Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 april 2018

Cyklister Chevrolet räksmörgås och LaGaylia Frazier

Av Malin wiper - 15 april 2018 15:15


  

Ett gäng färgstarka cyklister dök upp efter gamla vägen in mot Västerås. Synd att jag inte kan cykla längre på grund av mina skador. Jag älskar verkligen att cykla men fick göra mig av med dom tre sista cyklarna innan jag gav upp. Nu är min man på väg att ge upp också på grund av både knän, rygg och axel. Han som nyligen fått min sons cykel som vi sen tillfört diverse saker från Cykelkraft.          

 

 

Vi mötte denna CHEVROLET CG 21305 från 1987 som var en av min mans favoriter på den tiden. Tänk att nu börjar 1980-talet bli lite nostalgi. Klicka här för att se en likadan van fast från 1984

 

 

Vi blev lite uttråkade så vi åkte in till Erikslunds Shoppingcenter och handlade lite. Det gick inte att motstå att besöka deras café där vi delade på en sån här räksmörgås. Dom har blivit väldigt populära och allt är så fräscht och räkorna är handskalade och dressingen är urgod. Dom har ju eget bageri så dom gör allt från grunden

 

 

Så här ser den ut då vi delat den och mer behövs inte. Vi har dragit ner på fikastunderna ute och äter inte sött alls utom när vi blir bortbjudna. Det tog mig 14 dagar att bli av med det värsta sötsuget. 



Solen försvann och det började regna i dag och blev gråtrist ute men det behövs lite regn också för all grönska. Nu skall jag dammtorka och dammsuga i sovrummet och ta ett rum i taget. Både rygg och nacke är bättre men helt bra blir jag aldrig. Ha en fortsatt fin söndag kära ni som tittar in

 

     

Jag kollade på Stjärnornas Stjärna i går och LaGayla Frazier kan verkligen titulera sig som operasångerska nu också. Hon har verkligen en röst hon kan forma som hon vill. Hon har ju en sån bra kontroll på sin röst och jag satt med gåshud genom hela numret. Vilken utstrålning och känsla.    

 

 

 

 

#Cyklister #Chevrolet #Räksmörgås #Solen #LaGayla 

 
 
Anneli

Anneli

16 april 2018 01:10

Oh så gott det såg ut med räkmackan.. Gränna berget o Tabergstopp har supergoda oxo,, värt att åka på en lite utflykt o smaka =)

LaGaylia lyssnade jag på, jag tittar inte på programmet för jag klarar inte av Mede....... Jag vet inte vad det är men det går inte. Men LaGaylia var jättebra, det klarade hon galant.

Hoppas att du sover gott nu, kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2018 07:44

Tabergstoppens har jag ätit men inte Gränna bergets. Synd att vi inte testade dom när vi bott så pass nära i 17 år. Jag har inte heller gillat Mede men tycker hon lugnat ner sig lite sen förut. Tänk att ha en röst som kan sjunga nästan allt

Jag har sovit bra i natt hoppas du gjort detsamma

Ha en jättefin dag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards