Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2018

Ankis Fyndbod Loppis, Vinyl LP förvaring, Pistol och Snowman

Av Malin wiper - 10 november 2018 15:00

  

När vi var till Ankis Fyndbod Loppis sist så såg vi dessa två vinyl LP förvaringar. Jag stod länge och funderade på om vi skulle köpa en av dom och ha dom vinyl LP vi har kvar i en sån förvaring. Vi köpte ingen då utan funderade några dagar

 

Klicka här för att se en vinylförvaring som är mycket dyrare. Klicka här för att se lite häftiga vinylförvaringar. Nu känns det som jag skulle vilja ha en skivspelare igen


 

Vi åkte sen tillbaka och köpte den ena och den kostade 150 kr. Vi handlar inte lika mycket som förut utan tänker efter för vi har rensat bort en hel del saker som blivit för mycket. Förvaringsväskan är väldigt väl bibehållen för att vara från ca 1950-1960-talet

 

 

Vi har köpt några Vinyl LP på Stadsmissionens Second Hand för 10 kr/st och dom fodralen ser helt oanvända ut och skivorna lindrigt spelade

                  

 

Sen la vi i dom skivorna i fodralet och skall leta efter några fler i nåt av våra överskåp. 

 

 

Här står nu vinylboxen på golvet bredvid notstället bakom en av våra gula fotöljer i vardagsrummet. Det blev jättebra men det skulle bli ännu bättre med en liten pall så den kommer upp lite. Det dyker säkert upp en passande pall så småningom när vi är på second hand

 

 

Vi har ju en del inramade LP Vinylskivor på en vägg i vardagsrummet också. Här ser ni när min man satt upp en med Joan Baez som var en av mina första idoler

 

     

Då passar det bra med en låt med Joan Baez som min svägerska hade på sin fb för ett tag sen. Låten heter North Country Blues

 

 

Sen kunde jag inte motstå denna häftiga ljusstake i form av en pistol. Jag gillar att blanda in lite roliga saker i hemmet och denna kostade bara 40 kr och den har lite tyngd i sig. Jag satte dit ett smalt kort blockljus tillfälligt tills jag hittar nåt mer passande.

 

                                      animated-gun-and-pistol-image-0014                                 animated-gun-and-pistol-image-0014


 

Vi hittade en stor jullykta i form av en snögubbe för 25 kr i porslin. Vi har inte så mycket julsaker som vi hade förr. Vi blev ju bestulna på allt i vårt källarförråd i en lägenhet i Katrineholm. Där hade jag alla mina gamla minnen från terapier jag jobbat på och massor av minnessaker från flera år tillbaka även minneskläder och annat. Min man miste hela sin fiskeutrustning med alla tillbehör. Vi fick inte mycket ut på försäkringen så det var jättejobbigt. Nu har vi fått nya minnen och det gamla börjar suddas ut och det är ju ändå bara saker                  


  

Hatten tar man av då man sätter i ett ljus

 

     

Sia med Snowman. 

 

                           animated-star-image-0131

 

 

 

#Ankis #Vinyl #Joan #Pistol #Snögubbe #Sia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards