Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2018

Drakbåtsfestivalen i Hallstahammar!

Av Malin wiper - 3 juni 2018 10:15


 

Vi trotsade värmen och åkte ner till Skantzensjön för att besöka Drakbåtsfestivalen. Här ser ni tre drakbåtar som väntar på startskottet. Vi har ju inte varit på denna festival förut så vi missade förra sommaren som var vår första här i Hallstahammar

 

Klicka här för att komma in på Lions facebook. Det är dom som anordnar "Drakbåtsfestivalen". Klicka här  för att läsa om drakbåtar. 

 

                  animated-boat-image-0147                                           animated-boat-image-0147 

 

 

  

Vi hade inte en aning om att festivalen var så populär och välsbesökt. Det var otroligt mycket folk och dom satt överallt vid sjön och myste. Antingen på bänkarna, egna solstolar eller bara på marken. 

             

Klickbilder      

 

 

Det kändes nästan som en festival för det var olika drakbåtslag och dom var alla utklädda. Här ser ni ett av lagen som var väldigt färgstarka "Team Hårcenter"

 

  

Ett av dom andra draklagen gick förbi i sina tuffa munderingar

 

 

Lagen presenterade sig från den stora scenen. Här ser ni lag "Björks Buss" som var utklädda till sjörövare i häftiga kläder. Dom sjöng låten "Här kommer Pippi Långstrump"

 

 

Det fanns att göra för barnen också som synes

 

Jag zoomade in en grön drakbåt 

 

             animated-boat-image-0072                                       animated-boat-image-0072

 

 

Sen träffade jag den glade kocken på Skantzens Brukshotells uteservering. På Brukshotellet har dom ofta underhållning av kända artister.

 

     

Ett härligt tufft tjejlag i sin häftiga drakbåt. Jag har bara fått med en bråkdel i detta inlägg men vi var inte där så länge på grund av värmen. 

 

           

      

Jag filmade lite men bered er på ett litet ryckigt klipp för jag såg så dåligt i solgasset och var tvungen att ha solglasögon på mig. Jag har tyvärr fått fel på min zoom så kameran måste nog lämnas in. Alltid är det nåt 

 

       animated-boat-image-0037 Nu önskar jag er en fin söndag i värmen phu!

 

         

 

 

#Drakbåtsfestivalen  #Lions #Sjörövare #Brukshotellet 

 
 
Hebbe

Hebbe

3 juni 2018 11:28

Kul med dessa olika jippon,tänker på flottracet i Uppsala Fyrisån på sista april..
Ja jag har ju haft samma layout på bloggen i många år,kände för att byta nu..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

3 juni 2018 11:47

Flottrace har jag aldrig hört talas om, så kul. Din blogg blev jättesnygg och jag vill så gärna själv öppna en ny men orkar inte i denna värme.

Din blogglayout blev jättefin

Ha en härlig dag
kram från
Malin

 
Hebbe

Hebbe

3 juni 2018 11:30

Samma här,Ingemar Stenmark är den förste man tänker på denna dag.Gudmar har jag aldrig hört talas om någon med det namnet..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

3 juni 2018 11:48

Ja du man kan aldrig glömma när Ingemar åkte sina lopp och Sverige stod stilla

kram

 
Annelie

Annelie

5 juni 2018 09:29

Hihi, vad skoj med sådana jippon, för det drar ju ut folk och speciellt när vädret är som det är.

Sköt om dig i värmen vännen.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

5 juni 2018 10:29

Det verkar vara väldigt populärt här för det var smockat med folk och dom såg ut att njuta enormt


Sköt om dig själv i värmen

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards