Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2016

Ulricehamn, Skene och lite fika.

Av Malin wiper - 23 april 2016 08:15

  

Min man tog ut en semesterdag i går så vi åkte till min mamma. Det var så soligt så det var svårt att få bra bilder, fotade jättemycket hela dan man hälften fick jag slänga tyvärr. Sen är denna kamera sämre en den jag hade förut trots att det är samma märke, den förra var ett praktexemplar.    


  

Vi skulle haft med oss kaffe och smörgås själva men vi tog bara med oss dricka så därför stannade vi i Ulricehamn för att fika där. Vi var så tidigt ute så det var rätt folktomt på den kullerstensbelagda huvudgatan

 

    

Vi tog varsin sån här fin smörgås hos "Günters Brödstuga". Jag gillar när pålägget ligger som på bilden lite snyggt viken inuti. Dessutom var dom frasiga för smörgåsarna var inte omslutna av plast. Jag fotade massor av deras bakverk men är inte nöjd med bilderna, ibland funkar det inte att fota genom en ruta hur man än gör.


       


  

Denna gång stannade vi inte till i Borås utan åkte direkt till mamma. Borås är skulpturernas och väggmålningarnas stad och nu såg jag även att detta hus hade utsmyckning i form av blad längst ner på husen. Nu får man hoppas att inte förslaget på fotoförbud går igenom för då måste man ringa upp konstnären för att fråga om man får fota och dessutom betala en summa, hur korkat har det inte blivit. Konstnären har ju redan fått betalt när han/hon sålde konstverket. Klicka här för att se vad jag skrev ang. detta

 

    


Äntligen framme hos mamma, och hon var rätt pigg men nickade till lite ibland, inte konstigt när man snart är 93 år.  När vi kom satt hon med två andra kvinnor ute på en inglasad veranda och det såg jättehärligt ut. Vi blev bjudna på kaffe samtidigt som kvinnorna så vi satt där och pratade ett bra tag. Sen satt vi upp nya gardiner hos mamma och åkte ut ett ärende åt mamma. Vi var där rätt länge men vi kunde inte ta ut henne för det var för kallt i luften, hon fryser jättemycket. 

      

 

Jag är lite trött i dag så det tar lite tid att få in mina inlägg. Tiden har inte heller räckt till för att besöka era bloggar men i eftermiddag skall jag bloggvandra och se hur ni har det och vad som hänt i era liv. Solen skiner här så vi åker nog ut lite innan vi fortsätter röja hemma. Ha nu en skön lördag kära bloggläsare.

 

     


  


#Ulricehamn #Mamma #Gunterns #Blad

 
 
Annelie

Annelie

23 april 2016 08:31

Härligt att ni kom iväg till din mamma,,, tänk att bli hela 93 år.

Vad mysigt det verkar att vara i Ulricehamn, där vette tusan om jag varit någon gång.. :-/

Jag är ju uppväxt med husvagns-semester.
Mamma och pappa gjorde ju som så att jag, mamma och min syster följde ju med pappa ut i 4 veckor när han åkte på jobb.
För på så vis fick ju vi se en hel del av Sverige och sen så fick mamma & pappa flera veckor tillsammans plus att pappa fick vara hemma på sina 4 veckors semester, sitta i båten på sjön och fiska och bara vara.
Gött det, när han flängde runt i hela Sverige när han jobbade.

Ha en jättefin lördag med det du hittar på med.. // Kramar om Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 april 2016 14:35

Det var skönt att äntligen komma iväg, för vi hade tänkt åka för två veckor sen men inte orkat

Ulriceham är en jättefin liten stad. Dom har restaurang nere vid vattnet också plus båttrurer mm

Härligt att du är uppväxt med husvagn, förstår att du har många minnen då.

Ha en jättefin lördag själv
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

23 april 2016 09:30

Ja det är ju synd om man inte får fota.
Borde ju räcka om man skriver vem konstnären är. Som du säger har han/hon fått betalt när den såldes.
Låter bra att ni har soligt nu när dottern är där även om jag tror att det är inomhus.

Ha det så fint ❤

Malin wiper

23 april 2016 14:33

Jag kommer att bli vansinnig om detta blir verklighet ;)

Jag har inte hunnit kolla än vart dom håller till med hundutställningen. Vi har varit ute och åkt


Hoppas det går jättebra för din dotter

Ha en skön lördag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards