Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Knäbesvär och Timi Yuro

Av Malin wiper - 27 augusti 2017 09:00

 

På en balkong nära oss


Hej mina läsare! hoppas ni har det bra och får en njutningsfull söndag. Själv mår jag inte bra på grund av ett värkande knä som håller på att göra mig galen. Inget hjälper och jag längtar tills jag skall gå tillbaka till kiropraktorn och få nästa behandling. Nu hjälper det varken med kyla eller värme utan det är ett ständigt molande så jag fungerar inte längre och försöker bara stå ut. Trodde att faran var över när ländryggen lugnade ner sig men när jag tänker efter så har jag jag ju haft min knäskada i många år och dom har rensat bort brosk några gånger med titthålsteknik. Läkaren som tog hand om mig efter olyckan sa att jag inte skulle kunna arbeta med samma jobb som förut men det gjorde jag ändå i många år. När jag sen var på återbesök 10 år efter olyckan så blev han väldigt förvånad över att mitt knä inte var förtvinat i musklerna. Jag har väl bra gener på det viset gällande läkning men nu känns det som det hunnit ikapp mig.

 

                                 


Vi får se hur jag orkar blogga men nu gör jag det bara i all hast för att försöka stänga ute värken. Det gör inte ont i hela benet nu efter att jag fick behandling utan det koncentrerar sig runt knät men det värker så jag blir helt panikslagen och Alvedon och ipren hjälper inte fullt ut. Jag kommer bara in hit på bloggen när jag känner att det funkar  och om jag får en värkfri stund. Det känns bäst när jag går omkring och även promenerar så jag får ägna mig åt detta men det går ju inte dygnet runt. Jag känner med alla som har värk för det sliter på både kropp och psyke. Jag hade inte suttit här med en ny höftled sen 10 år om inte jag haft min knäskada som gjorde att jag snedbelastade vänster sida och höften tog skada. Jag fick en höftled som var helt ny och skulle hålla längre än jag kommer att leva och eftersom jag inte har nån benskörhet så behövde dom inte cementera. Nu blev det mycket jämmer och elände men det tillhör ju livet också tyvärr.

 

Nu måste jag upp och gå och även ut och promenera så jag inte blir tokig. Sköt om er och ha det så bra.

 

                             

 


Timi Yuro med I'm So Hurt. Hon föddes 1940 och dog 2004. Timi Yuro var en amerikansk sångare och låtskrivare. Hon kallades ofta för den lilla tjejen med den stora rösten. Vid slutet av 1960-talet hade Yuro uppträtt på arenor från London till Las Vegas. Hon diagnostiserades med halscancer på 1990-talet och dog vid en ålder av 63 år i Las vegas Nevada


 

 

#Knä #Kiropraktorn #Titthålsteknik #Höftled #Timi

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

27 augusti 2017 13:04

Har full förståelse för ditt knäonda. Jag har haft det i åratal men det brukar ge sig en tid för att återkomma. Nu har det aldrig gett sig på ett år ... en fallskada. Kan värka som tandvärk fast jag ligger helt stilla och inte rör en fena. Hoppas att det ger sig för dig. Jag försöker att tänka att det ska bli bättre även här. Men promenaderna uteblir ... tyvärr. Kramar

Malin wiper

27 augusti 2017 13:52

Ja men då har vi samma skada för detta är också en fallskada och jag har som tandvärk även om jag ligger stilla. Tråkigt att du har så också. Jag har haft tur som varit så pass bra länge. Då vet vi hur det känns och jag är lite bättre just nu efter värktablett och att jag både rört på mig lite mer och inte bara vilar i säng och soffa. Fast efter ett tag så kommer det åter igen.

Det känns bäst om jag gör olika saker och bara sitter en stund och sen går upp och går men ibland är man ju så trött så man vill bara gå och lägga sig och vila men det funkar inte så bra

Hoppas det släpper för dig snart. Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards