Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Torshälla lite blandade bilder och ettårsjubileum i Hallsta

Av Malin wiper - 25 februari 2018 13:00


  

Lite fler bilder från Torshälla vi var till i går. Nåt hände med minneskortet så jag miste hälften av alla bilder jag tog och det känns hemskt för en som gillar att fota. Klicka här för att komma in på förra inlägget


 

Jag hade även filmat här vid det forsande vattnet men det är också borta. Det var så dramatiskt forsande.                        

 

En industribyggnad vid Torshällaån.


 

Jag gillar blandningen av hus vid ån. 

   

  

Precis som i Hallstahammar har Torshälla en gammal fin Saga biograf                                

 

 

 

Åker man en bit bort utefter ån så dyker båtar upp av många slag och jag kan tänka mig hur vackert det är på våren och sommaren

 

 

 

   

Sail Away med David Gray. Han är en brittisk singer/songwriter som föddes 1969 i Manchester                           

      

Här en lite större plåtbåt. I dag kände vi inte för att gå ut utan stannade inne och fixade lite hemma istället.

 

I går 24 februari hade vi bott i Hallstahammar  animated-number-image-0121 år, och hur fort har inte tiden gått sen dess. Vi började om på nytt och vi har kommit att trivas här jättebra men vi glömmer aldrig dom 17 åren i Vaggeryd. Det känns härligt att bo nära min son så man kan träffas lite oftare utan planering och stress. Det är aldrig för sent att gå vidare i livet för när vi flyttade från vårt hus så trodde jag den lägenheten var den sista innan vi drog vårt sista andetag men tänk så fel jag hade. Jag är mer förvånad över att jag bodde så länge på samma ställe som 17 år. 


#Torshälla #Forsande #Industribyggnad #Hus #Saga #Båtar #David #Bott

 
 
Shana

Shana

25 februari 2018 13:13

Hej Malin Wiper! Long time no see! Ville bara kika in på din blogg och säga hej, själv har jag ju inte bloggat på evigheters evigheter... Får se om det kan bli någon bättring på den biten. Må gott så hörs vi här eller där! :)

http://meandmyself.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 februari 2018 13:44

Ser att du inte har bloggat sen augusti 2016 men så bra att du har kvar bloggen. Jag kan själv inte låta bli för det är en hobby och nåt att göra.

Tack för att du tittade in och din härliga kommentar. Vi har ju känt varandra sen Tasteline och det är många år det.

Ha en jättefin söndag och må så gott själv också

kram
Malin

 
Marianne

Marianne

27 februari 2018 15:05

Hello Malin!! jag följer varje steg du tar i bloggen.Kanske dags att säga något :) Jag är tillbaka till gamla stället men det blir aldrig detsamma. Idag snöstorm blandat med sol. Ha det bäst.kram M

http://https://www.facebook.com/marianneers

Malin wiper

27 februari 2018 15:32

Jag ser dig också på fb varje dag. Vilket ställe är det som du flyttat till? Kan det vara "S" i småland. Ja du inget blir detsamma och tiden rusar iväg.

Vad kul att du tittar in och följer mig. Det glädjer mig. Vi har samma väder som hos dig

Ha det bäst själv också
kram från
Malin

 
Ingen bild

Marianne

2 mars 2018 14:19

Ja det är Stockaryd Malin. Men inget är som förr :)
Ha en trevlig helg. Kram

Malin wiper

2 mars 2018 14:43

Vad tråkigt att det är så förändrat.Det blir aldrig detsamma att flytta tillbaka. Jag hoppas ändå du kommer att trivas men annars får du flytta igen precis som jag gjort hela livet. Till slut vet man inte alls vart man hör hemma och rötterna har ryckts upp. Sist vi var dit så var det nån slags restaurang pub i stadionbyggnaden men det var inte öppet under vissa tider

Sköt om dig
Ha en fin helg själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards