Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 september 2018

Bilvrak, Målat på berg, fika, Köping och avslappning

Av Malin wiper - 16 september 2018 14:00

 

Jag hittade en bild som jag tog för flera år sedan och den kan beskriva hur det känns att ha besvär på flera ställen i kroppen. Jag blev så full i skratt då jag dök på den i min blogg. För på denna bil var det inte mycket som fungerade..  men den är komisk och står där som en installation i form av ett vrak

 

     

Vevade ner rutan och tog denna bild som var målad på en liten bergssida 

 

 

Vi var så desperata att komma ut lite så vi tog en fika på vårt OKQ8. Vi skulle ju inte fika ute på ett tag men vi trappar ner istället.. . Min man tog en smörgås med ost och skina som dom  sen värmde och han tyckte den var jättegod

 

  

Det fanns inga små smörgåsar i dag så jag tog en muffins. Det känns att jag inte ätit sånt på länge för jag fick inte i mig allt men dom är supergoda

 

                             


Kaffekopp som påminner lite om 1970-talet. Finns hos Q4 

 

När jag var till Kiropraktorn i Köping sist så fotade jag lite i parken som ligger centralt och är jättefin. På bilden ser man en fontän från baksidan med växter och blommor. Dom kallar den och anndra blomutsmyckningar i Köping för Cottage Garden 2018

 

 

Så här ser fontänen ut från framsidan och bakom en stenformation i form av trapp som man kan sitta på

 

  

Jag filmade i parken så bered er på en skakig färd med min kamera..  Jag skall träna på att bli långsam när jag filmar

 

 

En del av parken 

 

     

Då var det dags för min dagliga avslappning till musik. Jag valde muskulär avslappning denna gång där man får instruktioner. Om jag inte gör avslappning i situationen jag är i nu så blir jag deprimerad och stressad och då får man ännu mer värk i kroppen. Så jag kan varmt rekommendera avslappning till musik för man mår så mycket bättre. Klicka här för att höra låten Hurt med Johnny Cash som jag haft inne förut. Den tar på alla känslosträngar och var en av hans sista låtar. Hans lite spruckna röst passar så bra till låten.

 

 

Önskar er en fortsatt fin söndag. Tack för att ni tittar in, det glädjer mig mycket. Kram på er

 

   

#Vrak #Bergssida #Muffins #Smörgås #Köping #Fontänen #Avslappning #Johnny

 
 
Veiken

Veiken

16 september 2018 14:54

Den översta bilden är bara så läcker. Verkligen som en tavla!
Köping är en liten mysig stad. Min svåger och svägerska bor ju där. Vi brukar bo på Bishop Arms när vi är där. Så trevligt och en god frukost har dom också!
Det är så skönt med avslappning till musik. Jag hade en japansk LP en gång som verkligen var avslappnande. Tyvärr så försvann den i flytten! Ha det gott!
Det verkar som att kommentaren inte går iväg. Den ligger kvar efter jag har skickat den...

http://veiken.se

Malin wiper

16 september 2018 15:17

Det blev dubbla kommentarer men det gör inget ;) det funkar inte alltid på bloggplatsen.

Kul att du gillar bilden och antar att det är min header. Det är så roligt att du har kopplingar till Köping och så bra att få tips om Bishop Arms. Synd att den japanska LP:n försvann.

Jag fick båda kommentarerna

Ha en toppensöndag
kram från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

16 september 2018 21:32

Hej!Nu är det sen kväll och jag ser att ni haft det mysigt o trevligt som vanligt.Fint väder va det å jag rafsade bort krassen som lagt ner.ska sätta in höstblommor i balkonglådan.tusen kramar inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

17 september 2018 07:56

Vi gör så gott vi kan i rådande situtation. Ja du vi har rätt fint väder nu. Härligt att med höstblommor och nu när vi har fördröjd sommar så passar det bra

Tusen kramar tillbaka
Malin

 
SPSS Assignment Help

SPSS Assignment Help

18 september 2018 09:10

I Loved The Way You Discuss The Topic Great Work Thanks For The Share Your Informative Post.

http://https://statskey.com

Malin wiper

18 september 2018 09:48

Thanks for your words. You are velkome back

Have a nice day
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards