Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 maj 2019

Stilmark Hallstahammar, paraply, fika och Willie Nelson

Av Malin wiper - 7 maj 2019 08:30

 

I går kom det ett riktigt skyfall och vi hade bara ett paraply med oss. Regn behövs ju nu men det var sån kort stund så det gör inte sån stor skillnad. Vi vaknade sent i dag och det ser ut att bli busväder i dag också. Vi skall sätta upp det sista på väggarna så vi äntligen får klart i lägenheten. Ländryggen har varit lite bättre men det beror nog på att vi inte åkt buss på några dagar.


 

Jag sa till Mr T vi går in på Stilmark för att se om dom har nåt litet paraply som vi kan ha i väskan vi ofta har med oss som handbagage. Även Expo skor ligger där men lite längre bak i lokalen. Där köpte min man och jag kängor i vintras och kostade då på oss jättebra kvalitet så dom har varit väldigt tåliga och bekväma

 

                                             


                                                                                                       Witre

 

Snyggt dekorerat mot en av väggarna när man kommer in. På vänster sida en ställning med paraplyer


 

Jag köpte mig detta lilla paraply. Den lilla saken till höger hade jag sen förut i samma mönster som paraplyet. Det ligger en kasse inuti som man tar ut och då blir den rätt stor. Bra istället för att ta köpa desssa plastpåsar hela tiden då man handlar. Jag har rätt många såna tygkassasr i olika mönste och funktioner som viks ihop så man kan ha dom i fickan. Fast denna på bilden är lite exra läcker. Paraplyet kostade 129 kr. Jag skall skriva mer om denna butik när jag handlat nåt klädesplagg där

 

                                    


                                                                   Burberry

 

Det finns både dam och herrkläder i butiken

 

                                     


                                                                                                  Sagers

 

Sen blev vi fikasugna så vi gick in på Hallsta Café & Restaurang för att njuta en stund

 

     

Willie Nelson feat Paula Nelson med en cover på Have You Ever Seen The Rain. Paula Nelson är dotter till Willie Nelson. Så fint dom sjunger ihop och hon har en jättehärlig röst med lite rasp i och Willie är ju en tidlös legendar

 

 

Min man tog en grillad smörgås med brie, salami, coleslaw och massor av grönsaker. 


  

Jag tog samma som jag gjort några gånger för jag tycker bäst om ost. Dessa två smörgåsar vi åt med varsin kaffe gick bara på 135 kr. Sen märker vi att vi sparat rätt mycket pengar sen bilen försvann än om vi fikar ute i samhället emellanåt. 

 

                                          


                                              Kaffemuggen The Modern Man från  Magasin 11 

 

Då har vi redan tisdag och vi tar dan som den kommer och har bara några saker inplanerade denna veckan. Lite rastlös blir man utan bil men vi skall inte ha bråttomt utan se tiden an. I går ringde min bloggläsare och numera vän Lena och vi pratade säkert i mer än en timme. Synd att vännerna bor så långt borta nu men tur att det finns mobil och mötesplatser på nätet. I går ringde även min barndomsvän Eva och vi pratade också ett tag. Hon är den jag känt längst i livet för vi bodde i samma bostadsområde från det vi föddes och några år framåt och min mamma och hennes mamma var bästa väninnor. Det är alltid så roligt att prata med Eva och vi träffades några gånger då vi bodde i Småland. Nej! nu kan jag inte sitta längre så jag önskar er en härlig tisdag min fina läsare

 

#Stilmark #Expo #Paraply #Café #Willie #Smörgås 

 
 
Veiken

Veiken

7 maj 2019 12:49

Detta evinnerliga väder som inte kan bestämma sig! Paraplyer är nästan ett måste just nu! Vi måste nog investera i hopvikbara kassar. Våra tygkassar tar så stor plats!
Skönt med lite i magen när man är ute på tur!
Kram

http://veiken.se

Malin wiper

7 maj 2019 13:29

Det är verkligen inte roligt med detta väder i maj. När det blåser så funkar inte paraplyn heller. Det skall finnas ett paraply som står emot vinden men det är rätt dyrt

Det är verkligen bekvämt med dessa tygkassar som man bara kan fälla ut.

Det är verkligen gott att ta sig något till livs då man är ute

Ha en jättefin dag Veiken
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards