Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 april 2016

Etta James, gympass och en fika med min man.

Av Malin wiper - 19 april 2016 09:38

Etta James med en passande låt, "Cry Lika a rainy day". Det är just regnet som nu slår mot rutan och det är blåser rätt kraftigt också. Tyvärr så dog Etta James 2012 73 år gammal. Hon var en av mina favoriter i bluesgenren

 

   

Tänk att jag kom iväg till Gym Plus i dag också, har tänkt gå så ofta jag kan för att förebygga mina besvär och få upp konditionen ytterligare. Jag blir väldigt förvånad för jag kan gå 20 minuter på gåbandet med lite uppförsbacke och på hastighet 5. I början hade jag hastighet 2, dessutom blir jag inget anfådd alls och jag får upp pulsen nu och det tyder på bättre form.

 

       

 

   

Här har jag bytt om till träningskläder. Det var lite folk på gymmet i dag men dom maskiner jag använder var det ingen kö på. Jag skrev att det skulle bli fira av när A-G och jag avverkat träningspass 50 och det gjorde jag nu, men ensam är inte kul att fira för A-G är på en annan träning i dag, och fira gör vi på torsdag med nåt vi skall gå på

 

    

Nu har bänkarna kommit ut på torgdelen i centrum och det är nog tidigare än förra året      

 

   

Blommorna spirar så gula i blomskulpturen

 

   

Frestelse på Ritz Konditori som fick tandvattnet att forsa...  , men jag är inte påverkbar just nu.

 

   

Ringde min man på hans arbete för jag kände mig så ensam. Då tog han en lite tidigare kafferast och mötte upp mig på Ritz. Jag bjöd honom på en smörgås med ost och skinka. Först pekade han på en riktig kaloristinn godbit...  , men då sa jag nej!, vi måste hjälpa varandra så vi inte åker dit igen. Sen gick han tillbaka till sitt arbete och jag hem igen för att förbereda lunchen och ta hand om en disk sen i går.

 

 

               

 

 

#Etta #Gym #Ritz

 
 
Ingen bild

Syrran

19 april 2016 12:41

Grattis! Riktigt bra jobbat med träningen, jag är verkligen imponerad. Men du brukar iof alltid göra det du bestämt dig för bara hälsan tillåter. Jag är övertygad om att du kommer fortsätta med detta resten av livet :-)
Förhoppningsvis kan även jag börja träna om ett halvår eller så, blir så inspirerad av dig. Förmodligen kommer jag starta med vattengympa eller simning i första hand då jag tycker det är så roligt. Man är helt enkelt tvungen att börja röra på sig för att kroppen ska hålla.
Hoppas du får en skön dag, trots disken ;-)
kram fr Maria

Malin wiper

19 april 2016 14:30

Det känns verkligen toppen. Tack för dina peppande och vänliga ord. Det är verkligen nåt jag måste fortsätta med eftersom kroppen är så skadad.

Hoppas verkligen du kan komma igång med träning och vattengympa är jättebra för att sen kunna utöva annat också. Ta det bara försiktigt i början, jag fick ju bakslag för jag tog i för mycket, man lär sig så småningom. Trappa upp försiktigt och börja bara med en sak. Man stärker verkligen kroppen med träning.

Disken var inte så stor som jag trodde ;) nu håller jag på med rensning i byrålådor.

Hoppas du har en skön dag själv
Kram från
Malin

 
helga

helga

19 april 2016 13:02

Kul att höra att din träning går framåt också. Det känns ju såå bra!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 april 2016 14:31

Ja du det känns verkligen underbart. Kul att du också gillar att träna och att det känns bra

Ha en skön dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards