Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 8 juni 2014 15:00

  

I går lördag var vi in till Jönköping för att handla på Apoteket "Hjärtat" vid City Gross, och sen fikade vi på Malmborgs Lilla. Det satt folk ute men jag fotade den lilla sidan som var tom. Vi var tvungna att ta en paus. I dag har vi rensat slängt och fått bort massor av bråte så det känns lättande. Vardagsrummet håller jag på att organisera så det som skall upp i lägenheten står på en sida mot en vägg. Ni gör vi allt för att få soffan på rätt plats i rummet och sen skall vi sätta upp cd-ställen så vi får bort flera kartonger från golvet. Det blev även en hårdrensning av papper och pärmar som sträckt sig till 1980-talet och gäller inte längre, nu har vi bara det viktigaste kvar. Det är positivt att vi fått rensat bort så mycket skräp och sånt vi inte använt på flera år. 


  

Vi tog varsin lunchsmörgås och min bestod av tonfiskröra och grönsaker och var jättegod. Min mans av brieost, salami och en underbar plommonmarmelad.


Här ser ni Emilia en av dom som arbetar där och är jätteproffsig och fin. Det var även en annan tjej där som jag träffade på Stora Malmborgs sist då det var Musikcafé och då fick jag med henne på bild 


  

Victoria Stenkula som driver Malmborgs Lilla fick diplom 2013 som "Årets Citymedarbetare" och det är hon verkligen värd. Hon har dessutom en fantastiskt positiv utstrålning som smittar av sig.

 

  

Här hämtar min man lite vatten åt oss


  

Jag var inte i form när vi åkte ut men sen släppte det lite när vi satt där och njöt.


  

Fotade in i en trädgård som såg så pampig och snygg ut. Detta var bara en liten del 

 

När vi åkte hem så var vi förbi IKEA för att kolla om dom hade nåt toalettskåp som skulle passa vårt lilla badrum men vi hittade inget vi ville ha för dom flesta var lite för djupa. Vi kommer inte att kunna ha hatt- och skohylla eftersom vi har både skoskåp och soffa i hallen men vi får ett litet utrymme kvar på väggen bredvid ytterdörren och då såg vi att dom hade en jättebra specialgrej för små utrymmen. En krok under sen en minimal galghållare för några galgar men vi får kanske plats med 2 st.  Vi hade tyvärr glömt  ta mått så vi köper en eller två såna nästa gång vi åker till Jönköping.

 

 

  

 

Så här ser den ut och man kan ha ett visst antal galgar och kläder där när man får besök. Räcker det inte till så hänger vi in i en av hallgarderoberna för nu bor vi i lite "compakt living" det finns alltid lösningar på allt. Klicka här för att komma in på IKEA och se vad den kostar 


 

Nu fortsätter vi rensa och slänga...

 

 

 


#Malmborgs #Trädgård #Tonfiksröra #Diplom #Galghållare

 
 
Annelie

Annelie

9 juni 2014 09:11

Era smörgåsar plus baguetten såg riktigt smarrig ut, jag äter ju inte heller något sött nu. Men, jag kan tycka det är liiite tråkigt att gå ut och fika nu, när man inte får smaka på något av allt det goda de har. Även om jag älskar smörgåsar.

Ha nu en jätte, jätte fin måndag i strålande solsken... // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 juni 2014 11:09

Det var verkligen njutbart och man måste få en liten guldkant på tillvaron trots att man inte kan göra allt man vill längre. Det är som du säger tråkigt när man inte kan ta nåt sött men vi har ätit nån gång då och då

Ha en jättefin tisdag
kramar

 
Helga

Helga

9 juni 2014 13:56

Bra att ni unnade er en paus i allt jobb! Smörgåsarna såg smaskiga ut!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 juni 2014 10:38

Vi var tvungna för det tog stopp. Dom var verkligen härliga

Ha en skön dag
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

9 juni 2014 18:38

Så härligt det låter att rensa ut gammalt som man inte behöver längre. Jag rensade i alla fall ut en låda häromdagen. ;) :) Mer ska det bli till hösten har jag tänkt. :)

Ha en skön kväll! /Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

10 juni 2014 10:37

Fast det var jobbigt både fysiskt och psykiskt. Härligt att du fått lite utrensat också. Det är lite varmt för sånt vi håller på med nu men vad gör man

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards