Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juni 2018

Caesardressingar parmesan och Paul Newman

Av Malin wiper - 9 juni 2018 15:00


 

Vi hade slut på Erik Lallerstedts goda Caesardressing och den var även slut på ICA. Då passade vi på att leta efter den på City Gross när vi ändå var till Erikslunds Shoppingcenter. Där fanns den inte men däremot andra produkter av Eriks blandningar.

 

                                                

 

Då köpte vi en Caesardressing som heter "Newman's Own" Som är döpt efter skådespelaren Paul Newman. Den skall vi också testa. Klicka här för att se vilket betyg Newman's Own fått. En annan dag åkte vi till Hemköp i Kolbäck och där hade dom massor av Erik Lallerstedts Caesardressing så vi köpte några flaskor för säkerhets skull. Klicka här för att läsa vad jag skrivit om Eriks caesardressing. Det finns många sorters dressingar i Paul Newmans namn och dom verkar vara populära. En av dom heter Creamy Caesar

 

Skådespelaren Paul Newman dog 2008 i en ålder av 83 år.

 

      

Här ett tribut till Paul Newmans filmer. Han var en stilig karl och bra skådespelare 

 

                                                      

 

 

En man på Hemköp i Kolbäck hörde att vi pratade om parmesanost som är tillbehör till Caesarsallad. Då rekommenderade han denna Parmesanost som skall vara en av dom bättre. Den går under namnet Parmigiano Reggiano av märket Garant. Vi har nu testat osten till vår caesarsallad vi åt sist. Vi tyckte båda osten var jättegod och passade ypperligt till salladen i tunna spröda skivor ovanpå dressingen


Nu är det verkligen studenttider och vi såg många läckra ballongformer utanför Erikslunds Bomsterbutik Interflora. Bland annat dessa i champagnflaskor-form. Det var 26 år sedan min son tog studenten och han gick då på Musikgymnasium i Härnösand. Själv har jag ingen student utan folkhögskola och en del andra utbildningar jag gått på genom åren eftersom jag bytt yrke flera gånger genom livet. 

 

Nu kommer det bara in ett inlägg till innan tidigast söndag kväll eftersom vi skall på Cruising i dag och sen skall vi umgås med min son fram till söndag eftermiddag. Det kommer sen att ta sin tid att göra iordning bilderna från cruisingen. På måndag kommer hantverkarna igen och då kan jag inte blogga förrens på eftermiddagen. Därför önskar jag er nu en fortsatt härlig och njutningsfull helg mina kära bloggbesökare.

 

 

Åsby Hem & Trädgård 

 

 

 

#Caesardressing #Erik #Paul #Garant #Studenttider

 
 
Annelie

Annelie

10 juni 2018 04:32

Ja, nu märks det i hyllorna att det verkligen är sommar. Jag tror det är många som äter kall mat sådana här varma dagar som det är. Igår kväll ville jag och Göran ha potatissallad och pastrami, så jag åkte iväg när vi ändå var ute, Göran åkte hem ville kika på någon motorsport på teven. Fanns inte ett dugg i kyldisken, så det vart potatissallad och stekta fläskkotletter istället.. :-D

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på helgen min vän, och hälsa så gött med dig.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

10 juni 2018 15:12

Det börjar även bli tomt på dom godaste glassarna. Vad gott med potatissallad en varm sommardag. Trist att dom tagit hem för lite men ingen var tydligen beredd på denna värme

Ha en jättefin söndag vännen. Mr T hälsar tillbaka och hälsa Mr G du också kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards