Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2019

Läkarmissionens Secon Hand, Myrornas och The Manhattan Transfer

Av Malin wiper - 13 januari 2019 10:30


   

Hej på er! Hoppas ni sovit gott och får en fin dag. Vi vaknade 09.00 och förra året samma dag som i dag hade jag inga problem med knäna så jag balanserade flera gånger/vecka på min balansplatta. Nu börjar jag bli så pass bra så jag kan nog börja igen. Vi skulle ha åkt till min son i dag men det finns ingen ork så vi skjuter fram detta lite. Jag väntar med gymmet tills nästa vecka för jag vill vara i så bra form som möjligt så jag inte måste göra uppehåll direkt igen.


 

Läkarmissionens Second hand såg jag denna märkliga spegel som var till salu för 120 kr,. Jag får stallkänsla (häst) av den  i och med formen och läderbältena. Är det nån som har sett en sån här förut?

 

                     animated-horse-image-0042                                       animated-horse-image-0042


 

Bredvid hängde en spegel som hade mer fiskform och såg ut som den var övermålad. Den kostade också 120 kr. 

 

               animated-fish-image-0040                                 animated-fish-image-0040


 

En symaskin Huskvarna 2000 som min man säger är en jättebra symaskin där prislappen var på 500 kr. Den såg jag på Myrornas second hand. Jag har en symaskin själv som hållit i över 20 år som vi köpte i Katrineholm för 11.000 kr. Kom ihåg att jag avbetalade den ett helt år men den har varit en höjdare. 

 

 

Så här ser våran symaskin ut som är en Huskvarna 400 computer. Nu kan man få en sån från 1400- 3000. Under några år i Vaggeryd sydde jag för brinnande livet allt möjligt men sen lessnade jag och min skador tog stryk så nu använder jag mest maskinen när vi köpt gardinkappor som måste fållas, tyg till dukar eller laga nåt

 

Klicka här för att komma in och se vad jag bland annat sytt. Klicka här för att se min egendesignad sjuksköterskeklänning i litet förmat för förvaring av plåster mm. Ni får scrolla ner på sidan en bit


 

En gammal Singer symaskin stod bredvid Huskvarnamaskinen. Den ville dom ha 1400 kr för hos Myrornas.


 

Min man höll fram en slips där mönstret såg ut som bubblor som fanns hos Myrornas


 

Lite högre upp på en vägg kunde man skåda denna festliga ensemble av både glas, karaff, finkläder och en vinyl LP med The Manhattan Transfer. Jag har själv haft några av deras skivor och gillade dom jättemycket för några årtionden sen. Dom var till konserthuset i Göteborg då jag bodde där men då hade jag ingen möjlighet att gå dit tyvärr. 

 

      

Jag sätter in en låt med gruppen som heter Chanson d Amour. Det är en amerikansk vokalgrupp och deras musik varierar från jazz till pop och R&B. Dom har varit aktiva sen 1969 men nu finns ingen orginalmedlem kvar men gruppen fortsätter men med andra sångare. Gruppens grundare Tim Hauser dog 2014 i en ålder av 72 år


  

På myrornas såg min man dessa tjocka tumvantar och det som var lite annorlunda var att dom hade inte bara en tumme utan plats för ett lillfinger också på andra sidan

 

                                       


Väderstation Ventus


I dag har vi hela 6 grader kallt, ingen klar himmel eller sol som i går så vädret är som ett hysteriskt diagram. Nu skall jag in i duschen fast klockan redan är över 10.00 så det blir en kort dag i dag. Nu önskar jag er en vilsam, mysig söndag med en touch av lite humor också.

 

#Balansplatta #Spegel #Fiskform #Symaskin #Slips #Manhattan #Tumvantar

 
 
Vicke

Vicke

13 januari 2019 11:23

många fina saker spegeln med häst prylen har jag sett, men kommer inte på namnet just nu

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

13 januari 2019 13:06

Kul att du sett en sån spegel förut.

Ha en fin söndag
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

13 januari 2019 14:12

"Spegelramarna" är upp och nerhängda bogträn eller lokor. Det hör till hästens seldon, dock rätt antika vid det här laget. Vi har ett par uppe på vinden och har någon gång tänkt att det ska bli en spegel av dem men jag tror att det bara blir en dröm.
Här har vi plus minus noll idag.
Ha det bra!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

13 januari 2019 14:16

Så roligt att få reda på detta om ramarna. Tusen tack!. Man lär sig nytt hela tiden och så kul att ni har såna.

Vi brukar också ha minusgrader men det blåser inte och då känns det inte så kallt

Ha en fin söndag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards