Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2019

Migränliknande huvudvärk och Percy Sledge

Av Malin wiper - 15 januari 2019 09:00


 

Slide Player


I dag skriver jag bara detta inlägg för jag har haft en konstig huvudvärk i några dagar. Det känns nästan som migrän och jag gissar att det antingen kommer från nacken eller käken. Jag är så yr så jag tar snedsteg, har dimsyn och blir illamående. Då är det inte bra att sitta framför en datorskärm.

 

 

via GIPHY


Jag tål inte ljuset så jag får ha solglasögon på mig ute. Jag har inte haft migrän sen i början av 1990-talet och då var det efter en operation som gick snett. Sen är ju vädret som ett diagram som rusar upp och ner och det påverkar också då man har en massa skador. Som tur är så känns knät mycket bättre och jag har kunnat gå upp och ner i trappor på vanligt vis. Även ländryggen har hållit sig i skinnet bra länge nu så man får vara glad att inte allt kommer på en gång 

     

      

Percy Sledge med Rainbow Road

 

                                                  animated-rainbow-image-0006

 

Livet är som en regnbåge vi ser hur underskön den är innan den sakta glider ifrån oss

Bo Grapenskog

 

 

 #Migrän #Julia #Regnbåge #Percy

 
 
Vicke

Vicke

15 januari 2019 12:02

Låter inget vidare, krya på dig kram

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

15 januari 2019 14:15

Sånt är livet numera.

Tack för omtanken och ha en fin dag
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

15 januari 2019 22:30

Det där låter inte bra alls Malin.
Du borde kanske söka upp en akut och en läkare?
Ta reda på varför det är som det är.
Var rädd om dig bästa du!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

16 januari 2019 08:36

Jag har varit till tandläkare och det fanns inget fel på tänderna. Jag är nästan säker på att det kommer från nacken eller bettet.

Jag är bättre i dag och har ingen migrän så detta är nog nåt som kommer och går. Tack för omtanken. Jag har ju en nackskada som jag fått behandling för i många år och jag kan även behandla den till en viss gräns själv. Min förra tandhygenist sa att jag gnisslar tänder och när jag inte mår bra så bir det värre. Har inte tordas testa bettskenan än. Kommer detta tillbaka så är det det första jag gör.

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Veiken

Veiken

16 januari 2019 06:39

Fy så tråkigt med ihållande huvudvärk. Hoppas verkligen att den släpper snart! Var rädd om dig och vila mycket!'Ha det så gott du kan!

http://veiken.se

Malin wiper

16 januari 2019 08:38

Det är ingen höjdare men som tur är så har jag det inte hela tiden. Nu är den värsta huvudvärken borta så jag mår bättre. Jag lever med en nackskada så jag får leva med detta. Gör allt jag kan för att hålla det i schack så mycket som möjligt

Tack för omtanken

Ha det bra själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards