Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 mars 2019

Restaurang Djuphamnen Västerås brunch och Oldies

Av Malin wiper - 3 mars 2019 07:30

 

I går hämtade vi upp min mans bror i Västerås och åkte till Restaurang Djuphamnen för att äta deras brunch. Dom har börjat med det på lördagar och det har blivit en succé. Den läckra bilen sitter på en hög pelare och lyser upp stället. Dom har veteranbilsträffar där lite då och då under vår och sommar. Det har nyss varit en men vi orkade oss inte iväg på kvällen.

 

 

Deras brunch kostar 95 kr och det är billigt när man tänker på allt som ingår i brunchen. Det var nästan fullsatt på restaurangen och det kom in folk hela tiden så när nåt bord var tomt så dök det upp nytt folk. Det är en väldigt familjär, mysig stämning därinne och både hon som driver stället och hennes personal är otroligt trevliga och lättsamma personer. Varje gång vi ätit där så har vi gått ut från stället mätta, nöjda, belåtna och lyckliga.

 

                                                                  


                                         Fruugo

 

Klicka här för att se när vi var dit 20 december 2018. Klicka här för att se när vi var dit och åt 2 november 2018. Klicka här för att se när vi var dit i oktober 2018

 

 

Det fanns två stora avlånga matdiskar fulla med godsaker. I denna fanns skinka, korv, grönsaker, potatissallad och lite till. Det såg så fräscht och inbjudande ut. 

 

 

Denna potatissallad föll mig i smaken så jag tog rätt mycket av den och avstod från den stekta potatisen. Min man och hans bror gillade även den stekta.

 

                                        


                                                                       Serveringssked 

 

Jag tar alltid lite mindre på tallriken och går en gång till. Sillen och laxen var urgoda och även gravlaxsåsen. Senapssillen var magiskt god och det är min favoritsill när den är så här god

 

 

Min svågers tallrik var så här fullpackad. Det serverades även rostbiff och ägghalvor med räkor, ja ! allt var supergott så jag förstår att deras bruch är välbesökt

 

 

Min mans första tallrik där han lagt upp stekt potatis, köttbullar, korv och bacon. Han tyckte det var jättegott

 

 

Här ser ni kocken Micke som alltid är glad och trevlig. Framför honom står en del av maten som serveras. Jag fotade även Marie som driver restaurangen men dom blev inte bra så klicka här för att se en fin bild jag tog på henne i december. Tar en ny nästa gång vi äter där

 

  

Efter maten var det hallonpaj med vaniljsås. Inte nog med det utan ett fat fullt med olika kakor, godisskål, frukostflingor med tillbehör och frukt.

 

 

Kände man inte för paj så gick det att beställa in Belgisk wåffla med dessa goda tillbehör. Det kändes så lyxigt än om jag gav bort både glass och grädde till männen. Jag törs inte äta sånt eftersom jag fått bort sötsuget efter 6 veckor. Det räckte så väl och var supergott med sylt och jordgubbar. Allt man åt ingick i brunchen så det var verkligen generöst.

 

                                    


                                                           Belgiskt wåffeljärn 

 

Man kan köpa med  sig en sån läcker fickplunta med Shell-märke eller varför inte ölglas med texten "Caltex". Det är så mycket nostalgi därinne så man blir glad.

 

   

Lite Caltex nostalgi som gör att man drar på smilbanden...  

 

 

Avslutar med en tavla jag inte sett där förut. Det kommer ett inlägg till för jag såg en veteranbil utanför restaurangen. Jag fick inte med några fler nostalgidetaljer i detta inlägg men jag har fotat där så mycket förut. Tack för en underbart god brunch och trevligt bemötande.

 

     

Blandad musik från 1950-1960-talet. Önskar er alla en vilsam och mysig söndag. Tack för att ni tittade in.

 

#Djuphamnen #Matdiskar #Potatissallad #Micke #Wåffla #Catltex

 
 
wiolettan

wiolettan

3 mars 2019 09:41

Superduper. Verkligen mycket med mat och det ser ut att vara god mat. Jag blev sugen på allt, utom fisk som jag inte äter.
Sötsuget, ja det skulle jag också vilja få bort. Har haft det sedan jag var liten och stal småpengar ifrån min pappa för att köpa godis.
Men, jag är helt medveten om att jag har för dålig karaktär och inte klarar av det.
Trevlig söndag och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 mars 2019 12:23

Det var verkligen gott och mer än jag kunde visa upp. Jag har inget sötsug alls nu men när jag inte mår bra så brukar jag trösta mig med godis och nu kan jag inte det så jag får hitta på nåt annat istället ;)

Jag har som dig haft det sen liten också. Ja du knepen är många för att få pengar till godis :)

Jag har också dålig karaktär men jag måste bli av med 10 kilo minst för att kroppen skall klara alla skador jag har.

Ha en trevlig söndag själv och tack för din härliga kommentar

kramar från
Malin

 
Bittan

Bittan

3 mars 2019 12:13

Hej! Vilken god brunch Ni åt men jag skulle aldrig orka äta så mycket av den. Det klarar inte min mage.
Jag tackar för dina ord på min blogg men har inte orkat skriva något då jag har problem med ryggen. Jag har aldrig haft så här svår värk tidigare. Det är antingen ryggskott eller muskelsträckning jag fått. Har du några bra tips man kan göra för du har ju ryggbesvär?
Nu ser vi på Vasaloppet på tv.
Ha nu en bra fortsättning på söndagen!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 mars 2019 12:31

Det var verkligen en god brunch men jag kan inte heller äta av allt utan tar lagomt och bara det jag är sugen på.

Vet hur det är att ha ont i ryggen så jag förstår dig.

När jag har ryggbesvär så har jag lärt mig av min förra kiropraktor att man kan göra bindvävsmassage genom att nypa i huden och dra utåt på dom ställena som gör ont.Man för fingrarna sakta över huden och när man gjort så på alla onda ställen så brukar det slappna av.

Har man en inflammation så kan man sen lägga en icegeléfryspåse över det onda så lugnar det ner sig. Eller värme om inte kyla hjälper. Kyla har räddat min ländrygg och även nacke.

Om du inte kommer åt själv på ryggen så kan din man nypa i huden istället på dom onda ställena.

Jag klarar av att göra det själv på nacken och ländryggen

En länk

https://friskvardsmagasinet.axelsons.se/bindvavsmassage-behandlar-langvariga-problem-genom-nervsystemet

Jag kan skicka dig en bild på fb så fort jag tagit en så du ser ordentligt

Tack för din kommentar. Sköt om dig
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards