Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

METRO-SCANIA BR 111 DH Buss 1976 och Lövudden

Av Malin wiper - 1 januari 2018 16:00



 

Nere vid Lövudden i Västerås såg vi denna dubbeldäckare i lördags. METRO-SCANIA BR 111 DH Buss 1976. Klicka här för att läsa lite mer om denna bussmodell


  

Tydligen en sommarbuss till Lövudden detta härliga paradis som jag hoppas får vara kvar. Thomas Björklund kämpar med näbbar och klor så han är verkligen en förebild och så modig person.

 

           


   

Här vid lövuddens kiosk och sommarnöje var vi minst 2 gånger och lyssnade på musik i somras och även fikade. Klicka här för att se när vi var dit 3/8. Klicka här för att se när vi var dit 6/7. Vi har även bara åkt dit för att promenera omkring i området som har både bad, småbåtshamn, hotell, golfbana mm. Klicka här för att se lite fler bilder från Lövudden                                       


 

Bara en bit bort ligger detta Lövuddens Hotell Vandrarhem som vi själva bodde på en natt i början av 2000-talet. Då bodde vi i Vaggeryd och var och hälsade på både min son och min mans bror. Brodern hade inte plats för mamman var där i några veckor också. När vi var till sonen i Enköping så övernattade vi hos honom 


  

Vid Lövudden finns det även lite båtar att kolla på och det gillas. I dag 1 januari hade vi lite frost på marken men nu öser regnet ner.

 

Foy Vance med Purple Rain. Foy Vance är en irländsk musiker och låtskrivare som föddes 1974.  


  

Sen kan man ta en promenad längs stranden och bara njuta. Detta får bara inte bli ett industriområde, bostadsområde eller dylikt utan jag hoppas det får bevaras för vi behöver även områden som kan bjuda på nöjen i mindre skala och naturupplevelser mm

 

God fortsättning på 2018...      

 

 

#Lövudden #Buss #Thomas #Kiosk #Musik #Hotell #Båtar #Foy #Stranden


 
 
Annelie

Annelie

2 januari 2018 09:12

Verkar ju vara ett riktigt fint ställe...
En sådan dubbeldäckare går det ut till Smygehamn (cirka 1,3 mil) härifrån varje sommar, flera avgångar / dag. Helt gratis... jättefint för turisterna.
Smygehamn, där ligger ju Sveriges absolut sydligaste udde, sedan har de fiskrökeri osv där.

Jag har åkt denna bussen ett par gånger, innan jag vart sjuk. Skoj att jag hann med det, för den är ju absolut INTE handikapps-vänlig.

Ha en jättefin tisdag... // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

2 januari 2018 09:25

Vad häftigt att det börjar användas såna dubbeldäckare för det ändamålet. Att det dessutom är gratis är ju toppen. Det måste vara jättefint där i Smygehamn och jag har hört talas om detta. Jag har varit till Malmö några gånger då vi hade husvagn men hälsade då på en kusin och hann inte åka omkring så det får vi göra nån gång

Roligt att du hann åka med bussen så synd att den inte är handikappvänlig

Ha en jättefin tisdag själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards