Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

Orchidé från A-G!

Av Malin wiper - 10 augusti 2016 11:30

  

Det ringde på dörren och där stod min väninna A-G som även är min träningskompis på Gym Plus. Hon kom för att ge mig denna  vackra orchidé..   Jag blev så rörd och glad, hon ville ge mig den i och med min mammas bortgång. Jag är så ledsen för att jag inte var påklädd och inte hade nåt att bjuda på så vi får ta det en annan gång. Tusen tack fina A-G för din gest, även för den passande krukan

 


                             orchids - GIFMANIA


  

Nu har jag lagt på en ny duk och satt blomman på vardagsrumsbordet där den passar ypperligt. Jag har haft några orchidéer men slängt dom när dom blommat ut..  nu har jag fått lära mig att så gör man inte för dom kan börja blomma igen. Hur usel är jag inte på blomväxter...  denna orchidé skall jag sköta med stor omsorg så den skall hålla länge. 

 

  

På lite längre håll. Nu är det komplett på bordet. A-G hade varit och tränat i dag på gymmet men jag väntar tills nästa vecka för jag måste förbereda mig lite. Jag har stannat till och tänkt flera gånger på hur overkligt det känns att jag inte får träffa mamma i detta jordeliv mer, inte kunna krama om hennes mjuka fina kinder och ta hennes hand..  nu kom tårarna igen. Hon kommer alltid att finnas levande i mitt hjärta så länge jag lever. 




#Orcide #Väninna #Kinder

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

10 augusti 2016 14:03

Hejsan!
Så vackert med blommor.Nu är det hösyt och de flesta Mina sommarblommor trotjänare har lagt av,så jag lånar sonens.Varavar med surfplattan.Men den är jag inte vän med för texten är för liten.Sonen har hittat en prisvärdig dator som ska inhandlas nästa vecka.
Kramar,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

10 augusti 2016 16:03

Blommor är en stor glädje i livet. Synd trädgårdsblommorna snart blommat ut. Vad bra att du skall köpa en ny dator och att sonen hjälper till. Min man hjälpte mig välja rätt laptop. Har ingen surfplatta än. Skall man blogga så är laptop bäst men man kan ha surfplattan när man reser bort

Ha en skön kväll

kram

 
Annelie

Annelie

10 augusti 2016 16:23

Gulligt gjort av din väninna att komma med en blomma.
Min/vår första orchidé fick vi ju av mina föräldrar, när mamma lämnade över den så sa jag "Ååå, jag som inte klarar av dessa blommor",, den har blommat om 3 gånger nu, sen så har jag köpt på mig mer orchideér och de stortrivs med min omvårdnad och köksfönstret.

Härligt att du kan gråta vännen... känns en aningens bättre efteråt i alla fall.

Sköt om dig vännen... // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 augusti 2016 07:00

Det var verkligen jättegulligt och jag skall få den att överleva. Har lärt mig lite mer nu om dessa blommor. Vad härligt att dom orchideér du fått är så livskraftiga och att du sköter dom så bra

Det skönt att man kan gråta och ingen svaghet. Nu är jag extra känslig i och med för låg hormonhalt så jag är ett riktigt blötdjur ;)

Sköt om dig själv och ha en fin torsdag, trots regn och rusk

kram från
Malin

 
helga

helga

11 augusti 2016 10:21

Vad gulligt av din kompis att tänka på dig och din sorg. Jag förstår att det känns jobbigt och konstigt nu.

Mina föräldrar är 90 och 92 år så jag väntar på den dagen med viss oro.

Stor kram och ta hand om er!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 augusti 2016 10:27

Hon är så omtänksam och gullig, så det värmde. Det känns verkligen konstigt och det kommer över en att man inte får se henne mer än om hon var 93 år. Hoppas dina föräldrar mår bra trots åldern. Härligt att du har båda kvar så dom fått leva ett långt liv tillsammans. Vi blir ju äldre och äldre.

Tack för din omtanke, det värmer

Stor varm kram tillbaka från oss båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards