Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Zendium Tandkräm och Voltaren med onödiga förpackningar....

Av Malin wiper - 3 juni 2015 08:15

         


  

När man blir sjuk och måste köpa en massa medel för att lindra sin smärta så upptäcker man hur dyrt det blivit och man blir även varse om onödiga saker som att tuber ligger i förpackningar. Det pratas så mycket om miljön och att onödiga förpackningar skulle tas bort men nu kommer dom tillbaka istället. Det beror nog på att dom får mer betalt eftersom förpackningen ser så stor ut men tuben inuti är så mycket mindre och innehåller även mindre men har blivit dyrare. En sån här liten tub med Voltarensalva kostar 119 kr och en större modell 200 kr. Jag visste inte att det fanns två sorter av Voltaren. Den jag har på bilden är lite starkare och mer effektfull.


  

Likadant har det blivit med tandkrämen Zendium som vi använt i flera år, den har inte legat i nån förpackning förut men nu har den en stor klumpig där det ligger en mycket mindre tub och priset är höjt. Vi blir verkligen lurade, och miljön tas det ingen hänsyn till med alla dessa förpackningar som inte behövs, jag blir väldigt besviken och skall skriva och klaga. Jag hade mycket ilningar i tänderna förr men efter att jag började med Zendium så har dom försvunnit helt, därför höll har vi hållit oss till denna tandkräm.                  

 

Den är dessutom utan ett av dom värre konserveringsmedlen och  är nu  svanenmärkt. Förpackningen är verkligen klumpig och onödig så jag förstår inte hur dom tänker och att det är tillåtet. Det är en tillbakagång i miljötänk              

                 

Vi använder mest eltandborste numera, vi blev så nöjda med den vi köpte hos vår Tandhygenist på  "Munhålan". Märket är Braun

 

 

 

  

 

Detta är det första inlägg jag skriver sen jag fick dessa jobbiga ländryggsbesvär i repris. Jag kommer att blogga lite då och då men måste vara försiktig med sittandet. Kul att ni gillar min bloggvikarie...  . Ni har varit så snälla mot honom och jag hoppas han inte begär nån lön av mig för mödan...  för jag är inte så stadd i kassan numera. Än om ländryggen är lite bättre så har övriga ryggen och nacken påverkats så jag misstänker att jag ändå måste gå och få akupunktur så inte hela sommaren blir förstörd. Det går att åka några km med bilen men inga längre turer tyvärr. Träffade Elisabeth i går som är aktiv i museiföreningen  och hon har också haft ländryggsbesvär så hon visste hur det kändes. Hon hade gått hos en kiropraktor i Skillingaryd och det hade släppt efter två gånger så jag får kolla upp detta. Jag tackar er så mycket för att ni tittat in till mig trots att jag inte har kunnat bloggvandra på länge.  Ha det bra kära bloggläsare och sköt om er.

 

   

 

  .  

-Nena- Ditt vinstpaket är nu på väg. Det är hon som vann i min förra minitävling som ni kan kolla på här

 

 


#Förpackningar #Voltaren #Zendium  #Vinstpaketet

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

4 juni 2015 12:03

Det finns fler tandkrämer mot ilningar. Jag köper Colgate Sensitive, den ligger inte i någon pappförpackning. Har använt den i flera år och tycker den funkar jättebra mot ilningar. Sensodyne finns ju också mot ilningar. Har också reagerat på det här med dubbla förpackningar, det är ju sånt slöseri och som du säger så får man ju betala för det. Bra att du skriver och klagar! Kul att se att du skriver själv nu, hoppas din rygg blir bättre och bättre nu. Har själv jätteont i ena skuldran, kör också med Voltaren, får nog göra det ett tag nu tror jag. Det är inte billigt.... Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juni 2015 13:06

Tack för tipset då skall vi testa den tandkrämen istället. Det är verkligen att gå tillbaka många steg när dom har ytterförpackning på tandkräm.

Jag får mycket hjälp av min man att färdigställa mina inlägg och sen gör jag lite i sänder, sitter 10 minuter sen gör jag nåt annat.

Jag har också haft ont i skuldran men Voltarenet hjälpte bra. Hoppas det funkar för dig också. Det blir verkligen dyrt när man drabbas av nåt och kan man inte arbeta så har man ju så mycket mindre med pengar

Ha nu en fin dag
Många kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards