Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2018

Hallsta Bilrekond & Bilservice, övningar och Vittorio Monti

Av Malin wiper - 3 oktober 2018 13:00

  

Då var det dags att lämna in bilen på verkstan igen. Nu gick även hjullagren baktill men som tur hade vi såna hemma sen förut. Växellådan har varit trög sen vi köpte bilen så nu skall växellådskapbeln bytas ut. Dessutom måste inre och yttre styrslagen bytas. Inte nog med det utan även drivknutar. Min man åkte in med den i morse och den blir klar nån gång på eftermiddagen. Klicka här för att se när vi var dit sist till Hallsta bilrekond & Bilservice

 

                 animated-car-mechanic-image-0008                                     animated-car-mechanic-image-0008

 

Vi har haft otur med våra begagnade bilar så den enda som inte kostade oss skjortan var vår första gula nya Suzuki Wagon R+. Tur att bilen snart är betald så får vi se sen vad vi gör. 

 

                  animated-dividing-line-image-0202 

 

Själv började jag morgonen med att göra alla mina övningar som man skall göra under samma tillfälle för att få igång knä och ben så det blir bara en gång/dag. Sammanlagt har jag 6 övningar och varje moment skall göras 10x4 men jag har fått börja med 10x2 för det blev för mycket i går så jag kunde knappt ta mig fram. I dag funkade det mycket bättre. Det gäller att få igång muskler så knät skyddas och jag kan fortsätta på gymmet sen. 

 

 

Här ser man en av dom nya övningarna där jag skall ha en stång i knävecket och sen för man benet upp och ner 10 gånger. Efter det byter man ben och gör samma sak. Det benet som är under stången skall vara en bit i luften och trycka mot stången för detta är en stretchövning. Värst är övningen där lårmusklerna skall tränas upp. Där står man mot en vägg med armarna sträckta och bakom sig en stol där man lägger upp ena benet och låter det vara i 20 sekunder. Sen tar man andra benet och gör likadant. Min man var ner till Fitness Center i dag och det var massor av folk som tränade och han fick sig en promenad fram och tillbaka också

 

 

Höstbild från oktober 2017 gatan bakom centrum i Hallsta   

 

Det känns i dag att jag sovit gott i natt så jag skall ut och promenera en bit och se hur långt jag kommer innan knät ropar Nej!!!. Det är så fint ute nu med solen och vinden som stillat sig och några grader varmt. Jag älskar hösten. 

 

      

Czardas Double bass Solo och låten är skriven av Vittorio Monti 1904. Jag har alltid gillat den låten för den är så gripande och vacker. Jag vet inte vilken som spelar i klippet men han är väldigt bra. Klicka här för att höra David Garrett spela samma låt på sin fiol

 

Önskar er en fortsatt fin dag vad ni än skall hitta på..

 


                                      


Ali express  

 

#Hjullagren #Bilrekond #Suzuki #Övningar #Knävecket #Vittorio

 
 
Annelie

Annelie

4 oktober 2018 08:29

Nääee,, vad jag tycker synd om er och bilar. Sååå tråkiga pengar att lägga på en bil för det är svårt att vara utan bil, det går men det är tråkigt. Svårare för er som åker såppas mycket också.
Jag sa till Göran häromdan, "undrar vad mycket pengar vi lagt på vår bil", för det har också varit en dyr historia.

Tänk att några så enkla övningar kan göra sådan nytta, duktiga du är som är på banan igen, hejja.

Ha nu en riktigt skön torsdag... // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

4 oktober 2018 09:38

Ja du nu är vi förtvivlade och rädda för vi har ju inte betalt klart bilen än. Sen gick tvättmaskinen sönder och det hände en del annat. Vi kan inte vara utan bil för med buss funkar det inte bra, vi har testat.

Ser att ni lagt ut mycket pengar på eran också. Vi hade velat åkt till Vaggeryd, Kinna och Göteborg på en nostalgitripp men det får vi lägga ner nu. Kan ju inte heller på grund av knät och alla övningar

Jag är väl inte på banan än men hoppas. Kan gå lite längre innan det nyper till och tar stopp

Ha en riktigt skön torsdag själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards