Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 mars 2016

Sam Hjälp med cafédel och lite fynd.

Av Malin wiper - 21 mars 2016 16:45

  

Jag har samlat ihop lite bilder från några gånger vi varit till Sam hjälp second hand i Huskvarna. Dom har ett jättefin cafédel där det är mysigt att sitta. Det finns även en soffdel där man också kan sjunka ner och mysa                       

 

   

Dom har olika smörgåsar och kaffebröd varje gång. Dessa var hembakade, goda och lagomt stora


  

Vi hittade ett fat i Sam Hjälps nya "Retrohörna" Det hade lite formen av en liten sopskyffel. Under fatet står det Syco 4075 Made in Sweden. Klicka här för att komma in på en sida där det finns ett likadant fat, man får scrolla ner en bit på sidan. Vi köpte inte fatet men på den sidan får man ge 25 kr och på Sam Hjälp kostade det 30 kr. För det mesta så brukar Sam Hjälp vara mycket billigare än andra på det mesta    


    

Detta är en pall som kommer från Gemla i snygg design. Enligt Bacchus antik i Stockholm så får man ge 2.475 för denna pall men hos Sam Hjälp kostar den 1.300 kr

 

Klicka här för att komma in på Bacchus antik för att se denna pall och en i lite mindre storlek  


  

En gammal symaskin  med vev för endast 75 kr. Kan även vara snygg som inredningsdetalj om man har plats. Instruktionsboken fanns även kvar. Märket är "Naumann". Klicka här för att komma in på en sida där en liknande symaskin finns och kostar 500 kr        

 

 

 

Seidel & Naumann ver en symaskin- och skrivmaskinstillverkare i Dresden. Seidel & Naumann grundades 1868 av Bruno Naumann. Han drev företaget tillsammans med affärsmannen Emi Seidel. 1884 tillverkade företaget sina första symaskiner, till en början på licens från Singer. 1887 följde cykelproduktion och 1889 ställde man om produktionen till skrivmaskiner. Efter Naumanns död 1903 fortsatte företaget under just namnet Seidel & Naumann med skrivmaskinen "Erika" som en av sina mest framgångsrika produkter. Under kriget bombades fabriksanläggningarna i Dresden. Efter kriget förstatligades företaget och omvandlades till VEB Schreibmaschinenwerk Dresden. Tillverkningen fortsatte fram till 1990, från 1980 var man en del av Kombinat Robotron. Källa wikipedia           

                      


  

Det finns väldigt många olika "Pigtittare" och kommer alltid in nya av variernade årtal  


  

Dessa tillverkas för hand och kostar 400 kr/st. Vi har en sån men den är inte  lika hög i bakstycket som dessa och den är mindre så dessa kan man sitta på också, då var det introduktionspris 150 kr, för några år sedan och dom är helt nya


     

#Sam  #Fat #Tygbeklädda #Gemla #Symaskin #Naumann #Pigtittare

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

22 mars 2016 10:25

Hej!
Jag har lånat blomsterkorgen,för jag älskar krasse och den var så fin.
Du kan visst äta våfflor om du gör smeten själv!Inget socker i den ju.Och istället för sylt går det så bra med bär1Glass till också är bara så gott.Kram,IngerPs.härliga bilder på symaskiner också.

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

22 mars 2016 15:39

Du får gärna ta bilder om du vill, jag har inte låst bloggen. Kul att du gillade blomsterkorgen

Tack för tipset om våfflor utan vanligt socker och som du säger kan man äta annat än söt sylt till. Det känns hoppfullt ;)

Ja du man hittar ibland bra bilder på nätet

Ha en skön eftermiddag och kväll
kram

 
Annelie

Annelie

22 mars 2016 20:19

Ser ut som de hade en servis på bordet där de hade dessa tygklädda stolarna.. :-))

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 mars 2016 20:23

Ja du det är en gammal servis med blommor på.

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards