder sina hyresgäster på grillad korv eller fika onsdagen den 12 juni 16-18. Det skall vi försöka komma iväg på för vi missade förra året. Det är väldigt generöst av bostadsbolaget

 

          

I dag skall jag tona håret för det har blivit så urblekt av solen och sen skall jag sätta mig vid symaskinen för att lägga upp ett par byxor som jag köpte för rätt länge sen och sen skall jag klippa av ärmarna en bit på två blusar för dom är för långa. Jag måste ha korta armar för ärmarna är för det mesta för långa. Vi har så städat och fint nu och bortrensat så vi går bara omkring och myser. 

 

 

En minnesbild på min man och mig. Bilden är från 2006 och vi befinner oss Helsingborg. Just där vi står på bilden hade dom anlagts en tropsisk strand med palmer och solstolar så det kändes som man befann sig på Hawaii. Så länge vi kunde arbeta så hade vi så pass gott ställt så vi kunde resa mycket mer och göra saker utan att det sved i plånboken. Vid detta tillfälle så bodde vi på ett fint bed & Breakfast utanför Ängelholm. När vi sen skaffade en ny husvagn så åkte vi runt i halva Sverige och även till Danmark. Då hade vi en helt ny Suzuki Wagon R+ som hade en jättefin gul färg och det fanns inte så många i den färgen så den blev uppmärksammad. Nu har vi avverkat tre såna bilar. Gulan, Den lilla röda och Silver..  . Nu måste jag säga hej till er för tiden rinner iväg. Ha det bra och njut av tisdagen

 

                                       



#Cyklar #Centrum #Blomsterarrangemang #Hallstahem #Minnesbild

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 juni 2019 08:21

Småler när jag läser ditt fina inlägg. Tänker inom mig och nu också högt att din bloggfria dag var nog allt annat än bloggfri, för så mycket jobb du måste ha haft med att göra det fina bildspelet med cyklar och också allt annat i det här inlägget. Suveränt duktig är du verkligen på att få till det rent tekniskt. Själv är jag för lat till det men njuter stort av andras skicklighet, som din.
Cykeln med barskåp är fiffig, kunde ju duga till cykel med vilket innehåll som helst i skåpet. Utfärdscykel i verklig mening.
Ha det skönt hos frissan, lägg fötterna högt om du kan medan håret fixas och bara njut av tisdagen.
Allt gott Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

4 juni 2019 15:47

Tack snälla du ;) du är så bra på det du gör och har en intressant blogg så alla har vi vårt att bidra med och olikheter.

Det som är jobbigt med bildspel är att bilderna skall snyggas till och passa i format. Sen är det inte så svårt. Ja du cykeln med barskåpet skulle också mycket väl kunna användas till att ha med fika.

Skall inte till frissan förrens i morgon och då skall jag verkligen njuta av att bli ompysslad

Njut av tisdagen du också Karin

Stor varm kram
Malin

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

4 juni 2019 11:08

Mysig gunga i grönskan.
Kul med nostalgiska foton. Helsingborg. Där var vår äldsta dotter igår och fick sin nyckel till sin första egna lya.
Vilket häftigt bildspel du satt ihop Hatten av för det. Jag älskar olika sorters cyklar och fotar ofta någon som jag ser för att i framtiden lägga in dem på min Gotlandsblogg. Jag blev glad av bakgrundsmusiken, men bäst är det alltid att välja själv. Du kunde ju haft ex. Pughs cykellåt. :) Tack för detta härliga inlägg.
Kram Gotlandsbosse

http://gotlanduppochner.com

Malin wiper

4 juni 2019 15:53

Det finns verkligen mycket fint att vila ögonen på just nu då solen skiner. Man samlar på sig biler under åren. Vad kul att din dotter skall bo där och spännande med första egna lyan ;)

Kul att du gillar bildspelet det är nog det femte i raden nu. Man får ju inte ta låtar hursomhelst på nätet men jag skall undersöka så jag hittar nåt roligare och Pugh hade inte suttit fel

Tack själv för att du tittade in

Kram från Västmanland

 
Veiken

Veiken

4 juni 2019 11:11

Den där barcykeln kanske inte är så lämplig att använda, men kul är den! Hahaha!
Blomsterprakten nu är helt fantastik nu i juni. Vi måste njuta så länge det går!
Fin bild på dig och din man även om den är lite till åren!
Fortsätt njut av denna fina årstid!

http://veiken.se

Malin wiper

4 juni 2019 15:48

Det har du rätt i men man kan ha lite fika med sig istället i skåpet ;)

Som du säger så skall vi njuta av årstiden och allt vackert runt oss

Ja du då var jag fortfarande mörkhårig som var min naturliga färg.

Fortsätt njuta du också
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards